Alla inlägg den 21 april 2010

Av Linda - 21 april 2010 22:42

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 4 (11 Februari) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat npågra få produkter denna gången.


Detta hittade jag i CHIC nummer 4 (11 Februari) 2o1o:

* Mulberry Bayswater Denim Väska, 899o kronor- VILL HA! Så jävla snygg är den i denim tycker jag! GE MIG!

* Mulberry Alexa Väska, 959o kronor- VILL HA! Väskan är uppkallad efter Alexa Chung! Bland annat den här klassiska portföljväskan med flätat handtag ingår i en mindre kollektion uppkallad efter henne!

* The Body Shop Body Butter Love Etc, 165 kronor- VILL HA! Hur mycket gillar man inte The Body Sjops bodybutter så här års när benen hotar att krackelera av torrhet? Ny doft för säsongen är Love etc..., en goding med blommig doft!

* MAC Viva Glam Lipstick, 175 kronor- VILL HA! Det här läppstiften har länge varit en favorit för de snygga färgerna och för att det sotter bra. Varje krona av priset går till Mac Aids Foundation som stöder människor som lever med HIV och aids! Ett bra köp med andra ord.. 

Av Linda - 21 april 2010 18:46

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 4 (11 Februari) 2o1o, kom jag till den här artikeln med George Clooney. Jag tycker att denna mannen är så jävla het va! Tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


George Clooney är den seriösa skådisen som inte kan låta bli att skämta - om slagsmål, getter, Facebook och män som strippar för att visa honom sin kärlek.

Artikeln är skriven av Tina Jöhnk Christensen.

 

George Clooney har skaffat sig ett helt eget - och mycket effektivt sätt - att hantera journalister, fotografer, fans och alla andra mer eller mindre påträngande typer som följer med framgången som en svans. Han blir aldrig arg, han snäser inte, han slår ingen på truten; Clooney skämtar. Skämtet, åtföljt av hans patenterande, senda leende har blivit stjärnans vapen för att behålla en liten del av privatlivet, men samtidigt inte framstå som en ilsken flåbuse. Alla verkar älska GC, vad han än tar sig för. Just nu är han akteull med två filmer: hyllade dramakomedin "Up In The Air" och "The Men Who Stare At Goats".

- Regissören hade några komprometterande fotografier av mig så jag var tvungen att göra filmen, säger George Clooney, och låtsats för ett ögonblick vara allvarlig.

 

Filmen handlar om hur amerikanska militärer använder telepati som ett vapen mot fienden. De demonstrerar bland annat hur de dödar getter genom att stirra på dem.

- Vi trodde att det skulle bli en megasuccé, en film med ordet get i titeln ger alltid dollartecen i ögonen. Det finns en stor marknad där.

 

48-årige George Clooney är annars känd för att ara en mogen man som gör seriösa filmer med politiska budskap.

- Jag hade gjort en del seriösa, politiska filmer och fick det ena seriösa manuskriptet efter det andra, säger Clooney, som regissirade sin andra spelfilm "Good Night, And Good Luck" 2oo5 samma år som han även medverkade i den politiska thrillern "Syriana".

- Jag har aldrig velat bli den typen av skådespelare eller regissör som vara gör saker med en enda mening, och därför vill jag gärna vara med i komedier också.

 

Gerorge Clooney är för dagen snyggt klädd i svart kostym och svart skjorta, men han har ett bandage runt handen.

- Jag vill helt inte berätta vad som hände, säger han och skyller på sin medspelare i "The Men Who Stare At Goats"m Ewan McGregor.

- Jag slogs med Ewan och när jag fick in ett slag så stukade jag handen. Nej, okej då... Jag klämde handen i bildörren och den kommer att vara läkt om ett par veckor.

 

George Clooney är som sagt även aktuell i filmen "Up In The air", därn han spelar en medelålders ungkarl som tillbringar större delen av sin tid på resa, men till slut inser att livet är ganska tomt utan nära relationer.

- Det finns många likheter med mitt eget liv, säger Clooney, som fortfarande inte kan säga om han kommer att gifta sig eller inte.

- Jag har ju varit gift, så det är ju inte det att jag inte provat på det. Men tack för att du frågade.

 

Erbjudanden är det knappast ont om. Just nu är Clooney tillsammans med den 17 år yngra italienska TV-profilen Elisabetta Canalis. Och skulle den relationen ta slut lät världen stå på kö. Under en presskonferens i Venedig förra året berättade en manlig italiensk reporter att han gillade George Clooney - samtidigt som han klädde av sig naken.

- Ja, jag vill helst att du behåller kläderna på, säger Clooney leende när händelsen kommer på tal.

 

Med tanke på hur känd han är har Clooney lyckats behålla sitt privatliv relativt privat. Att vara med i sociala nätverk på internet, och berätta om kaffedrickande och vardagsliv är alltså inte aktuellt för honom.

- Jag låter hellre en man med kalla händer undersöka min prostata i direktsänd TV än jag är med på Facebook. Det är roligt att andra gillar det, men jag vill helt enkelt inte...

 

  

  

Av Linda - 21 april 2010 12:34

Så här dagen efter känner jag att gårdagen var en jävla skit dag!!

Kombinationen trötthet, träningsvärk, saknaden av Honom, saknaden av en del personer och att allt bara känns så jävla pissigt just nu, det fick mig att lipa igår kväll.. Noll energi, fattig är man och sol vill jag ha..

Sen hjälpte det inte att detta jävla mongo vädret fick för sig att snöa!!! KUKSNÖ säger jag bara.

Jag la mig kvart i elva igår och vaknade tio idag, men sen somna jag om igen efter det... Trött kropp, trött hjärna, trötta Linda =( Alla har sina dåliga dagar och min dåliga dag, den hade jag igår!!


Det har snöat här idag också, men det har vart snöblandat regn så skiten har INTE lagt sig, FY FAN VAD SKÖNT!! Idag ska jag ta det lugnt, ska jobba imorgon så jag måste byta mina sängkläder idag och bara vara känner jag. Blir gymmet imorgon istället när jag har slutat jobba istället, då har min träningsvärk lagt sig ännu med. Har fortfarande känningar i baksida lår och i magen fast i armarna har jag inte ont längre =)

Ni får ha en bra onsdag folks! Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards