Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Linda - 10 maj 2010 22:52

Idag har jag vart och jobbat och det gick bra.

Är så jävla illamående nu bara.. Fy fan känner mig inte bra alls.

Får lägga mig och sova nu känner jag. Hoppas att Ni haft en bra måndag folks! Tjing tjong!



Av Linda - 10 maj 2010 14:00

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom SOLOs Mars nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några få produkter och det är lite blandat.


Detta hittade jag i SOLOs Mars nummer 2o1o:

* Trenchcoat Cubus, 499 kronor- VILL HA! Tycker att det är så jävla snyggt med trenchcoats!

* Agent Provocateur Parfym, 485 kronor- VILL HA! Het klassiker med den där pudriga, härliga doften!

* The Body Shop Black Velvet Frosted Shimmer Lotion, 175 kronor- VILL HA! Är du också en av dem som nästan lite föraktfullt undviker skimriga bodylotions? Sluta med det och inse istället vad lite lyster kan göra för dig. Lek R&B-prinsessa och smörj in dig med ett tjockt lager redan ikväll-.Du känner dig sexigare direkt!

* Kuddfodral H&M Home, 99 kronor- Gillar fjärilsmönstret på kudden! Billig är den också dessutom!

Av Linda - 10 maj 2010 13:34

Nu när jag har läst ut SOLOs Mars nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om att skaffa en mentor. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Du har massor av potential inom dig - viktiga egenskaper som kan ta dig långt. Med hjälp av en mentor kan du lättare plocka fram och använda de där styrkorna som gör just dig så himla bra!

Artikeln är skriven av Sara Persson.

 

Varför?

En mentor hjälper dig att nå dina mål. Det är en person som guidar, ger tips och är ett stöd för dig. Din mentor ska vara en person som du ser upp till, som har mer erfarenhet och som kanske är äldre än du. En mentor är en personlig coach som hjälper dig att nå den framgång du så väl förtjänar.

Till vad?

Vanligast är att ha en mentor för att få hjälp med karriären. Någon med sin arbetslivserfarenhet och sina kontakter kan agera bollplank, och kanske även dörröppnare, i bästa fall. En person som inspirerar dig och gör dig vassare, smartare och mer kreativ. Med en mentor når du lättare dina mål på jobbet. Du kan också ha en mentor för andra syften i livet.

Vem ska vara din mentor?

Din mentor kan i princip vara vem som helst, det behöver verkligen inte bara en expert. Se dig runt bland människor omkring dig, kanske finns det någon där som kan passa? En äldre kompis med koll, en kollega vars karriär du tycker är inspirerande, en släkting som du ser upp till?

 

MÖT KICKI NORMAN, MENTOR

Kicki Norman är frilansjournalist, författare och mentor för flera unga tjejer. SOLO tog ett snack med henne för att lära sig mer om det här med mentorskap.

 

Hej Kicki! Varför är du mentor?

- Det låter så himla formellt att säga mentor, jag brukar inte kalla det så. Det jag gör är helt enkelt att försöka stötta och peppa tjejer som inte har kommit lika långt i karriären som jag. Jag lär mig också mycket av att vara mentor, det handlar om att ge och ta.

Hur får du tag i dina adepter? Vem hittar vem?

- Jag har en blogg och det är många tjejer som hittar mig där. Sedan träffar jag också på många i mitt jobb som journalist. Flera har gjort praktik där jag har jobbat och när de slutat har jag fortsatt att ha skrivövningar med dem och det har visat sig vara ett vinnande koncept.

Hur går själva mentorskapet till?

- Det är väldigt informellt. Är det någon som inte bor i Stockholm så brukar vi skicka långa mejl till varandra, annars kanske vi träffas och äter middag, dricker lite vin och snackar skit. När tjejer ses och pratar kallas det för att snacka skit och skvallra, när män gör samma sak heter det att de byter information.

Träffas ni ofta?

- Om det är någon jag har skrivövningar med så ses vi ungefär en gång i veckan; jag kommer med en ny uppgift och vi går igenom den förra. Om vi inte har övningar utan mest ses för att bolla idéer så blir det kanske en gång varje eller varannan månad...

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards