Alla inlägg den 5 april 2010

Av Linda - 5 april 2010 21:26

  

 

Klockan nio började denna filmen: Johan Falk- De fredlösa.

Detta är den sista filmen om Johan Falk och G.S.I, TRÅKIGT!!

Det bästa är ju att Joel Kinnaman är med mycket i denna filmen till skillnad från den andra =)

Än så länge verkar den vara spännande i alla fall.

Vad tycker Ni om filmerna?

Trevligt tittande folks! Tjing tjong!

Av Linda - 5 april 2010 20:56

  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Glaze Januari nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter och det blev lite blandat denna gången också.


Detta hittade jag i Glaze Januari nummer 2o1o:

* Ray ban Solglasögon, 1625 kronor- VILL HA! Jag tycker att Ray ban solglasögon är så jävla snygga, vill dock ha de i rosa! Men dessa är coola med mönstret på bågarna!

* Scarf H&M, 39,5o kronor- Tycker att denna är söt, jävligt billig är den dessutom! Extra plus för att den är i ekologiskt material!

* Topp H&M, 199 kronor- Söt topp! Denna är också gjord i ekologiskt material och ingår i Garden Collection!

* DKNY Pure DKYN Parfym 3o ml, 425 kronor- Parfymen Pure DKNY från - ja, just det - DKNY är en sådan där sexig blomdoft av rosenblad, lotus, jasmin, fresia, orkidée och sandelträ. I varje flaska tillsätts en droppe vaniljvatten. Vaniljen kommer från Uganda där det mestadels är kvinnor som arbetar som vaniljbönsodlare. DKNY samarbetar med Care, en humanitär organisation som bekämpar fattigdomen och jobbar för att hjälpa kvinnorna som genom sitt arbete bidrar till att färdigställa den aktuella doften. Parfymflaskan som inspirerats av just en droppe, är tillverkad av återvinningsbart glas och kartongen av miljövänligt bläck och FSC-certifierat papper. Så, nu kan du dofta som en dröm samtidigt som du känner dit lite duktig.

* Väska Accent, 199 kronor- Den här väskan är snygg och den finns i olika färger!

Av Linda - 5 april 2010 20:04

Nu när jag har läst ut Glaze Januari nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Garderobs detox. Jag tyckte att det var bra tips så jag tänkte skriva ner dem som jag kunde läsa i artikeln.


Det är minsann inte bara din kropp som blir lycklig av en detox då och då. Din garderob mår sannolikt också bra av en rejäl utrensning. GLAZE hjälper dig på traven.

Artikeln är skriven av Annika Norman.

 

"SKA VI BYTA MED VARANN"

Har du massor av fina kläder som du kanske inte själv kommer att använda men som säkerligen skulle oassa någon av dina vänner? Ordna en bytesfest! Ät lite gott, ta ett glas vin eller två och byt kläder med varandra. Om alla tar med fem (självklart hela och rena) plagg kan ni efter att ha inspekterat utbudet byta bort era gamla plagg mot nya. Smart och kul!

 

STEG 1. TID FÖR DETOX

På ett år hinner du samla på dig mer än vad du kan tro. Därför är en ordentlig utrensning åtminstone tcå gånger om året, en inför varje ny säsong, en bra idé. En normal detox tar dig ungefär sex timmar. Allt ska ut och många plagg ska säkerligen provas innan de återanvänder in i garderoben, ner i kartongen som ska upp på vinden eller i påsen som ska lämnas in till Frälsningsarmén.

 

STEG 2. VAR HÄNSYNSLÖS

Har plagget krympt? Är det urtvättat? eller har du inte använt det på sex månader? Då ska det bort! Nej, det behöver inte nödvändigtvis kastas eller skänkas till välgörenhet men det ska inte ta upp värdefull plats i garderoben.

 

STEG 3. ORGANISERA MERA

Börja med linnen och toppar, vad ska sparas, vad ska vidare? Gå sedan systematiskt igenom rubbet. Se till att allt är rent, oavsett om det ska sparas eller skickas iväg. Fläckar blir bara värre med tiden och du kommer garanterat inte tänka på den där kaffefläcken förrän dagen då du tar på dig klänningen (en timme innan festen börjar). Kläder som du ska spara på vinden eller i källaren bör du packa ordentligt och förvara i kartonger eller plastlådor som håller tätt. Vattenskador och likande kan inträffa och därför är det viktigt att förvara kläderna på ett säkert sätt även när du inte kan se dem.

 

STEG 4. FÖRNYA

Att kombinera dina olika plagg på nya sätt är ett bra sätt att utöka din befintliga garderob. Att sy om dina kläder är ett annat. Sy in axelvaddar i kavajen, korta av kjolen eller byt ut knapparna på trenchen. Du behöver inte vara professionell sömmerska för att hotta upp dina plagg.

 

STEG 5.  ÅTERANVÄNDA

Det är lätt att bli trött på alla gamla kläder som du inte riktigt känner att du har användning för men ett tips är:  Släng inget som trots allt är helt och fräscht. Sälj dina plagg via Tradera, Blocket eller Ebay och tjäna en extraslant eller - ännu bättre - skänk bort dem via Röda korset eller Frälsningsarmén. Många secondhandbutiker tar också emot plagg som passar bra för den kommande säsongen!...

 

5 TECKEN PÅ ATT DET SKA BORT

1. Plagget är för litet.

2. Du känner dig obekväm eller kanske till och med ful i plagget.

3. Du har inte använt det på över ett år.

4. Plagget är trasigt och går inte att laga.

5. Du köpte det enbart för att det var på rea. För fem år sedan...

 

  

Av Linda - 5 april 2010 15:04

Nu när jag har läst ut Glaze Januari nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Shakira. Jag tycker att hon har en grym röst och jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Hon är en mästare på att skaka rumpa och är en av världens rikaste artister. Men hon fick inte vara med i skolkören som barn - sångrösten ansågs inte räcka till. GLAZE har träffat Shakira.

Artikeln är skriven av Lisa Eriksson.


Shakira är mer än en halvtimme sen när hon kommer in till presskonferensrummet på Grand Hôtel i Stockholm.

- Hej allihopa, förlåt att jag är sen, säger hon glatt och charmigt och är därmed förlåten.

Liksom de flesta kändisar är hon mindre än man tänkt sig. Shakira ser helt enkelt väldigt petite ut, trots sina höga klackar.

- Vilken fin stad det är, säger hon och ser uppriktigt imponerad ut när hon tittar ut över Nybroviken.

 

Hon är här för att prata om sin nya skiva "She wolf". I videon till titelspåret utövar hon sitt karakteristiska höftskak, mer utmanande än någonsin; iförd en hudfärgad kroppsstrumpa, fängslad i en bur kämpar hon desperat för att komma ut.

Du har tidigare sagt att du är mindre blyg nu när du är över 3o år, och nu dansar du omkring halvnaken i en bur, är det något du alltid har velat göra men aldrig vågat?

- Dansa halvnaken i burar, haha? För det första är jag inte halvnaken. Jag är inte ens 6o procent naken. kanske 3o procent. Jag är inte redo för att vara helnaken, ge mig 2o år så kanske, haha, svarar hon lite generat.

- Nej, men jag känner att genom hela min karriär har jag försökt reflektera över vad jag är i livet. För tio år sedan skulle jag inte ha gjort en video som "She wolf", men nu bara kände jag för att göra det.

 

Hon förklarar att hon aldrig förr ens vågat visa sina (supersnygga förstås) ben, för att hon tyckt att de varit för korta.

- Jag har alltid haft på mig byxor. Så jag lände liksom att det var dags nu! Och jag har inte ångrat mig än, det är kul att utforska olika sidor av min kvinnlighet.

Själva buren menar hon, är en metafor för att vara förtryckt som kvinna.

- Det finns en "She wolf" inuti oss alla, och vi vill göra revolt från burarna och omfamna friheten. Jag tror att ju friare vi är, desto lyckligare är vi. Videon representerar kvinnan som tror på sina drömmar.

 

I videon till "Did it again" dansar hon intimt med en annan man.

Blir inte din pojkvän svartsjuk när du dansar så med andra killar?

- Han kan vara lite svartsjuk ibland, men det är normalt. Det är inte den sortens svartsjuka som kväver mig. Han är mitt största stöd, en sorts maskin bakom mig. Han pushar mig till att bli bättre och bättre, och det är något fantastiskt. Han är väldigt chill och avslappnad. Och jag respekterar honom mycket för det, för jag tror inte att jag skulle klara att det var tvärtom. Jag skulle nog aldrig kunna vara gift med en skådis eller artist som gjorde samma sak.

 

Som en av världens rikaste artister med över 5o miljoner skivor sålda, reser Shakira väldigt mycket. Den största utmaningen, som hon ständigt står inför, är att balansera mellan superkändisskap och privatliv.

- Som artist är det jättesvårt att ha någon sorts balans. men jag behåller mitt prvatliv så privat som möjligt. Jag bor på Bahamas och där är allt väldigt chillat. Alla människorna är lugna och avslappnade. Där har jag tre hundar och en trädgård jag pysslar i när jag är hemma. Det ger mig någon sorts distans till allt det här andra.

- Vad som ger mig känslomässig tillfredsställelse är mina vänner och min familj. Jag tror att den största hemligheten för att inte bli uppslukad är att vara nära dem. Annars skulle det vara omöjligt.

 

Hon har också gått i terapi i hela åtta år.

- Jag rekommenderar alla att göra det. Att förstå var man kommer ifrån och vart man ska.

 

Redan som fyraåring började Shakira skriva texter, och som åttaåring skrev hon sin första sång. När hon var tio åt visste hon vad hon skulle dedikera sitt liv till. Musiken. Men hennes sångkarriär började med ett så pass stort motstånd att det inte alls var självklart att hon skulle bli den superstjärna hon är idag.

- Jag gick till min lärare och frågade om jag skulle kunna få vara med i skolkören. men då sa han att min röst vad alldeles för dålig. Jag passade inte in, den hade alldeles för mycket vibrato och jag skulle förstöra för resten av kören. Jag blev så klart jätteledsen och berättade för mina föräldrar. Min pappa blev arg och sa "Du får inte sluta med vibratot. en röst utan vibrato är värdelös". Så jag behöll det, och det är ju här fortfarande, haha.

 

Hon lyckades med hjälp av föräldrarna återhämta sig från lärarens förolämpande påhopp och säldde upp i flera sångtävlingar.

- Jag vann varenda en av dem. När jag fått min första trofé tog jag med den till skolan, gick till läraren och gnuggade den mot hans ansikte. "Vad säger du nu då" sade jag. Då ville han genast ha med mig i skolkören, men kah sa "Nej, nej, det får du inte".

- Jag tror att det är otroligt avgörande att föräldrarna ger mycket support och ser potentialen i sina barn...

 

Shakira om...

Fritiden:

- Jag pysslar i trädgården, leker med mina tre hundar, äter och ser usla komedier.

Att googla sig själv:

- Nej nej, sånt gör jag inte. Jag gillar inte ens att titta på mig själv eller lyssna på mig själv.

Svensk musik:

- Hm, jag lyssnar förmodligen på någon svensk musik, men då vet jag inte om att den är svensk. Abba? Jaha, ja! Och Roxette, är de svenska? Jag lyssnade mycket på dem när jag växte upp.

Låtskrivande: 

- Det tar väldigt lång tid. ibland gör jag 3o versioner av samma sång.

Svenska killar:

- Väldigt snygga, och långa.

Vänner utanför kändisskapet:

- Jag har fortfarande kompisar kvar från skoltiden och jag träffar dem så ofta jag kan.

Att vara en förebild:

- Jag tror att den finns sidor hos mig som kan inspirera andra, liksom jag blir inspirerad av vissa. Alla har något de kan bidra med till samhället. Vi har alla en möjlighet att påverka varandra. Så vi borde inspirera varandra.

Att gästspela i "Ugly Betty":

- Den lättaste dagen i hela mitt liv. Det var roligt och jag behövde bara vara mig själv.

Fortsatt skådespeleri:

- När jag var yngre spelade jag huvudkaraktären i en såpopera. Och jag var fruktansvärt dålig. Sedan dess är jag väldigt övertygad om att jag inte kan skådespela...

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards