Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Härligt vårfräsch!

Av Linda - 6 juli 2010 23:36

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 9 (15 April) 2o1o, kom jag till den här sidan där de tipsar om bronspuder. Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Vad sägs om att se ut som om du nyss är hemkommen från en varm solresa? Fuska fram finaste färgen med hjälp av bronspuder! VeckoRevyn listar allt du behöver veta för att få vårens första (och finaste) solbränna.

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Hur fungerar ett bronspuder?

Bronspuder fungerar på samma sätt som ett vanligt puder, med den stora skillnaden att bronspuder innehåller brun. och guldfärgade pigment som ska göra att huden ser solbränd ut. Tanken med ett vanligt puder, å andra sidan, är att det först och främst ska matta blanka partier.

Hur applicerar jag bäst mitt bronspuder?

"Less is more" är bäst när det gäller bronspuder, annars är risken stor att du överdoserar och snarare ser smutsig ut än solkysst ut i ansiktet. Applicera bronspudret med en borste avsedd för just detta eller med en stor puderborste. Knepet är att försiktigt doppa borsten i pudret och sen svepa den med stora rörelser över ansiktet där du skulle bli solbränd först, det vill säga pannan, näsbenet, kinderna och hakan. Bygg hellre upp lite färg i små doser än överdosera på en gång. Glöm inte att jämna ut din fejkade solbränna ner på halsen, annars får du en färgkontrast mellan ansiktet och resten av kroppen som ser konstig och onaturlig ut.

Hur hittar jag rätt nyans för mig?

Rätt färg är två till tre nyanser mörkare än din naturliga hudton. Riktigt ljus hy brukar oassa i rosa eller aprikosfärgade nyanser, medan bronsfärgad hy blir extra fin i kopparfärgade produkter. Har du gått och köpt ett för mörkt bronspuder, prova att blanda ut det med vanligt löspuder för att få ner det till en ljusare nyans.

Finns det något extra trendigt sätt att bära bronspuder?

En gyllene och lagom solbränna känns alltid hett på vårkanten. Men vill du vara extra trendig, härma Bluemarines senaste visning och applicera bronspudret på kindens "äpplen"...

 

SÅ LYCKAS DU MED BRONSPUDRET - 5 ENKLA STEG!

DU BEHÖVER:

Bronspuder (löst eller pressat), stor ouderborste eller en borste särsklilt avsed för bronspuder, rosa rouge, rougeborste.

GÖR SÅ HÄR:

1. Börja med att försiktigt exfoliera huden med hjälp av en ansiktspeeling och torka tort med en mjuk handduk. Återfukta med en ansiktscreme anpassad för din hudtyp.

2. Applicera eventuellt foundation och löspuder.

3. Doppa puderborsten i bronspudret och slå av överflödig färg. Applicera sen bronspudret över hela ansiktet i stora, cirkulerande rörelser. Koncentrera dig främst på pannan, kindbenen och näsryggen, Undvik ögonen och området kring munnen.

4. Glöm inte att tona färgen ner mot halsen och, ifall du bär urringat, nyckelbenen.

5. Avsluta med att applicera ditt vanliga rouge på kinderna. På så sätt dämpas bronspudrets orangea nyans och du ser naturligt vårfräsch ut...

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards