Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Linda - 5 juli 2010 23:34

   

   

   

   

   

     


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 8 (8 April) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite produkter denna gången.


Detta hittade jag i CHIC nummer 8 (8 April) 2o1o:

* Ole Henriksen Truth Serum Collagen Booster, 635 kronor- VILL HA! En vitaminbomb med extrakt från nypon och grönt te, som reparerar och ger huden fasthet!

* Korsett Lindex, 249 kronor- VILL HA! Tycker att denna är sjukt snygg! Finns även i rosa..

* Sonia Rykiel Topp finns hos www.netaporter.com, 194o kronor- Härlig topp i härliga färger!

* Rules by Mary Kjol finns hos www.bubbelroom.se, 599 kronor- Helt okej kjol, passar till jobb och liknande!

* Jeansskjorta Ginatricot, 199 kronor- Har en jeansskjorta från Gina och jag älskar den! De är grymt snygga och sköna! Jeans är dessutom aldrig fel!

* Espadrillos Accent, 199 kronor- Borde införskaffa mig ett par sånna här skor nu när det är så varmt ute! Fötterna behöver ett par svala skor.

Av Linda - 5 juli 2010 23:14

Idag har jag inte gjort många knop alls! Jag sov bra hela natten och det var bra det för jag var så jävla trött i hela min kropp igår och i hövvet. Jag vaknade upp vid tio någon gång har jag för mig och jag låg kvar i sängen, men jag gick inte upp förrrän tjugo över elva.

Har inte gjort så mycket idag på ett sätt skönt och ett annat väldigt rastlöst.. Jag läste i min CHIC (8) och jag har läst ut den idag, kollade på Beverly Hills och jag hängde in min tvätt i garderoben som hängt på torkstället.. Åt den sista Grillkotletten idag, Färskpotatis, Bearnaisesås och Sallad till - mycket gott med färskpotatisen =)

Däremot har jag inte känt mig bra alls idag, jag har vart sjukt illamående, yr och spyfärgid har jag känt mig halva dagen. Jag BEHÖVDE ha den här lediga dagen kände jag. Det är rätt mycket just nu och kroppen har sagt ifrån!

Nu ska jag snart lägga mig och sova och förhoppningsvis sover jag bra inatt igen. Sov så gott folks! Tjing tjong!

Av Linda - 5 juli 2010 22:36

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 8 (8 april) 2o1o, kom jag till den här artikeln med Colin Farrell. Jag tycker att han ser rätt bra ut och jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Colin Farrell har gått från player, alkoholist och Britney-ex till ansvarsfull familjefar. Eller, har han verkligen förändrats så mycket?

Artikeln är skriven av Tina Jöhnk Christensen.

 

Jag fick uppleva Colin Farrell i berusat tillstånd då vi sågs flr några år sedan, när han spelade in filmen "The New World" i Virginia. Han var rejält överförfriskad och sa "fuck" minst hundra gånger under intervjun.

- Jag är irländsk, för tusan, sa han den gången med röda ögon. Vi ör melankoliska, vi blir fulla, vi är känsloladdade, vi är poetiska och vi är ärliga och känslosamma människor. Vi är "simple people" och det betyder att vi vet vad som är viktigt i livet.

- Jag var helt enkelt alltid full, erkänner Colin Farrell som svar på frågan om hur han har förändrats sedan vårt första möte.

 

Men Colin insåg snart därefter att det var viktigt att inte vara full hela tiden och gick på avvärjning 2oo5 efter att han hade avslutat inspelningen av "Miami Vice".

- Det var tufft, för jag hade varit full eller påverkad i 16 år. Jag spenderade större delen av tiden under behandlingen med att få ordning på mitt liv. Jag tänkte mycket på livet och de saker jag ville ändra på. Jag är nykter nu, men den dagen kommer säkert då jag tycker att det är svårare än andra igen.

 

Colin Farrell har trots sina alkoholproblem varit framgångsrik i Hollywood för att han är seriös, ohämmad och okonstlad.

- Jag tar mitt arbete på stort allvar, säger han och höjer de mörka ögonbrynen. Jag lägger all min energi på det. Jag ser gott och ont i människor, och jag kan se mig själv i andra människors själar. Som skådeseplare existerar allt man har upplevt eller läst om andra människors liv i varenda roll man tar.

 

Colin Farrell är i Toronto för att representera sina filmer "Vittne till ett krig" och "Ondine" I "Vittne till ett krig" spelar han en fotograf som sätter sitt liv på spel som krigsfotograf.

- Jag var riktigt begeistrad över att få spela den här rollen, säger Colin Farrell, som gick ner i vikt och lät håret växa långt inför inspelningen.

. Jag var fascinerad över att min rollfigut var så modig och samtidigt inte klarade av pressen.

 

I filmen återvänder fotografen hem till sin flickvän, men hans bästa vän och kollega kommer inte tillbaka.

- Det var väldigt deprimerande och jag kände mig rätt nere, säger han om inspelningen som skedde i Spanien och på Irland.

- Han blev traumatiserad av sina upplevelser i krigen, men trodde att han skulle kunna leva ett normalt liv när han inte längre var i krigszonen.

 

Även om det är påtagligt att Colin Farrell har förändrats kan han fortfarande inte dölja sitt temperament. Vid premiären för "Vittne till ett krig" skrek han till en fotograf som bad hans syster att flytta på sig för att få en bättre bild.

- Tala aldrig någonsin på det sättet till min syster igen!

 

Och det är inte många år sedan Colin Farrell levde ett liv kantat av skandaler. Han var tillsammans med den amerikanska "favoritoskulden" Britney Spears, var gift i fyra månader med skådespelerskan Amelia Warner och lämnade mamman till sin son James. Men nu säger han att han har bestämt sig för att ta det lugnt.

- Jag har bestämt mig för att anstränga mig och dera det lättare att leva i min närhet, säger han och flyttar upp sin svarta hatt en bit i pannan. Jag anstränger mig för att vara god mot mina medmänniskor och att möta världen med vänlighet.

 

Dessutom har han nyligen fått barn igen med den 26-åriga polska skådespelerskan Alicja Bachleda, som födde sonen Henry Tadeusz i oktober förra året.

- Jag ska bli pappa igen och inget kan göra mig gladare, sa Colin till CHIC precis innan födseln. Jag ser fram emot allt - till och med att byta blöjor. Jag älskar att vara pappa...

 

  

Av Linda - 5 juli 2010 20:20

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 8 (8 April) 2o1o, kom jag till den här artikeln med Magdalena Graaf. Jag tycker att hon verkar vara en bra kvinna med skinn på näsan, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


I det här numret är det premiär för Linda Skugges nya sidor i CHIC, där hon i varje nummer möter hon inspirerande kvinnor. Den här gången har hon träffat Magdalena Graaf.

Artikeln är skriven av Linda Skugge.

 

En av de kvinnor som inspirerar mig allra mest är Magdalena Graaf. Och det är för hennes värme, kärlek och lyster. Trots alla motgångar så kämpar hon vidare och hon är så himla bra på att se på en. Hur många människor finns det där ute som plötsligt skickar ett SMS med ett par varma ord och en kram? Magda är en sådan. Trots att hon just hade råkat ut för en hjärnblödning och var på löpsedlar en hel vår så kom det då och då lite kramat och styrka via SMS. Sådant är ovanligt. Hur blir man en sådan? Jag vill att mina varn ska bli seende, varma människor som ständigt tänker på att andra ska ha det bra. Jag blir inspirerad av någon som sprider kärlek och humor i vått och torrt.

Magda är modig också. Som till exempel vågar outa att hon firar nyårsafton ensam. Jag tror att det är många kvinnor därute som har firat mången nyår ensamma, men vi tycker att det är lite jobbigt att berätta om det bara.  

Så varsågoda, träffa min allra första inspiratör: Magda Graaf, trebarnsmamma och stark som en oxe.

 

Hur känns det när jag berättar att vi är många som ser dig som en inspiratör?

- Jag blir stolt, det käns overkligt, men samtidigt blir jag rörd, för jag tycker själv att jag är som vem som helst. Vilken mamma som helst, som försöker hålla skeppet i rätt riktning.

Hur ska en sann inspiratör vara för dig?

- Någon som är ärlig med både glädje och sorger. En människa som vågar vara mänsklig, musslyckas men satsa igen. Jag hittar inspiration hos många dagligen. Mia Törnblom betyder mycket för mig och även ALLA ensamstående mammor i Sverige.

 

Du är alltid så varm och kärleksfull, berätta om hemligheten. Hur orkar du?

- Frågar du mina barn får du ett helt annat svar. Ingen människa är väl alltid glad. Men med min bakgrund så har jag lärt mig att borsta av mig och ta nya tag. Ler du mot världen så ler den oftast tillbaks.

Hur uppfostrar man sina ungar till omtänksamma varma människor?

- Man kan, även om man inte är troende, hämta mycket från kristendomen. att ta hand om sin nästa, förlåta, visa kärlek för de svaga. Att lära sna barn empati från ung ålder är jättebiktigt. Jag har alltid haft många djur. Att värna och ta hand om djur skapar en omtanke som är ovärderlig som vuxen.

 

Hur gör du för att hitta energi en hemsk, kall, mörk dag?

- Jag har gallrat väldigt mycket i min omgivning, numera undviker jag människor som stjäl energi och tar mig för given. De jag har omkring mig idag är människor som ger energi och får mig att skratta.

 

Många hör av sig till mig och berättar att de mår dåligt när de jämför sig med kända bloggare etctera. Hur tacklar du sådant? Jämför du dig med andra?

- Jag försöker att inte göra det, men självklart är det svårt. Ser man en tomtebolycklig familj i ett fint hus med vattenkammande ungar som är sååååå lyckliga, och ääääälskar ääälskar varandra så kan man ju bli lite smått avundsjuk. Själv försöker jag vara så öppen det vara går med mitt livspussel. Jag tycker att det är viktigt att inte lura människor med en falsk fasad. Att kunna gråta och känna sig ensam ibland.

Och hur känns det när folk jämför sig med dig?

- Efter att ha läst min blogg i en månad så är det ingen som gör det... Vi är alla lika om man skrapar på ytan. Så att bli jämförd är mer en komplimang.

  

Ett tag var du feministernas hackkyckling, efter nakenutviken tillsammans med din syster och er discodänga. Idag har detta svängt och du har gett många misshandlade kvinnor en offentlig röst. När kände du att du ville lyfta fram den sidan hos dig själv?

- Jag har varit mig själv under hela resans gång, men folk har bara lyssnat på det som de själva har velat höra. Jag skrev boken både för att jag ville hjälpa andra och för att det hjälpte mig själv.

Var du aldrig rädd att folk skulle tycka illa om dig och/eller boken?

- Nej, jag är väldigt stark i mig själv överlag. Det här är ju min livshistoria, och jag har aldrig brytt mig om vad folk tycker.

Vilka har varit dina värsta kriser?

- Mina skilsmässor, och perioden som boken handlar om. Och de senaste fyra åren har varit en enda lång kris, men jag har hopp nu och är glad. Mina största framgångar är att klämma ut tre ungar.

 

Vilka är dina bästa överlevartips?

- Att blunda, fokusera och köra. Jag brukar tänka "om en månad kommer det här inte alls kännas jobbigt".

Hur hittar du ny kraft?

- Jag hittar styrka i att vara själv, stänga av mobilen och samla krafter. Och så är jag mycket i stallet, med avsängd mobil. Där finns det firsk luft, ljus och djur jag blir glad av att se. Sedan har min tro också alltid varit grundstommen i allt, men jag blir nog mer troende när allting är jobbigt. Jag går inte i kyrkan eller något, utan jag har tron i hjärtat. Och sedan har jag en mamma som jag kan prata om mycket med.

 

Vilka är dina mål i livet just nu?

- Att få undan tvätthögen och bli bättre på att sköta trädgården.

är du en sådan som gör upp en livsplan och i så fall, hur långt fram i taget?

- En timma eller en dag framåt. Mitt mål i livet är självklart att vara lycklig, frisk och ha fred på jorden, men vi kan alla dö imorgon, så min plan är att njuta av ögonblicket och stunden...

  

Av Linda - 5 juli 2010 19:14

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 8 (8 April) 2o1o, kom jag till den här artikeln med Lena Jolton, som var en av de Svenska Hollywoodfruarna. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Är de nya Hollywoodfruarna lika spännande och roliga som de gamla? Vi har träffat Lena och Päivi och efter vad de avslöjade är svaret: Ja, ja, ja!

Artikeln är skriven av Emilie Cederquist.

 

Efter studenten lämnade Lena Jolton Halmstad för USA. Nu är hon tillbaka i Sverige, på besök i Stockholm.

- Jag tror nästan att jag drömmer. Det är blå himmel och sol och jag har utsikt över Kalle Kulas lilla röda stuga på andra sidan, säger Lena och pekar på Slottet.

 

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

- Jag har aldrig en vanlig dag, every day is special. Jag börjar med en superfood, en naturlig drink som ser ut som gräs. Sedan gör jag lunch till dottern och gör yoga eller tränar. jag bor i ett läckert hus i Beverly Hills med privatgym, spa och pool. Sedan beror det på vad som står på schemat; välgörenhet, lunch eller shopping.

 

För 26 år sedan träffade Lena sin blivande man, mäklaren Jerry Jolton och flyttade till USA. De fick dottern Cassandra men för elva år sedan skildes de.

Vill du gifta dig igen?

- Jag vill absolut gifta mig när den rätta mannen kommer. Men jag är inte panikslagen för jag tycker mycket om mig själv. Jag har ett så roligt och spännande liv.

Vad letar du efter hos en man?

- Han ska få mig att skratta, för sådan är jag själv. han ska ha varit med om lite i livet, för jag har varit med om så mycket och har så enormt roliga historier så det är bra om han kan ge mig något intressant tillbaka.

Spelar det någon roll om han är fattig eller rik?

- Jag har ju vant mig vid en viss livsstol, så att gå ner mig till en annan livsstil skulle jag inte gilla om jag ska vara ärlig. Det viktigaste är ju honom som person men jag vill gärna hålla min egen standard eller bättre.

 

Vilka kändisar har du dejtat?

- Jag har varit ute med många som är famous men det är väl inte namnet som verkligen gäller utan persinen. Som Matthew McConaughey, Mick Jagger och George Hamilton. George Hamilton till exempel är så enormt rolig.

Berätta mer om Matthew McConaughey?

- Vi har haft trevligt och druckit tequila. Vi har ju vår kärlek till tequilan ihop om man säger så. Han är en kul kille, en sådan som verkligen får en att skratta.

Umgås du med några kändisar nu?

- När man lever som jag gör träffar man alltid kändisar. Jag spelade in "Coming to America" med Victoria Beckham och lärde känna henne. Vi träffar David också, min dotter är stor inom fotboll. En av mina bästa vänner är Marla Trump. Jag och Goldie Hawn tog yogaklasser ihop.

 

Vad tycker du om skönhetsoperationer?

- Det är toppen att de finns. Jag har inte tagit till kniven än för att jag är för rädd. Jag hoppas att det ska komma något nytt, så att man inte behöver göra så drastiska grejer.

Hur mycket är din garderob värd?

- Usch, det vågar jag inte tänka på. men jag ger alltid bort kläder. Bättre saker ger jag till vänner som inte är lika lyckligt lottade, jag har vänner i alla grupper. Både miljardärer, helt vanliga människor och allting mittemellan...

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards