Alla inlägg den 14 april 2010

Av Linda - 14 april 2010 19:16

  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 4 (4 Februari) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter och det är lite blandat denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 4 (4 Februari) 2o1o:

* Kanebo Sensai Hydrachange Mist, 695 kronor- VILL HA! I början av februari törstar din hy efter fukt. Kanebos senaste ansiktsspray ska med hjälp av bland annat hyaluronsyra verka återfuktande och avslappnande!

* City Lips Advanced Formula Lip Plumper, 485 kronor- Produkten lägger sig fint på läpparna och ger en härlig glans. Efter någon minut börjar det sticka i läpparna men det är en känsla som är överkomlig - läpparna är nämligen otroligt fylliga och det håller i sig i flera timmar. Dyr produkt men vill du ha fylliga läppar är det väl spenderade pengar!

* Estée Lauder Hydrationist Ansiktscreme, 475 kronor- VILL HA! Återfuktande ansiktscreme mer mineraler!

* Behå H&M, 149 kronor- VILL HA! Behån har avtagbara axelband och den finns i olika färger!

* Trosor H&M, 79,5o kronor- VILL HA! Självklart finns dessa i olika färger också, bland annat aprikos!

Av Linda - 14 april 2010 17:56

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 4 (4 Februari) 2o1o, kom jag till den här sidan där de tipsar om hur man får fylliga läppar! Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Lip plumpers gör din mun Hollywoodplutig på ett kick. Men hur fungerar de? Och varför sticker de så när man applicerar? VeckoRevyn har svaret!

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Vad är lip plumpers och varför ska jag använda det?

en lip plumper gör att dina läppar ser fylligare ut. De finns i både ofärgade och färgade varianter och kan bäras ensamt som ett läppglans eller appliceras under ett läppstift. Vill du att dina läppar ska få mer, om än tillfällig, volym kan en lip plumper vara någonting att satsa på. En del ger en visuell effekt, en del en tillfällig svullnad och andra lovar ge fylligare läppar på längre sikt.

Hur fungerar det?

Det är ämnena i lip plumpern som åstadkommer en tillfällig svullnad av läppen. Exempel på sådana ämnen är menthol, koffein, kalen och kamfer, som i sin tur är en vanlig ingrediens i eteriska oljor och tigerbalsam. Det som händer när läpparna svullnar är att blodkärlen vidgas och att det blir en inflammatorisk reaktion när vävnaderna retas.

Hjälp, varför sticker och kliar det i läpparna när jag applicerat lip plumper?

En lip plumper innehåller ämnen som irriterar munnens tunna, känsliga hy och gör att den svullnar upp. En lip plumper fungerar bara tillfälligt, så ofta måste du re.applicera den under dagen gör att den fylliga effekten ska hålla i sig. Den stickande känslan ska dock avta efter några minuter.

Är den stickande känslan i läpparna farlig?

Det finns inga kända biverkningar men risken för allergikontakt finns, särskilt om du är allergisk mot vissa ämnen sen tidigare. Tror du att det finns en allergirisk, applicera lip plumpern i ditt armveck och låt den sitta i ett dygn för att se om någon smärtsam irritation uppstår.

Finns det något annat jag kan göra om jag inte vill ha lip plumper?

Absolut! En del lip plumpers innehåller, istället för irriterande ämnen, ljusreflekterande ingredienser som ger dina läppar en effekt av att verka större. Vill du förändra dina läppars form och göra dem större kan du ta hälp av en concealer och en läppenna. Applicera concealern längs läpparnas kontur. Måla sen dit en ny kontur med hjälp av en läppenna i valfri färg. Måla därefter hela läpparna med pennan och sudda med fingret för att jämna ut färgen. Avsluta med ett läppglans, antingen ett transparent eller ett i svagt rosa...

 

  

  

Av Linda - 14 april 2010 11:11

FAN VAD SKÖNT MED VÄRME =D

Värme är något jag älskar och speciellt solen. Efter den långa jävla vintern vi hade har jag längtat mer och mer efter den här underbara våren som är här nu. Vem har inte gjort det?

Hoppas bara att det är lite varmare idag jämför med igår, men det tror jag att det är. När jag satt på balkongen blåste det så och senare kom det massa slöjmoln som skymde solen. Jag är ju så himla frusen av mig så jag fick gå in från balkongen trots att jag hade min svarta klänning och mina svarta tajts på mig..

Jaja, det märker vi idag men det verkar vara bättre i alla fall!

Just det ja, V., ringde från Resursen kvart i tio så imorgon ska jag jobba, fan vad skönt =) Behöver verkligen mer timmar denna månaden så jag hoppas på mer!

Ni får ha en bra onsdag folks! Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards