Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Linda - 28 juni 2010 21:34

Usch, idag var det dags att börja jobba igen efter min enda lediga vecka på hela sommaren!! Det ville jag absolut INTE göra! Nu när värmen har kommit vill jag bara ligga och njuta vid havet och schteeka inte vara inne och svettas som en jävla flodhäst. Jag kände det att min kropp hade verkligen längtat efter den veckan och inte att börja jobba igen. Känner att nu när jag är så jävla gammal vill jag också ha semester som alla andra har i min ålder (eller ja, de flesta) och det gör mig liiiite bitter måste jag säga. Att jobba när ens kompisar är lediga är ingen höjdare faktiskt! Är mest så jag känner, men i och för sig kände jag samma sak när jag hade haft semester förra året också.. Men kommer jag bara in i arbetet igen, kommer det ju går bättre!

Något som var bra det var att det var en jävligt lugn kväll i alla fall och det var jag tacksam för! Mjukstarta är alltid bra och det blir inte lika jobbigt om man kör igång för hårt direkt. Det var skönt att sluta åtta idag, speciellt när jag ska upp imorgon bitti och jobba.


Måste berätta en rolig och pinsam sak som hände tidigare idag. När jag hade gått upp och kollat upp vad jag skulle handla cykla jag till PA:s, dit var inga problem att cykla.. Men det var det på vägen hem.. Optimist-Linda packar i sina påsar och ibland blir det lite för mycket och tungt och det råkade bli det idag i en påse. Allt gick bra fram tills jag kom till gymnasiet vid ett gupp där och då gick den ena jävla påsen sönder som hängde på styret. Jaha, då var det bara att byta plats med den som satt på pakethållaren och som tur var gick det förbi en som hjälpte mig att få dem på plats. Jag hann bara komma några hundra meter till kyrkan ungefär (och då ska jag bara över vägen så är jag hemma), då ramlar hela jävla påsen med alla mina varor i på marken. Där låg Apelsinjuice, Flingor, Smör, Cosmopolitan, Bananer och Ris i en jävla röra!! Att jag inte ville sjunka genom jorden där och då alltså!! Riset låg i en jävla hög där på marken och jag svor lite granna, men mest skämdes jag faktiskt över att behöva plocka upp allting. Min räddare var en äldre man på sin cykels som först frågade hur det gick och sen cykla han iväg, men han kom tillbaka och då fick jag hans påse som han hade i sin cykelkorg! Det var verkligen skit schysst av honom och då gick jag plocka ihop mina saker och lägga dem i påsen.. Jag ledde min cykel över övergångsstället och till gården. SÅ JÄVLA RETLIGT bara!!

Haha så kan det gå och det var la bara en tidsfråga innan detta skulle hända, egentligen.. Ingen vanlig måndag med andra ord och det är bara kul om det händer lite saker också - inte bara tråkigheter eller rutingrejer.

Nej, nu ska jag sova tänkte jag! Hoppas att Ni haft en underbar dag i värmen folks! Tjing tjong!


Köpte Cosmopolitan, Chic och VeckoRevyn på PA:s också.

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards