Alla inlägg under juli 2010

Av Linda - 27 juli 2010 23:34

Nu när jag har läst ut Glaze April nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handade om man kan bli tillsammans med sitt ex - och få det att fungera. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Oavsett om det är ett gemensamt beslut eller om det bara är en av er som tar det stora steget, så gör det ont att göra slut. Att gå från att dela allt, till att inte ens kunna prata med varandra kan få den starkaste att tappa forfästet och bryta ihop. Så vad händer om ni vill försöka igen, kan man verkligen få det att fungera andra gången gillt?

Artikeln är skriven av Susanne Lolling.

 

Många skulle aldrig ens övergäga att återförenas med ett ex, men uppenbarligen finns det de som är villiga att försöka. Att dejta någon som man redan varit tillsammans med är av förklarliga skäl inte helt problemfritt, och ha ni riktig otur kan det sluta i katastrof. Samtidigt kan det också visa sig att ni faktiskt är menade för varandra, och den tid ni haft ifrån varandra kan mycket väl vara den nystart ni behöver för att få det att fungera. Men hur gör man då om man vill försöka igen?

 

Om ni båda har bestämt er för att ger er kärlek en andra chans, så är det första steget mot en återförening också ett av de viktigaste - ni måste prata. Ni kan helt enkelt inte bara låtsas som att det här är första gången, och problem från er förra vända som par måste redas ut. Kanske har ni båda växt under ert uppehåll och de gamla problemen kanske inte längre är något hinder, men även om det är så måste ni fastställa det innan ni går vidare. När ni rett ut gammalt groll är det dags för att att stryka det från listan. Om du inte kan släppa saker som ditt ex sagt eller gjort när ni var tillsammans första gången, så kommer det inte att fungera. Kom istället överens om att det förflutna tillhör det förflutna, och att ni börjar om med rena och öppna samveten.

 

Det kan vara svårt att ta det lugnt när man känner att man har en hel hög med förlorad tid att ta igen, och eftersom ni redan känner varandra väl kan det vara lätt hänt att man kör på och kastar sig in i det nygamla förhållandet. Men även om det kan vara svårt att se, så har ni båda förändrats och behöver se till att ta er tid för att lära känna varandra en gång till.

 

På samma sätt måste du tänka på att inte döma ut ditt ex beteende baserat på hur han/hon var förra gången. Det är mänskligt att känna sig osäker och att vackla i sin tillit, men låt det inte styra er relation. Försök att vara öppen och ärlig med det som oroar dig, och se till att ni går till botten med problemet innan ni går vidare.

Vad ni gjort eller inte gjort när det var slut mellan er kan ni dock låta vara osagt. Det har ingenting med er nya relation att göra.

 

Ni bråkade första gången som ni var ett par, och ni kommer garanterat att bråka igen - förr eller senare. Det är ett nödvändigt ont som kommer med kärlek. När ni bråkar får du ändå inte, under några som helst omständigheter, dra upp gamla bråk och kasta dem i ansiktet på din partner. För ja, han/hon kanske har betett sig som ett svin tidigare, men ingen av er förtjänar att bli straffad för gamla synder, eller hur?

 

Något förvirrande finns det dock situationder där du kan, och ska, dra nytta av dina gamla erfarenheter. Utan att anklagga och älta, kan det vara bra att hålla ett litet vakande öga på saker som du vet innebär varningsflagg. Har du blivit sårad en gång innan betyder det inte automatiskt att du kommer att bli det igen, men du gör inget fel om du håller dig själv bakom ruggen. Man kan vara vaksam utan att vara hotfull eller avståndstagande.

 

Om ni har båda försökt att gå vidare, men ändå omöjligt kan släppa varandra helt är det alltså kanske ändå värt att ställa er frågan om det är tillräckligt mycket för att bygga ett förhållande på - en gång till. För även om ni fortfarande har känslor kvar för varandra, är det viktigt att kunna erkänna för sig själv att alla relationer inte alltid går att återuppliva bara för att man har viljan.

 

Om du innerst inne vet med dig att det är dödsdömt, är det nog lika bra att du låter det vara. Många vackra minnen är trots allt bara minnen...

 

VARNING

Har ni bestämt er för att satsa igen? All lycka till er! För att du inte ska bli stående med ett krossat hjärta i handen, kan det dock vara bra att tänka på följande:

* Hoppas inte på för mycket. Trots god vilja kanske ni inte lyckas.

* Av/på-förhållanden sliter ut en. De kan vara värre än att vara ensam med ett brustet hjärta, och ger dig aldrig en chans till ett riktigt avslut.

* Bli alrig tillsammans med ett ex som ha en ny partner! Om han/hon är otrogen med dig, kommer han/hon sannolikt vara otrogen även mot dig.

* Vill ditt ex bara ha sex? Låt bli, han/hon är bara bekväm, och inte ute efter något förhållande.

* Låt ingen utnyttja dig. En återförening ska ske på lika villkor, även om det kräver kompromisser.

* Sade dina kompisar bistra sanningsord om honom när ni gjorde slut? Fundera på om det låg något i dem.

* Har han/hon misshandlat dig, psykiskt eller fysiskt? Spring! Kärlek handlar om att känna sig trygg, inte att vara rädd...

 

  

  

Av Linda - 27 juli 2010 21:06

  


Idag har det ju vart underbart skönt väder ute =) Äntligen lite värme och sol igen! Hoppas bara att det kommer mer snart igen.. Bekvämt får det vara när man ska jobba, men det var nästan lite för varmt med mina tights idag.


* Tröja, Ginatricot.

* Tights, Ginatricot.

* Ballerinaskor, Johanssons Skor.

Av Linda - 27 juli 2010 14:14

Idag är det fint väder med sol och blå himmel för en gångs skull och vad ska man göra då? JO, självklart som faaaan ska man jobba då! Dock blåser det lite, men det är fortfarande jävligt skönt ute!

Jag sov bra inatt trots allt.. Jag skriver om det lite senare ikväll när jag kommit hem från jobbet istället. Däremot var det skönt att sova längre idag och jag gick inte upp förrän klockan var elva. Den sömnen behövde jag.

Eftersom det är löningsdag idag cyklade jag som vanligt iväg till PA:s för att storhandla, jag cyklade dit tolv och jag plockade åt mig det jag skulle ha, vilket inte var så mycket denna gången faktiskt... Summan slutade strax över sexhundra och det är helt okej. Köpte ju så jävla mycket mat förra månaden och jag har inte gjort av med så himla mycket sen dess, skönt på ett sätt också! efter att jag hade handlat cyklade jag hem igen och jag satte mig vid datorn. Strax ska jag cykla iväg till jobbet! Tar med mig Kycklingfilé Curry med Ris, Broccoli och Morötter idag. Hade inga matrester hemma så så fick det bli idag.

Kvällen gick bra och det var trevligt att jobba med A., igen =) Det händer ju inte så ofta, men vi ska jobba ihop imorgon igen.. När jag kom hem hoppade jag in i duschen och det var skönta tt få bort all jävla hårspray ur håret! Jag ska läsa i min Flaze April innan läggdags så jag blir klar med den! En lugn eftermiddag/kväll med andra ord.
Ni får ha en bra tisdag folks! Tjing tjong!


Köpte CHIC och Cosmopolitan idag också.

  

Av Linda - 26 juli 2010 20:20

Imorse var det ingen höjdare att gå upp eftersom jag såg att det var mörkt och grått ute och jag misstänkte att det skulle vara lite kyligt - vilket det faktiskt var.. USCH, sånna mornar tar det emot ännu mer än vanligt att gå upp! Jag la mig riktigt sent igår med, men jag får ju skylla mig själv. Jag sov bra och det tog inte alltför lång tid innan jag däckade. Däremot var det sjukt jobbigt att cykla till jobbet säkert lite på grund av att man var nyvaken och att det inte var så varmt, men mest på grund av att mina däck behöver pumpas! Blir ju andfådd som en jävla flodhäst! Måste ta tag i det här nu känner jag.

Annars en händelsefattig dag på jobbet och det måste jag ju säga att det är bara bra det!! Jävligt skönt var det att sluta två idag och då såg jag att molnen höll på att spricka upp lite granna. När jag cyklade hem kände jag att det var rätt skönt ute ändå, men jag hade ju haft jeans och strumpor på mig på morgonen och det var lite så där med jeans kände jag.. De används ju sällan nu på sommaren..

När jag kom hem slappade jag med att kolla på datorn och Beverly Hills. Sen vid halv sju cyklade jag ner till ICA och där köpte jag Ciabatta bröd, Glaze, Pepsi och Solo. Det var min sista hundralapp det, men lönen kommer ju in imorgon så =) Alltid lika kul att se vad man får i lön och jag är nöjd denna månaden! Jag orkade inte göra någon mat idag så det fick bli Ciabatta med Gurka och Skinka på.. Nu fick jag äntligen mitt efterlängtade Ciabattabröd som jag letade efter förra veckan på PA:s... Nej, nu ska jag läsa i min Glaze April och jag läste i den innan läggdags.

Just det ja, såg att TV4+ har Tom Cruise vecka denna veckan och jag tycker att hans filmer är bra och ikväll kommer Top Gun - den är bra den =) Ni får ha en bra kväll folks! Tjing tjong!


     

Av Linda - 26 juli 2010 16:16

  

  

  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom SOLOs Maj nummer 2o1o, för att se omd det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter och det blev lite blandat denna gången, men mest kläder blev det.


Detta hittade jag i SOLOs Maj nummer 2o1o:

* Biotherm Self Tanning Beauty Legs, 28o kronor- VILL HA! Jag har hört att Biotherms produkter ska vara bra!

* Salinas Baddräkt finns hos www.Instyleswimwear.com, 1o99 kronor- Tycker att denna är snygg och dessutom är den ringad i ryggen!

* Bikini Överdel H&M, 129 kronor- Tycker att denna är snygg! Härlig färg dessutom!

* Bikini Trosa H&M, 99 kronor- Trosorna är fina de också och denna färgen med!

* Bikini överdel H&M, 129 kronor- Billiga överdelar har de från H&M, så även denna! Tyvärr är trekantsbikinis inget för mig.
* Bikini Trosa H&M, 99 kronor- Härlig färg på bikinin och de är billiga!

* Jeansshorts Ginatricot, 199 kronor- VILL HA! Tycker att det är så jävla snyggt med ljusa jeansshorts! Älskar dem! 

Av Linda - 26 juli 2010 15:30

  

 

Fy faaaaaan vad tiden och åren går ALLDELES för snabbt...

Jag minns denna dagen som om den vore igår när min/våran älskade mormor dog   

Jag kan verkligen, verkligen sakna dig ibland!

Eftersom jag är näst äldst av kusinerna så minns jag och kusin T., dig allra bäst!

Att du min älskade mormor dog - det är det värsta jag någonsin vart med om..

Allihopa som minns kommer alltid att tycka att detta var för jävligt och att det skedde alldeles för tidigt, att dö vid 66 år är ingen JÄVLA ålder =(

Idag tänker jag på Dig och hur allting var denna dagen/natten vad för femton år sedan..

Minnä rakkastan sinua   

 

  

Av Linda - 25 juli 2010 23:34

Nu när jag har läst ut SOLOs Maj nummer 2o1o, kom jag till den här sidan där de skriver om hur man blir impopulär. Haha, ja, jag tyckte att det var lite kul och man får ta det med en nypa salt, jag tänkte i alla fall skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Kanske vill du få sparken från jobbet, bli dumpad av killen eller så vill du bara veta hur det känns att vara en knöl i största allmänhet? För att det är kul att vara jobbig ibland.

Artikeln är skriven av Johanna Frölander.

 

1. Skriv med filtpenna på whiteboarden.

2. Smygläs Metro över någons axel. Sucka irriterar när personen vänder siga och säg "Jag var faktiskt inte klar än".

3. Ta ut en hundralapp i taget när du ska ta ut pengar.

4. Testa mobiltelefonens samtliga ringsignaler på bussen. Sjung gärna med.

5. Kör på folks hälsenor med kundvagnen när du är i affären.

6. Agera expertkommentator när du och killen kollar fotboll. Gör det till en sport att överrösta de riktiga kommentatorerna. Fokusera mycket på outfits och frisyrer.

7. Gå på en svår indieklubb och lägg ut texten om hur Britneys texter förändrat ditt liv.

8. Upprepa allt folk säger till dig. Med bebisröst.

9. Ät upp någon annas lunchlåda. Betygsätt och mejla resultatet till hela kontoret.

10. Svara med en sång. Hela dagen.

11. Sätt dig brevid någon på bussen eller tåget, trots att det finns massor av lediga platser

12. Bli konspirationsteoretiker för en dag. Skicka minst fem massmejl.

13. När någon slänger något på gatan plockar du upp det och säger med duktig, käck stämma: "Du har visst tapat något!".

14. Recitera högt när du skriver mejl eller sms.

15. Häfta ihop papper mitt på sidan.

16. Fråga folk vilket kön de är. Skratta hysteriskt åt svaret.

17. Posta torktumlarluddet till personen som hade tvättiden före dig.

18. Tagga din kompis i fula bilder på Facebook. Extrapoäng: Posta och tagga fyllebilder tidigt morgonen efter, medan dina vänner fortfarande bakissover.

19. Ta med dina soppåsar på bussen.

2o. Provsmaka frukterna i fruktdisken. Var noga med att bara ta en tugga av varje. Lägg tillbaka.

21. Moonwalka så fort du ska gå någonstans.

22. Säg "Jag kan inte ta ditt samtal just nu men var god att lämna ett meddelande efter pipet" när din chef/mamma/kompis/pojkvän frågar dig om något.

23. Bjud in alla dina vänner på Facebook till piratspel, maffiaspel och bondgårdsspel. Ge inte upp förrän alla tackat ja.

24. Fila dina naglar, titta upp i taket och gäspa så fort någon börjar prata med dig.

25. Föreslå för din pojkvän att ni ska bjuda in hans snygga killkompis till en ménage á trois med orden "Han ser lite... grövre ut än du".

26. Lägg händerna över din chefs ögon och säg "Din blick är sjuk och behöver vila".

27. Håll en tom plats brevid din i rusningstrafiken på tåget/tunnelbanan/bussen hem. Hävda att din hemliga kompis sitter där.

28. Sjung och spela fredagsmys-låten hela fredagen.

29. Börja din måltid genom att slicka på allt på tallriken medan du tittar misstänksamt omkring dig.

3o. Klia dig ordentligt i hårbotten en stund, luta huvudet framåt, skaka håret och ropa högt "Det snöar!"...

 

  

Av Linda - 25 juli 2010 14:14

Det är så jävla typiskt när man väl är ledig en helg för en gångs skull så ska det bara vräka ner regn och blåsa!! Det är grått och jävligt idag, tidig höst?? Känns verkligen som att hösten har kommit   Men det hoppas jag VERKLIGEN INTE att den har gjort!! Nu tycker jag att det ska bli varmt igen..


Igår festade jag lite granna med tjejerna. Först kom E., hem tilll mig som vi hade bestämt och tyvärr var jag inte klar när hon kom strax efter halv sju. Jag skulle ta balsam i håret och skölja ur det.. Jag är fan aldrig så sen annars, men igår var jag det på grund av allt tvättande och jag hade städat plus att jag åt mat. Men när jag väl hade fönat håret och när jag hade börjat sminka mig så tog det inte så värst lång tid, inte så lång tid som det kan ta. Jag var bara glad över att ögonen inte fuckade sig som de har en tendens att göra.

När jag var klar satt vi och tjötade lite och klockan den bara gick och gick.. Strax efter nio gick vi till E., där de andra drack och lockade håret.. Eftersom de skulle till Stochampionatet i Skara vid halv elva så var inte vi där så värst länge. När alla hade åkt gick S., och jag hem till mig istället och här blev vi sittandes i mitt kök.. Jag är bara glad över det eftersom det var snorkallt ute! Jag tänkte kolla läget nere på Puben, men jag vände hem igen.. Vi båda började hacka tänder så fort vi kom utanför dörren och det är ju ta mig fan illa så ska det inte vara på sommaren, tycker man... Lite full blev jag allt och det märktes när jag skulle lägga mig.. Trött och allt snurra i hövvet på mig!


Inte fan sov jag bra inatt, tyvärr.. Jag vaknade fem i elva och då kunde jag inte sova mer.. Men det är bra på ett sätt också då jag kanske somnar i tid ikväll istället.. En lugn och skön slapp söndag är detta och det kommer fortsätta vara så idag med lite söndagsmys senare. Jag ska läsa de sista sidorna i min Solo Maj nu tänkte jag, det är rätt skönt här på soffan under täcket medans det blåser och regnar ute! Senare idag tänkte jag äta Chicken Nuggets, pommes Frites, Sallad och Vitlöksdressing till - sjukt gott =) Kommer fortsätta läsa i min Solo Maj under resten av kvällen/eftermiddagen bara för att bli klar med den.. Bjuder även på en bild som jag tog igår..

Ni får ha en bra söndag folks! Tjing tjong! 


  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards