Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

VICTORIA BECKHAM

Av Linda - 22 maj 2010 21:34

Nu när jag har läst ut Glamours April nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Victoria Beckham. Det var faktiskt intressant att läsa, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Surprise! Victoria Beckham är inte bara designer och stilikon - hon är också en väldigt rolig och avslappnand tjej med ett galet hektiskt liv. Vi älskar henne - och det kommer du också att göra!
Artikeln är skriven av Josh Patner.

 

I verkliga livet är hon raka motsatsen till den hårda fashionistan du ser i tidningarna. När du ser Victoria Beckham brukar du förmodligen tänka "lyx". Det är svårt att låta bli, med de där kläderna, de där spirorna och den där plutmunnen. Men det visar sig att hon är snäll, charmig, moderlig och att hon faktiskt - tro det eller ej - ler precis hela tiden.

Hon har en hel del att vara glad över. Den före detta Spice Girls-medlemmen, nu 35, bor i Los Angeles med sin fotbollsspelande make David och sönerna Brooklyn, 11, Romeo, 7 och Cruz, 5, och fokuserar numera på familjen och modekarriären. Utöver sitt exklusiva klädmärke har hon precis nylanserat jeanslinjen Victoria Beckham Denim. Hon har också varit gästdomare i "American Idol" och lägger mycket tid på välgörenhetsorganisationen Save the children.

Medan hon kryper upp i en bekväm fåtölj för den här Glamour-intervjun gör Victoria sig redo för att besvara ERA frågor om hennes karriär, kläder och hur det egentligen känns när hela (nåja, halva då) världen svansat runt hennes man. Häng med!

 

Jag har med mig en del frågor från Glamours läsare. Vi börjar med den här: Om du har en ledig dag, vad gör du då?

Jag reser ju ganska mycket, och när jag är hemma i Los Angeles kretsar det mesta runt barnen. Om jag inte arbetar går jag till deras skola och hjälper till att servera lunch till barnen. De älskar det! Häromdagen var jag och läste högt för Cruz klass. Alla de små flickorna sa: "Vi gillar verkligen din klänning." Och det var ju lite gulligt eftersom jag inte har någon dotter.

 

Vad gör dig glad här i livet?

Mina barn och min man gör mig glad. Och mitt arbete. Jag var nyligen i New York för att förbereda presentationen av min kollektion och höll på med modellprovningar, hår och makeup. Man känner sig nästan sjuk av oro inför en sådan grej, samtidigt som det gör mig glad som ett barn i en godisbutik.

 

Du har sagt att du ser "otroligt ordinär" ut. Det är ett citat. Ändå visar du hela tiden upp dig i fantastiska frisyrer och makeup, iklädd perfekta outfits. Hur kommer det sig?

Jag älskar mode, och det är så här jag uttrycker mig själv. Jag tänker på vad jag ska ha på mig nästa dag innan jag går och lägger mig om kvällarna. När jag klär mig på ett visst sätt eller bär en viss frisyr eller makeup är det inte för att få uppmärksamhet. Jag är ingen supermodell. Jag gör det bästa av det jag har. Jag anstränger mig för att se så bra ut som möjligt, men jag är ju ingen Gisele Bündchen.

 

Låt oss tala om ditt arbete som designer. Din klänningskollektion är inte precis billig, och just nu genomgår vi en ekonomisk kris. Hur kommer det sig att den ändå säljer så bra?

Jag ser alla mina plagg som inveseringar. En klänning ska inte bara bäras en säsong - man ska kunna ha den år efter år.

Hur är det med jeans då? Vad utmärker ett par bra jeans?

Jag ser en sådan perfektionist: jag och mitt team har jobbat jättemycket med att få det rätt. Det ska vara en snygg silhuett med långa smala ben. Riktigt bra design. Jag säger inte att du måste vara smal för att bära dem, man kan bära dem oavsett kroppsform och storlek.

 

Låt oss återgå till läsarnas frågor: Hur är det att vara en ex-Spice Girl? Tänker du ofta tillbaka på den tiden?

Jag uppskattar verkligen de andra tjejerna i gruppen. Vi är fortfarande vänner allihop. Jag skickar födelsedagspresenter till deras barn. Jag känner stor respekt när jag tänker på vad vi åstadkom, jag tänker tillbaka och skrattar. Vad vi gjorde var fantastiskt. Vi sålde 52 miljoner album!

52 miljoner! Brukar du lyssna på era album? Vad tycker du om dem?

Man får skämsrysningar av kläderna vi bar, men jo, jag lyssnar på dem. Mina barn gillar att se "Spice World", vi sjunger med och kollar på när mamma var popstjärna.

 

Får du inte ont i rygg, knän och fötter av alla högklackade skor du bär?

Det gör absolut ont. Absolut! Det tänker jag inte ljuga om. Men vill du vara fin får du lida pin. Det gör mig inget. Jag tar den smärtan. Jag går inte i högklackat varenda dag, men när jag går ut får jag självförtroende av höga klackar.

Fler läsarfrågor: Vad tycker du gör en kvinna sexig? Och hur lyckas du se så perfekt ut?

Det sexigaste som finns är en kvinna med självförtroende, men det måste vara på ett ödmjukt sätt, inte arrogant. Humor är också viktigt. Och solglasögon är perfekta för att dölja dina synder. Med solglasögon och snygga klackar kan du ge nästan vilken outfit som helst ett lyft.

 

Låt oss prata om något sexigare: din man. Är du svartsjuk av dig?

Det är inte hälsosamt att vara svartsjuk. När jag ser på David tänker jag: Han är så snygg och jag har verkligen tur som är gift med honom. Och han är en fantastisk pappa. Jag klandrar ingen som tittar på honom och tycker att han är attraktiv. Jag menar, det gör ju jag också!

Så du njuter lite av att andra dreglar över honom?

Nja, jag skulle inte säga att jag njuter av det. Men jag förstår det eftersom jag dreglar över honom.

När du träffade honom, tänkte du då att den här killen kommer att bli en fantastisk pappa? Eller kom det som en överraskning?

Första gången vi träffades var efter en fotbollsmatsch. Alla de andra killarna i laget hängde i spelarloungen, men David satt i ett hörn med sin familj. Jag förstod från första stund att han var speciell.

Kände du det med en gång?

Ja. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet. När jag träffade David mötte jag min själsfrände.

Vad tänkte du på när ni gick på er första dejt?

När jag träffade David var jag med i Spice Girls, och David var inte så känd. När vi lärde känna varandra lite bättre berättade han att han inte hade vetat så mycket om mig i början, så han hade gått och köpt lite skvallertidningar för att läsa på. Han läste att jag gillade Prada. Så då gick han och köpta Pradabyxor, Pradaskor, en Pradaskjorta och Pradajacka.

Vad gulligt!

Ja, allt var mörkblått och han såg väldigt chic ut.

 

En läsare undrar om du någonsin äter?

Jag har fått den typen av frågor i flera år nu. Om jag inte åt skulle jag givetvis inte levt vid det här laget. Jag äter väldigt hälsosamt. Mycket fisk, mycket grönsaker och frukt. Jag äter aldrig skräpmat. Jag tränar. När det skrivs oansvariga saker om min vikt är enda gången jag blir upprörd över skriverierna om mig. Jag uppskattar att unga tjejer ser upp till mig, det är något jag tar på allvar.

 

Finns det några kändisar som du beundrar - som gör dig nervös?

Nervös på ett bra sätt. En gång satt jag på samma plan som George Clooney. Jag blir fortfarande alldeles till mig när jag tänker på det. Min mamma och jag sa bara "Oh my God". Jag har ett helt fantastiskt liv. Och jag kan inte låtsas vara oberörd av det...

 

  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards