Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Linda - 28 maj 2010 21:00

Inatt har jag sovit bra fast det var bara fram till sju för då gick jag på toa, och sen sov jag dåligt eller jag bara blundade typ.. Ute har det vart växlande molnighet, men det började regna runt fyra tiden.. Jag har läst lite i min Cosmopolitan April idag med ja..


Jag bestämde mig för att åka till Skövde och Elins Esplanad där har dem bra butiker, och det räcker med dem som finns där, tycker jag.. Speciellt då kontot inte är speciellt fett denna månaden ;-) Jag skulle åka med tåget som gick tio över tre, MEN det var ju fan försenat från Göteborg så det kom inte förrän kvart i fyra. Äckligt trött blev jag när jag satt där och väntade plus att jag var irriterad såklart! Tur att jag inte skulle åka längre eller behöva byta på vägen.. Tyckte synd om alla som skulle göra det, och det är ju typiskt att det ska hända en fredag av alla veckans sju jävla dagar!!

Tog med mig min sladd också som jag var tvungen att byta på Elgiganten, men det visade sig att den där jävla sladden inte funkade!! SKIT också tänkte jag bara. Försäljaren var rätt snygg, höhö!  På Gina köpte jag ett skitsnyggt linne för en del av mitt presentkort, och på H&M köpte jag en topp med knappar, duschkräm, deo, string och ett paraply!

Resten av kvällen blir lugn och jag åkte hem med tåget fem i sex. Det konstiga var bara att dem ringde från jobbet efter sex, och dem frågade om jag skulle jobb inatt? NEJ, sa jag då! Hade blivit missförstånd eller något sådant.. (Men det skulle visa sig senare att chefen hade sagt att dem skulle ringa mig, men vadå - jag kunde ju inte eftersom jag hade vart i Skövde, och jag hade inte käkat och hållt igång hela dagen plus att jag inte ens hade lagt in mig på schema den här dagen - vilket jag ALDRIG gör en lönehelg i princip med undantag lördag och söndag...)


Något som hände när jag cyklade ner till Stationen det var att jag hade hängt mitt paraply på styret, och självklart skulle det komma en jävla folksamling med fjortis jävlar som inte kunde flytta på sig så jag fick liksom stanna till med cykeln medans dem gick förbi, och när jag skulle trampa iväg igen märkte jag att något tog emot i hjulet. PUNKA var min tanke? NÄHÄ, det var mitt fina, fina paraply som hade fastnat. När jag tog upp det i handen för att rätta till den så gick hela stången/pinnen av   Därav fick jag köpa mig ett nytt paraply idag.. Så jävla irriterande bara - jag hade haft det i många år nu och det har funkat så bra, men idag var dagen kommen då jag fick skaffa mig ett nytt..

Haha, dramatiskt det där lät. Jaja, skit samma! Nu ska jag fortsätta slappa! Ha en bra kväll! Tjing tjong 


  

Av Linda - 28 maj 2010 20:56

Idag åkte jag ju till Skövde och mitt mål var att shoppa lite. Jag kollade aldrig i affärerna inne i stan utan bara ute på Elins Esplanad, och dem duger gott och väl! Jag hittade en hel del snygga kläder, men jag kollade inte supernoga i och för sig. Synd att man inte har mer pengar bara så kunde man köpa allt snyggt man såg! Fast jag är mer än nöjd med min shopping idag! Jag köpte ett linne som jag visar framifrån och bakifrån - för det var så jävla snyggt i ryggen =)

Förresten, personalen på Gina ute på Elins Esplanad är sjukttrevliga! Sånt uppskattas oerhört mycket!


Detta shoppade jag idag:

* Spetslinne, 199 kronor, Ginatricot- I LOVE IT! Så jävla SNYGGT linne! Betalades till viss del med presentkort också, vilket är bra!
* Topp med knappar, 149 kronor, H&M- Har en liknande topp från Cubus och jag gillar den! Därför köpte jag denna! Den är perfekt att ha till tights eller leggings! Jag gillar den!

* Nivea Deodorant, 24,5o kronor, Nivea Duschkräm, 19,5o kronor, Paraply, 79,5o kronor och String, 49,5o kronor, allt från H&M- Jag hade en femtio kronors kupong om man handlade för 3oo kronor, så jag fick allt lite billigare därav Duschkrämen som jag köpte igen! Deodoranten kommer jag att behöva och dessa var ju billiga på kampanjen! Mitt fina turkosa Paraply gick sönder på väg till Skövde så jag var tvungen att ha ett nytt! Gillar den lila färgen! Trosor kan man aldrig få för många av...

 

  

  

  

  

Av Linda - 28 maj 2010 13:06

Kollade på skiten igår för att se hur det skulle gå för Anna. Precis som jag trodde så gick det inte bra alls!!

Låten är helt okej visst, men jag tyckte att någon av killarna skulle ha vunnit i Stockholm istället.

Vi i Sverige har alltid i alla år vart bra på musik det kan man inte säga något annat om. Men nu kommer alla dessa öststats-länderna, och vill vara med i tävlingen och MÅNGA av dem (inte alla) röstar på varandra för att dem är grannar. Dem skiter i om låten är bra - de röstar på varandra ändå! Jag har sett Eurovision i alla år som jag kan minnas och det är en hel del år. Röstandet på andra länder har förändrats och sämre länder har börjat vinna med några få undantag dem senaste tio åren. Förr var det mycket bättre och när tävlingen var fan så mycket mindre. Men NU är den större och stenhård konkurrens är det idag. Jag gillar inte tävlingen som den är idag. Jag tycker att Sverige borde dra sig ur!!

Det var min åsikt det om Eurovision Song Contest!




Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards