Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

JOBB 7-22

Av Linda - 17 juli 2010 20:15

Imorse var det dags att gå upp tidigt sista gången för den här veckan.. Jag sov hyfsat nu inatt, men egentligen gör det inte så mycket eftersom jag ändå skulle hem och sova efter tolv - det är den enda fördelen med att jobba timmar. För att kunna somna läste jag ut Cosmopolitan Maj och då hade klockan blivit rätt mycket när jag väl släckte...

Morgonen gick bra trots att jag hade lagt mig sent, det var skönt att det inte var så många konstigheter. Däremot var det jävla vädret SÄMST! När jag slutade tolv spöregnade det ute! Regnet stod som spön i backen. FUCK var min enda tanke. Hur ska jag göra? Ska jag avvakta tills det nlir lite lugnare eller ska jag trotsa skiten och cykla hem ändå? Jag valde det senare alternativet =) Det enda man vill när man jobbar timmar (1o,5 timmar sammanlagt) det är att komma hem till sin säng och lägga sig och sova för att ens orka med kvällen! Jag hade ett par capribyxor på mig då det var fint och rätt skönt ute på morgonen, men de var ju fan GENOMBLÖTA när jag kom hem - hela framsidan av byxorna och mina trosor var blöta de också... När jag kom hem var det bara till att hänga allt på tork och sen lägga sig och sova lite.

Jag la mig fem i halv ett och jag vaknade tjugo i tre - PANIIIIK!! Jag flög upp ur sängen, in i duschen, fixade Kotlett, Ris och Bearnaisesås till imorgon och sen var det bara att börja sminka sig. Jag hann tvätta ansiktet, ta primer, foundation, puder och rouge resten fick jag ta med mig till jobbet och göra resten här.

Som tur var hade jag en matlåda i kylskåpet från igår det vill säga Kyckling i sås med Champinjoner och Klyftpotatis till - mycket gott var det! Blev en bit tårta efteråt, men den var inte speciellt god den där tårtan - too much grädde.


När jag slutar jobbet tio ska jag fortsätta med sminket det är bara mascara och ögonskugga som ska på och det lär ju inte ta alltför lång tid beror lite på hur mycket mina ögon fuckar sig! Skönt att bara ta det lite lugnt nu innan jag slutar då jag fick stressa som en jäääävla idiot hemma förut.

Nej nu ska jag göra lite annat. Ni får ha en bra lördagskväll folks! Tjing tjong!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards