Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Linda - 14 juli 2010 23:04

Inatt drömde jag en mardröm igen och det verkar som att de där jävla drömmarna hemsöker mig titt som tätt nu för tiden. Denna var jobbig för jag kände i hela jävla kroppen hur jag blev stel och rös till, HUA vilken dröm! Jag höll precis på att dö minns jag. Jävla drömmar vad de kan få en att rysa till   Annars sov jag bra - skönt!

Jag gick upp fem i elva och då var det en massa moln ute, men jävligt varm i och för sig. Jag satte mig vid datorn lite och jag fixade middagen till ikväll Lövbiff, Kroketter och Café de Parissås. Molnen de försvann och då passar jag ju på att gå ut och sola medans det är molnfritt och jag börjar sent. Jag låg och läste i Cosmopolitan Maj ute i sooolen =)

Jag gick ut strax efter ett och jag låg ute i två timmar och tjugo minuter innan det var dags att gå in igen och byta till underkläderna, dricka massa vatten och cykla iväg till jobbet. Kvällen den gick bra får jag säga, vart lite trött i hövvet bara, men det är ju inte så konstigt när man legat ute och solat. Jag ser ut som en jävla bränd kräfta i ansiktet - I look like hell!! What the fuck - den bjuder jag på!

En lugn onsdag har det vart och när jag slutade tio tog jag sällskap med V., hem eftersom vi bor så nära varandra det var trevligt med lite sällskap för en gångs skull när man cyklar hem från jobbet! Händer ju så sällan i vanliga fall. Nej, nu ska jag lägga mig och läsa i Cosmopolitan Maj innan jag ska sova.. Hoppas att Ni haft en bra onsdag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 14 juli 2010 12:34

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Cosmopolitans Maj nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade inget speciellt alls i detta numret, så det blev bara en produkt denna gången.


Detta hittade jag i Cosmopolitans Maj nummer 2o1o:

* Clinique Anti-blemish Solutions Liguid Makeup Foundation, 295 kronor- Foundation som reglerar bakterier och serum som exfolierar med salicsyra!

Av Linda - 14 juli 2010 11:11

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans Maj nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Lady Gaga. Jag tycker att hon är en grym sångerska och häftig! Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Både beyoncé och drottningen av England är besatta av henne. Men det finns bara en sak som det här popfenomenet längtar efter och det är din kärlek.

Artikeln är skriven av Christine Spines.

 

Finns det någonting man inte undrar om Lady Gaga? Hon är en av de mest fascinerande artister vi någonsin har sett, och till skillnad från många andra som får samma epitet lyckas Gaga leva upp till det. Hon är en sann artist och hon sjunger poplåtar som det är omöjligt att inte dansa till. Hon är ett geni - samtidigt som hon är helt bisarr. Vem är hon egentligen? Cosmo utreder.


Under tiden som vi väntar på henne på en chic susshirestaurang i Las Vegas funderar vi mest på vad hon kan tänkas ha på sig. Den där genomskinliga bubbelklänningen, behån som skjuter blixtrar, underkläder färgade av konstgjort blod - Gagas stil är i alla fall aldrig tråkig. Faktum är att vi skulle bli chockade om hon så mycket som rört vid ett par mjukisbyxor.

Det blir tyvärr inga fyrverkerier när vi ser henne komma mot oss, gömd bakom svarta solglasögon och klädd i ern korsett och en supertight minikjol i vinyl. Vi inser plötsligt att vi inte har en aning om vad vi ska  kalla henne (om vi sa hennes riktiga förnamn Stefani skulle vi nog får en örfil) men så sträcker hon ut en blek liten hand och säger "Gaga." Såklart.

 

Vi vill bjuda henne på en cocktail men hon har en utsåld konsert om några timmar och vill inte dricka alkohol innan hon uppträder. Istället beställer hon sushi utan ris och sallad utan dressing. För Gaga går livet ut på att vara i rampljuset, och varför skulle hon göra något som skulle riskera det?

- Mina vänner säger att jag är död tills jag går upp på scenen, säger hon. Jag är död nu när du pratar med mig.

Vi tycker att hon är rätt levande, men det stämmer att hon exploderar med en helt annan energi när hon uppträder senare på kvällen.

- Jag är som Tingeling, säger hon till den galna publiken när hon ligger på mage på scenen med fötterna i luften. Ni vet väl att hon dör om man inte applåderar?

Plötsligt hoppar hon upp på strassbootsen och vrålar:

- Skrik för mig! Vill ni att jag ska dö?

Publiken mässar "Gaga, Gaga!" Det verkar nästan som om de faktiskt tror att hennes liv hänger på deras röster.

 

Vid 24 års ålder har Gaga blivit den superstjärna som hon alltid drömt om att bli. Hennes debutalbum The Fame (tillsammans med bonusåterlanseringen av The Fame monster) har sålt i 8 miljoner exemplar. Hon har redan vunnit två grammys och blev den första artisten i historien vars första fem singlar blev nummer ett.

- Jag trodde på henne från dag ett för att hennes vilja var så stark, säger Vincent Herbert, producenten som upptäckte och kontrakterade Gaga.

 

Och det tog int elång tid förrän etablerade popstjärnor höll med. Kanye West ville turnera med henne och rykten säger att Michael Jackson planerade ett samarbete. Senaste snackisen är samarbetet med Beyoncé på hiten Telephone och dess Johan Åkerlund regisserade video.

- Hon var så engagerad i både låten och videon, berättar Beyoncé. Det var så lätt att arbeta med henne.

 

Vi tvivlar på att Beyoncé skulle ha fått samma tighta kontakt med Gaga på high school. Stefani Joanne Angelina Germanotta (Gagas riktiga namn) kämpade för att passa in på sin privata flickskola i New York.

- Jag hade stor nästa, krulligt brunt hår och jag var överviktig, minns Gaga, som vare sig bekräftat eller förnekat att hon plastikopererat sig. Jag blev retad.

Alla åren med "nej tack" när hon försökte inleda en sångkarriär svider också fortfarande.

- Jag började komponera musik när jag var elva år, berättar Gaga, som är en duktig pianist och lärde sig spela redan som fyraåring. Men jag fick skit så länge och fick höra att jag inte passade in. Antingen var jag för mycket "pop" eller så var jag för mycket "teater". 

Jag mot dem-känslan som hon utvecklade då finns kvar.

- Jag är en outsider, säger den kvinna som utan tvivel är dagens mest hyllade popartist. Jag har alltid varit så ambitiös så det skrämmer fölk, de förstår mig inte.


Kärleken kan vänta. På listan över folk som inte förstår henne står minst en före detta pojkvän.

- Jag hade en pojkvän som sa till mig att jag aldrig skulle lyckas, aldrig bli nominerad till en Grammy, aldrig få en hit och som hoppades att jag skulle misslyckas, berättar gaga utan att nämna några namn. Jag sa till honom: Någon gång, när vi inte längre är tillsammans, så kommer du inte kunna beställa en kopp kaffe på ett kafé utan att höra eller se mig.

Massor av kvinnor säger liknande saker till korkade ex och om vi tjuvlyssnat till det samtalet då hade vi säkert himlat med ögonen. Men Gaga gjorde det till verklighet! Idag är det ingen som tvivlar på hennes förmåga att lyckas med vad som helst - eller att få vilken kille hon vill. För tillfället har hon dock lagt kärleken på hyllan för att kunna koncentrera sig på sina ständiga turnéer.

 

Givetvis är hon medveten om att hennes stjärnstatus kommer att göra det knepigt att hitta Mr Gaga.

- Män är ofta rädda för kvinnor med framgångsrika karriärer, anser hon.

Ja, det kan ju hända att de också är rädda för behåar som skjuter blixtar ... Men det betyder knappast att hon har gått och lagt sig ensam varje kväll sedan hon blev känd.

- Jag ville ligga med så många rock´n´roll-killar som möjligt, så visst har jag haft kul, erkänner hon. men jag ringde också till gamla pojkvänner och träffade nya killar och åkte runt i en massa olika bilar...

 

Kvinnan som svassar runt på scenen i bara underkläderna och som meddelar publiken att hon känner sig "extra slampig" ikäll skulle vara en utmaning för vilken man som helst.

- Jag skulle säga till eventuella pojkvänner att hålla i sig, för det kommer att bli en skakig åktur, säger gaga.

Sedan tillägger hon att hennes favoritdejt skulle vara att sitta i sängen och titta på gamla skräckfilmer och äta pizza. Så hon är ju faktiskt ganska ... normal. 


För tillfället är Gaga nöjd med att njuta av förälskelsefasen med sina fans. hennes turné är slutsåld. Varje klipp på Youtube, varje framträdande på olika galor och varje gång hon är med i något TV-program, som till exempel Oprah Winfrey show, resulterar i omedelbar uppståndelse på internet. Och det är ingen slump: Gaga har fått det att hända med ren viljekraft.

- Vissa kvinnor följer män och andra följer sina drömmar, säger hon innan hon lämnar oss för att förbereda sig inför kvällens show. om du någonsin undrar vilken väg du ska välja, så kom ihåg att din karriär aldrig kommer att vakna en morgon och säga att den inte älskar dig längre...

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards