Alla inlägg den 4 april 2010

Av Linda - 4 april 2010 18:18

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 3 (21 Januari) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några få produkter och det är lite blandat denna gången, vilket är skoj.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 3 (21 Januari) 2o1o:

* L´Oréal Professionnel Tech Hair Mix Sublime Shine Hårserum, 164 kronor- L´Oréals hårserum känns i handen väldigt oljig och man kan lätt tro att det kommer att förstöra håret totalt. Men tvärtom! Det är en superhärlig produkt som smälter in i håret och gör det mjukt och antifrissigt. Dessutom tynger det inte ner håret - en toppenprodukt!

* Tromborg Illuminating Powder, 475 kronor- VILL HA! Deras produkter ska vara bra har jag läst..

* Jeansjacka Bik Bok, 499 kronor- VILL HA! Så snygg är denna jackan!

Av Linda - 4 april 2010 17:36

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 3 (21 Januari) 2o1o, kom jag till den här sidan där de tipsar om hårserum! Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Ett frissigt hår hör vintern till. Men hur blir jag av med mitt yviga barr? Och vad för typ av produkter ska jag använda? VeckoRevyn ger dig svaren!

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Mitt hår blir extra frissigt på hösten och vintern. Vad beror det på?

Det är det kalla vädret utomhus och den extra torra luften inomhus som är boven. Ditt hår blir frissigt för att det är uttorkat och har svårt att ta åt sig och behålla fukt. Frissigt hår kan också vara ditt hårs naturliga tillstånd eller så beror det på att du har utsatt det för mycket slitage från stylingverktyg eller färgningar.

Hur tämjer jag migg frissiga hår så att det blir mjukt och lent?

Ett knep är att klippa håret regelbundet, eftersom frissigt hår ofta är mer skört och lätt kan dela sig. Klorerat vatten kan också orsaka frissigt hår, så bär en mössa eller skölj håret noga när du varit i simhallen. Att investera i produkter som ger ditt hår n fuktboost, och bekämpar frisset, är ett annat tips. En inpackning i veckan är med andra ord ett måste! Den snabbaste vägen till friss-fritt hår är dock att satsa på ett hårserum som tillför omedelbar glans och följsamhet i håret.

Vad är hårserum och hur fungerar det?

Hårserum gör gåret glänsande genom att lägga sig som ett tunt, skyddande lager på hårstråna. Det passar alla hårtyper men riktar sig särskilt till torrt och elektriskt hår, eftersom det tämjer frissiga hårstrån. Hårserum brukar vara väldigt dryga så det räcker ofta med en mycket liten klick. Värm serumet mellan dina händer innan du applicerar det.

Serumet gör så att mitt hår ser ut att vara fett!

Hårserum ska bara appliceras på hårlängderna, aldrig i hårbotten. Har du tunt och fint hår kan tyvärr den feta effekten vara ett faktum, eftersom det får de tunna hårstråna att klibba ihop. Applicera en liten mängd i dina hårtoppar först och öka sen mängden hårserum gradvis.

Hjälp, mitt hår frissar sig och jag har inga bra produkter hemma! Vad ska jag göra?

Prova att applicera lite vanlig hudlotion i håret. Ta en liten klick, värm det i handflatorna och dra det nedför hårlängderna. Undvik hårbotten, eftersom cremen troligen kommer få ditt hår att se fett ut. Har du ingen hudlotion hemma, prova att använda lite olivolja på samma sätt.

Jag har riktigt lockigt hår, är hårserum ändå någonting för mig?

Absolut, hårserum passar alla hårtyper. Men har du riktigt lockigt hår är också riksen extra stor att det frisar sig extra mycket. Knepet för att hålla frisset borta i lockigt hår är att röra och styla det så lite som möjligt. Krama försiktigt vattnet ur ditt blöta hår och skippa fönen helt och hållet. Den enda stylingprodukt du egentligen behöver är en som framhäver dina lockar, till exempel en stylingcreme eller en mousse. När ditt hår har torkat kan du applicera hårserum på dina lockar för att binda ihop dem ännu mer...


  

  

Av Linda - 4 april 2010 14:56

  

 

För en kvart sedan började denna filmen på Kanal9.

Perfekt film för mig denna sega söndag =)

Favoriten Julia Roberts är ju med i filmen och jag bara älskar hennes filmer!

Dessutom spelar Julia och Richard väldigt bra ihop..

Av Linda - 4 april 2010 14:14

Igår var det fest då ja. Vi började hemma hos Linda och där var det sprit och vin som dracks för fullt =) GOTT! Strax innen tolv gick vi ner mot Terrassen, där Fronda spelade och jag kan ju inte påstå att de var sååå roliga att se. Skämdes när jag stod där med den tafatta publiken, fy fan vad jag skämdes..

Det som störde oss allra mest var dessa jävla fjortisar till killar som kom fram hela tiden, gick på en och skulle dansa med en, stod och glodde som några jävla idioter. Jag kände mig så jävla gammal där verkligen.. SKÖNT snart stänger Terrassen för säsongen då denna har vart för jävla dålig!! Jag förstår varför folk inte går dit. Till hösten igen kommer jag inte gå dit även om det är något band som spelar, de har ju floppat totalt!

Husaren, Bogréns eller några av uteställena hemma i Göteborg kommer det bli istället =)


Aja, annars var det en trevlig kväll. Trött i fötterna och benen som vanligt efter dansandet. När jag kom hem tjugo över tre trodde jag att grannarna skulle ha slutat ha sin jävla fest, HELL NO! JÄVLA SKIT GRANNAR!!! Det var folk där till sex imorse och jag vette faaan om de ens gick hem eller dog hela bunten där nere. MONGO GRANNAR, JAG HATAR ER!! Så jag somna la runt sex tror jag och sen har jag bara sovit piss dåligt, vilket har resulterat i att jag över över trött och sitter och gapskrattar så tårarna rinner för ingenting =) Eller jo, det är åt några på en sida som gör lite roliga quiz som får mig att dö av skratt, hihi!

Har Ni haft en bra påsk folks? Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards