Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

RIHANNA

Av Linda - 6 juli 2010 20:36

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 9 (15 April) 2o1o, kom jag till den här artikeln med Rihanna. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Barbados-födda Rihanna är en av världens mest framgångsrika artister. VeckoRevyn träffade superstjärnan exklusivt i London för att prata om hur hon lyckats att gå vidare efter det dramatiska och fruktansvärda uppbrottet från Chris Brown - och hur hennes framtidsplaner ser ut.

Artikeln är skriven av Monika Agorelius.

 

Hjälp, har jag gått vilse? Hotellrummet i London där VeckoRevyns möte med Rihanna ska äga rum är nämligen en garderob. En gigantisk sådan. Kläder i regnbågens alla färger hänger högt och lågt, på galgar, i klädskåp på hjul och över stolsryggar ligger högar på alla tillgängliga bordeytor.

"Hej", piper det från rummets bortre hörn. Då får jag syn på henne. Rihanna sitter på en stol mitt bland alla kläderna och vinkar.

- Kom och sätt dig, säger hon och ställer fram en stol åt mig. Hon gör en svepande gest över rummet och säger ursäktande:

- Sorry att det är så stökigt här inne. Jag har en massa olika framträdanden som jag ska göra nästa vecka så min stylist har överöst mig med olika outfits att välja mellan, men det är helt underbart - jag älskar kläder!

 

Rihanna går i trendtäten bland musikeliten och vi är vana att se henne i de mest galna och utmanande utstyrslar, men just idag ger hon ett förhållandevis konservativt intryck. Hon har på sig en kort svart-och-grårandig trikåklänning, grå strumpbyxor och bruna mockaskor med hög klack.

- Kläderna jag har på mig under uppträdanden är ofta kläder jag lånar, men har jag tur kan jag ibland få behålla dem. För tillfället är jag väldigt förtjust i en brittisk designer som heter Pam Hogg (hon är även en personlig favorit hos Lady Gaga, reds anm.) Hon gör coola, utmanande kläder som passar väldigt bra på scen.

 

Klockan oo.25, natten mot den 8 februari förra året, satt Rihanna i passagerarsätet brevid dåvarande pojkvännen Chris Brown som körde den hyrda Lamborghinin mot Grammy Awards-galan i Los Angeles. Men paret dök aldrig upp på galan. Istället spreds snart bilder på en svårt misshandlad Rihanna och det skulle snart visa sig att det var Chris Brown som var den skyldige. Efter ett svartsjukebråk slog han henne - enligt polisrapporten - flera gånger med knytnäven och bankade hennes huvud i bilrutan.

- Han försökte döda mig, ska Rihanna ha sagt till polisen.

 

Rihanna pratar tyst och verkar lite vaksam. efter det rättsliga efterspelet (Chris dömdes till villkorligt och böter), då Rihanna valde att öppet prata om händelsen känner hon nu att hon snackat klart om det som varit. Hon vill gå vidare, fokusera på musiken, på den pågående världsturnén och att umgås med sina kompisar. Killar och dejting får vänta. Hon säger med ett leende att hon är tacksam över att ha underbara vänner som hjälpt henne genom den svåra tiden.

- Min underbara bästis Melissa är världens bästa vännina. Hon är ärlig och lojal och hon säger vad hon tycker - i alla lägen. Jag vill inte omge mig med folk som är "ja-sägare", det är viktigt att mina vänner behandlar mig som vilken tjej som helst. Jag vill fortsätta att stå med båda fötterna stadigt på jorden.

 

Rihanna ler och borstar med handen bort luggen som fallit ner framför ögonen. Hon säger sen att hon älskar att dela sitt spännande liv med sin bästis.

- När jag fick nöjligheten att resa över hela världen ville jag att Melissa skulle få uppleva det tillsammans med mig. Om hon fortfarande bott kvar på Barbados skulle chansen att någonsin få resa till Japan, Australien och andra exotiska platser vara en omöjlighet för henne. Jag är glad att jag kan erbjuda henne möjligheten att se världen.

 

Vad hade du för idoler när du växte upp?

- Jag lyssnade mycket på Mariah Careym jag hade affischer på henne och Usher på mina väggar. Jag tyckte att Usher var världens snyggaste kille. Jag har träffat Mariah Carey. Hon var trevlig men jag var jättenervös så det blev inte så mycket sagt...

Vilken musik lyssnar du mest på nuförtiden? Är det fortfarande Mariah Carey som gäller?

- Jag lyssnar på Mariah ibland. Jag tycker om olika slags musik vid olika tillfällen. Jag tränar ganska mycket martial arts och då lyssnar jag faktiskt inte på något, det skulle inte vara bra för koncentrationen. Men när jag springer och gör pulsträning gillar jag musik som har energi och ett bra, dansant tempo. Det blir mycket Black eyed peas, Linkin Park och Britney Spears.

 

Blir du igenkänd var du än går?

- Ja. Det gör inte så mycket för det mesta, men ibland kan det vara påfrestande. Jag har försökt att dölja mig bakom solglasögon och olika hattar, men det fungerar inte. Jag är så pass lång att jag liksom syns ändå.

 

Vad gör du när du har en ledig dag?

- Jag sover länge, ligger och drar mig, latar mig och äter frukost i sängen, tittar på tv och lyssnar på musik. Sen kanske jag och mina vänner går och shoppar en stund, dricker lite vin tillsammans och har det trevligt.

Kan du laga mat?

- Jag lagar en god wokad kyckling. Melissa är duktig på att laga mat, hon gör världens godaste Sheperds pie, som är en slags gratäng med köttfärssås och potatismos.

 

Vilket är ditt mest minnesvärda möte med ett fan?

- Jag tänker alltid på mina fans som unga tjejer, men en gång var jag och shoppade i Los Angeles när en gubbe i 6o-årsåldern kom fram och hälsade och sa att han gillar min musik. Det var roligt och oväntat för jag trodde att det var mest unga människor som lyssnade på mina låtar..

 

Hur ser dina planer ut framöver?

- Jag turnérar i sommar. Sen ska jag spela in ett nytt album. Och så vill jag designa kläder och spela in en film. I vilken ordning de olika sakerna kommer att ske i vet jag inte.

Vilken slags film skulle du vilja medverka i?

- En komedi kanske. Jag älskar komedier. De roligaste filmerna jag vet är Borat, På smällen och Djävulen bär Prada. Jag skulle gärna vilja spela in en knasig komedi eller så vill jag spela en "bad girl" i en actionfilm. Eller en actionkomedi, det vore den perfekta kombinationen.

Vilka skådisar skulle du helst vilja spela mot i din actionkomedi?

- Jag gillar Paul Walker, han är läcker. Hilary swank och Meryl Streep är två av mina favoritskådisar, de kan få vara med också, haha!

 

Vad skulle du arbeta med om du inte blivit artist?

- Jag skulle kanske studerat psykologi. Jag är intresserad av människor och mina vänner brukar tycka om att prata med mig och säger att jag är bra på att lyssna och ge goda råd...

 

  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards