Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Linda - 12 juli 2010 19:34

Inatt sov jag riktigt bra och det var skönt det för jag var vferkligen helt slut igår kväll.. Jag vaknade upp vid sex på morgonen innan klockan ringde bara. Lite segt att gå upp ändå hade behövt sova några timmar till egentligen.

Dagen på jobbat kan sammanfattas i ett ord: SVETTIGT, SVETTIGT, SVETTIGT! Det har vart så jävla kvavt ute idag va! Imorse var det liksom jävligt fuktigt ute och lite dimmigt, men det försvann under dagen mer och mer och det blev bara varmare och varmare ute! Skönt för de som var lediga, men inte inne på jobbet där var det alldeles för jobbigt att ens kunna andas.. Takfläkten var på fast det märkte man ju inte ens...

På rasten gick jag mot stan och då såg jag S., där som jag gick med till Apoteket och sen stod vi och tjötade en stund innan det var dags att gå tillbaka och jobba igen! Kändes lite konstigt att gå tillbaka och jobba när vi hade pratat en stund om annat som INTE handlade om jobb! Sen var det bara att gå tillbaka och jobba igen några timmar till.

När jag hade slutat cyklade jag hem och jag svettades som ett jävla as i mina mysbyxor. Jag var helt slut så jag la mig på sängen tjugo över tre och jag tänkte bara vila en stund.. JO, TJENA! Det blev två timmar! Men det var skönt, riktigt skönt faktiskt. Jag behövde lägga mig och vila lite efter den här arbetsdagen.


Jag vaknade upp av att det började knalla ute. Det small till rejält här, men jag känner fortfarande att det inte har rensats ut riktigt ordentligt! Det ska tydligen vara lokal åska imorgon också och det verkade som att det kommer smälla här imorgon med! För mig gör det ingenting jag tycker bara att det är skönt =) Speciellt efteråt.

Jag var inte sugen på att laga mat alls idag, men det fick jag ju göra ändå och det blev Schnitzel, Kroketter, Bearnaisesås och Sallad till. Helt lagom mat denna måndag och gott dessutom!

Nej, nu ska jag ta en dusch den har jag längtat efter att ta hela dagen! Hoppas att Ni haft en bra måndag folks! Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards