Alla inlägg den 28 april 2010

Av Linda - 28 april 2010 23:14

  


Så här ser dagens outfit ut idag. Använde min nya blus också =)


* Blus, H&M- NY! Gillar verkligen denna!

* Jeans, Bik bok.

* Strumpor, H&M.

Av Linda - 28 april 2010 20:46

Tidigare idag när jag var ute och gjorde ärenden på stan gick jag in på Apoteket bland annat. Jag var på jakt efter ett nytt Ansiktsvatten då mitt snart är slut. Jag tycker att detta ansiktsvattnet är jättebra och det är inte dyrt heller för den delen och det är väldigt drygt. Så om ni vill ha ett bra ansiktsvatten, prova Apolivas!


Apoliva Ansiktsvatten, 39 kronor- Som sagt är jävligt nöjd med detta extra plus för att det är så billigt!

 

  

Av Linda - 28 april 2010 18:04

Idag har det inte alls vart bra väder ute. När jag gick upp var det grått ute visst, men regnet hade inte kommit. Däremot kom det vid en halv tre självklart när jag skulle ut och cykla. TYPISKT!

Det är ändå rätt mysigt med regn när man är inne inte när man är ute och cyklar bara...

Jag cyklade till Skatteverket och lämnade in min deklaration =) Enkelt att bara skriva en liten kråka på pappret och självklart dubbelkollade jag så att beloppen stämde med min lönespeciefikation. Ser fram emot att pengarna ska komma i augusti för annars kommer jag fan inte kunna låta bli dem i sommar! Får ju en saftig summa   

Jag lämnade även in min tjänstgöringsrapport för denna månaden till chefen och det var inte kul att räkna ut timmarna denna månaden om jag jämför med förra... Det som är positivt dock är de där timmarna jag jobbade storhelg, okej, de är inte många men det ger liiite mer än en vanlig helg i alla fall.


Efter det cykla jag bort till Apoteket och köpte Ansiktsvatten och en Tvål och sen bort till Systemet för att köpa sprit till fredag. Helt perfekt att vara ute i tid då det var kanske fem personer där inne när jag kom dit så det gick fort. Efter det cykla jag ner till ICA där jag skulle köpa Chic, Kassler (skit bra pris), Tacokryddor (3 för 25 kronor och de går alltid åt), Makaroner (som var slut igår på PA:s) och VeckoRevyn köpte jag med mig hem.

Det var lite komiskt för när jag var på Systemet såg jag en kille som ser helt okej ut lite biff så där och han kolla på mig när jag var där inne, antar att han tänkte: vad gör den här lilla ungen här hon kan ju inte handla här inne :p Tro fan att jag möter honom på Ica sen igen inte ens tio minuter senare.. Jag får i alla fall handla på Systemet och det har ag fått göra i sex år nu, tro det eller ej folks   

Nä, nu ska jag käka känner jag och sen ta hand om disken plus packa! Packa som är såååå jävla roligt, NOOOT! Ni får ha en bra onsdag eftermiddag folks! Tjing tjong!


  

Av Linda - 28 april 2010 13:34

    

  

  

  

Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 5 (18 Februari) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har bara hittat några få produkter denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 5 (18 Februari) 2o1o:

* Klänning Bik bok, 249 kronor- VILL HA! Fin spetsklänning och den finns även i vitt! Billig är den också.

* Jessica Simpson Fancy Love Parfym 3o ml EdP, 325 kronor- VILL HA! Jessica Simpsons nya parfym ska föra tankarna till romantik och skir spets. Bland doftnoterna finns bland annat rosa champagne, pion och patchouli.

* Barnängen Aloe Vera Yoghurt Schampo, 23 kronor- Shampots konsistens påminner lite om duschcreme och löddrar härligt i håret. Formulan ska verka stärkande för hårstråna, så till en början känns det blöta håret lite strävare än vanligt. När det är torrt har dock aloe veran kickat in och hårstråna är lena och mjuka. En keeper för billig peng!

Av Linda - 28 april 2010 12:34

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 5 (18 Februari) 2o1o, kom jag till den här sidan där de tipsar om hur man kan hitta rätt schampo till sitt hår! Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Hur hittar jag ett schampo som passar mitt hår? Och är verkligen dyra varianter bättre än budgetalternativ? VeckoRevyn ger dig proffsguidning.

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Vad är egentligen schampo och hur fungerar det?

Schampo innehåller rengörande och fettlösande ämnen, till exempel tensider, som ska tvätta hårbotten ren från smuts, hudpartiklar och stylingrester. Också olika typer av konserveringsmedel och parfymämnen hör till ingredienserna. Tanken är att schampo ska skonsamt tvätta hårstråna rent från överflödig olja, senum, som produceras i hårrötterna utan att irritera hårbotten. Schampo har också ett lägre ph-värde, under 7, så att det uppbyggande proteinet keratin som finns i hårstråna inte bryts ner.

Hur vet jag vilket schampo som passar mig?

Ha koll på din hårtyp och läs noga på förpackningen. Förutom att rengöra ditt hår innehåller olika schampon olika ingredienser som ska berfämja olika egenskaper. Satsa därför alltid på schampoprodukter som motverkar hårproblem du lider av eller hjälper dig att få det hår du drömmer om. Vill du till exempel ha hår med volym, satsa på ett volymschampo. Har du mjäll, investera i ett mjällschampo. För att motverka friss, använd ett utslätande schampo.

Är dyra schampon bättre än billiga varianter?

Därom tvista de lärde. En del experter menar att billigare schampon innehåller mer vatten, vilket gör att de är mindre dryga än dyra schampon. Många billigare schampon innehåller också ingredienser som ska få håret att löddra extra mycket, vilket kan verka uttorkande. andra experter menar att dyra schampon innehåller alldeles för starka ingredienser för att du ska kunna använda dem varje dag. Vill du vara ekonomisk, börja med en billigare variant och se hur den fungerar för dig. Känns ditt hår platt, uttorkat eller fett efter att du använt det, satsa på ett dyrare schampo och prova dig fram.

Kan jag använda schampo varje dag?

Ja, men var medveten om att den dagliga tvätten kan rubba ditt hårs fettbalans och göra att det känns fetare fortare. Satsa på ett milt schampo som uttryckligen kan användas varje dag eller håll dig borta från duschen en dag extra och behandla dina feta hårrötter med ett torrschampo istället.

Måste jag använda balsam efter schampo?

Nej, men ditt hår mår bättre om det får sig en dos återfuktande balsam. Ditt schampo kan nämligen verka uttorkande på dina hårstrån, vilket medför att de slits fortare. Är du rädd för att ett balsam ska tynga ner ditt hår och göra att det ser fett ut, satsa på ett leave in-balsam. De har en lättare formula som inte lägger sig lika tungt på dina hårstrån.

 

SÅ GÖR DU FÖR ATT VÄLJA RÄTT!

Att hitta rätt schampo kan vara en djugenl, så tricket är att lusläsa innehållsförteckningarna. VeckoRevyn vet vad varje hårtyp behöver!

 

DITT HÅR ÄR:

Lockigt och strävt - dina torra hårstrån behöver återfuktas. Leta efter ingredienser som sheasmör eller olika nötoljor. Glöm inte balsam efteråt!

Platt och fett - håll dig undan krämiga varianter och satsa på ett milt schampo som uttryckligen kan användas varje dag. Har du tunt hår är ingrediensen panthenol din bästa vän, eftersom det gör hårstråna tjockare.

Färgat och behandlat - ett schampo som bevarar din hårfärg och ger ditt behandlande hår en återfuktande boost är ett måste. Ett annat hett tips är babyschampo, som är extra milt. Har du permanentat ditt hår, satsa på ett schampo som är rejält återfuktande. Applicera endast i hårrötterna...

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards