Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Linda - 17 mars 2010 20:54

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Cosmopolitans Februari nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite produkter denna gången.


Detta hittade jag i Cosmopolitans Februari nummer 2o1o:

* Britney Spears Circus Parfym 3o ml EdP, 375 kronor- Inspirerad av lekfullhet, magi, spänning och glädje älskar vi Britney Spears doft Circus som om den vore en söt smällkaramell. Sockrade hallon, röd orkidé, vaniljträ och lila karameller - receptet på en glad och kul doft!

* The Body Shop Love Etc 3o ml EdP, 295 kronor- Romantisk doft av päron, jasmin och vanilj!

* Linne Twilfit, 199 kronor. VILL HA! Himla sött linne i en fin aprikos färg!

* Trosor Twilfit, 99 kronor- VILL HA! Fint med matchande linne och trosa tillsammans! Billigt set är det också, vilket är ett stort plus! 

Av Linda - 17 mars 2010 19:16

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans Februari nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Penelope Cruz. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Hon är blygare än du tror, tackar baletten för sin succé-karriär och är kärare än någonsin. Cosmopolitans Gunnar Rehlin har träffat den sexigaste kvinnan på bioduken just nu - Penelope Cruz.

Artikeln är skriven av Gunnar Rehlin.

 

Nej, Penelope Cruz väntar inte barn. Det är inte så att hon plötsligt och spontant börjar tala om en eventuell graviditet. Men när jag träffar henne är det mycket uppenbart att ryktet om att hon och pojkvännen Javier väntar tillökning inte är sant. Penelope är lika smal som hon alltid har varit.

Och precis som tidigare vill hon inte berätta om sitt förhållande med Javier Bardem.

- Jag talar gärna om Javier som skådespelare, men inte om hur är är som person. Du förstår säkert varför.

 

Jodå, jag förstår. För hemma i Spanien är Penelope och Javier kändisvärldens kungapar. Hon är landets mest firade skådespelerska, han den mest firade skådespelaren. Allt de gör blir rubriker, och eftersom paparazzis i Spanien inte slår sina italienska kollegor efter när det gäller att vara närgångna, har detta tvingat paret till kurragömmalek och en total vägran att kommentera sin relation. Och skulle de börja tala om den med en svensk journalist, skulle det självfallet inte ta många dagar innan det snappats upp på de spanska skvallersajterna.


Härom året spelade de mot varandra i Woody Allens hyllade film Vicky Cristina Barcelona. Men Penelope och Javier har känt varandra länge. Redan 1992, när Penelope bara var 18 år gammal, spelade de mot varandra i det spanska erotiska dramat Jamon Jamon. Deras sexscener, och inte minst den där Javier ägnar stor och minst sagt närgången uppmärksamhet till att kyssa och suga på sin motspelerskas nakna bröst, väckte stor uppmärksamhet och viss censurrabalder i många länder.

- Allt snack om skandal kring Jamon Jamon var till viss del sant. Jag hade inte berättat för min familj om den och de blev chockade när de såg den. Men jag har inget ont att säga om filmen eller om dess regissör. Det var min första riktiga filmroll.

 

Sedan dess har de två blivit Oscarsbelönade världsstjärnor. Det var under arbetet med Vicky Cristina Barcelona, som det tände till på riktigt igen mellan dem och sedan dess har de varit osklijaktiga. Men trots att det vimlar av smygtagna bilder på Penelope och Javier i heta omfamningar på nätet, vill hon inte tala offentligt om förhållandet.

- Javier är den största skådespelare världen har idag. Och han är helt fantastisk i filmen. Det räcker, säger hon.

När jag frågar om hon funderat på att försöka skaffa barn säger hon:

- Det där är ett annat ämne som jag inte vill tala om. Jag vill inte tala om mitt privatliv. Jag måste skydda mig.

 

Även om hon under de senaste åren blivit mer sluten än vad hon var under början av sin karriär, har hon alltid varit blyg - vilket kanske inte är så lätt att förstå när man ser den frenesi hon kastar sig in i sex- och nakenscener med. När jag denna dag träffar henne i London är det för att tala om musikalfilmen Nine - där hon gör ett dans- och sångnummer som formligen vibrerar av sex och sensualitet (och som gett henne en Golden Globenominering för bästa biroll!).

- Det var tufft att göra den scenen, men det var oerhört kul, säger Penelope som är aningen trött efter gårdagskvällens galapremiär. Jag hade faktiskt inte en aning om att jag kunde sjunga och dansa så pass bra, men regissören Rob Marshall fick fram det hos mig. I och för sig gick jag på balettskola när jag var liten, och en del av det där sitter fortfarande i. Men jag fick ändå öva länge innan det satt igen.

- Det var dansen som gjorde att jag kände att det var någon form av artist jag ville bli. Jag var väldigt ung när jag gick på balettskola, men jag lände att här fanns en möjlighet att kommunicera utan ord. Det var nästan så jag kände mig hög. Så drogs jag till dansen.

 

Hon är en stor fan av musikaler i största allmänhet. Jag frågar henne om det finns någonting speciellt som just en musikal kan uttrycka, någonting som inte finns i en vanlig spelfilm, förutom sång och musik.

- Det finns något som bara en musikal kan få fram, en stämning som får det att vibrera i kroppen och som föhoppningsvis gör att man lämnar biografen glad och lycklig. Det där är någonting speciellt för musikaler.

 

Nine är en amerikansk film, och som sådan en av de få riktigt bra amerikanska filmer hon varit med i. Hon har haft större tur med de filmer hon gjort i sitt hemland.

Varför?

- På något sätt får Spanien alltid fram det bästa ur mig, Jag vet inte varför, för egentligen är det ingen skillnad på att filma i Spanien och USA. Det bara är så. Härom året filmade jag med regissören Pedro Almodovar igen. Det var vår femte film tillsammans, och det var fantastiskt. Pedro behöver bara ringa mig, jag bryr mig inte om något manus. Jag kommer direkt. Det finns ingen som kan skildra kvinnor på det sätt som Pedro gör. Han skildrar det kvinnliga psyket på ett sätt som ingen annan kan. Och när vi förbereder en ny film, gör vi det genom att umgås och ha kul och det leder till att det alltid känns som att komma tillbaka till sin familj.

"Alla vet att jag är bög, men när jag ser Penelope kan också jag känna lust", har Almodovar sagt i en intervju. Penelope skrattar.

- Det där får stå för honom. Vi trivs ihop.

 

Penelope är en kvinna som på film känns som en naturvarelse som ständigt är i rörelse. Privat känns hon som väldigt lugn. Men hon håller inte med mig.

- Jag kan aldrig koppla av. Jag gör det bara när jag sover. Och det här är verkligen inte en naturlig situation. Vi känner inte varandra, du och jag, men du ställer frågor till mig som du inte skulle ställa till människor som du mötte på gatan.

Vad kan då få henne att koppla av?

- Ett glas gott vin. Men inte alltid. Ett glas vin kan göra att jag går åt andra hållet istället...

 

Madrid är hennes hem och hennes bas och hon säger att hon aldrig kommer att flytta därifrån. Där bor också hennes syster Monica, och tillsammans har de designat kläder för spanska klädmärket Mango.

- Vi tar det på största allvar. Att designa är viktigt, och vi vill verkligen göra det bästa vi kan. Monica är inte bara min syster, hon är också min bästa vän. Vi står varandra väldigt nära. Vi arbetar bra ihop, och vi kommer att designa mer ihop. Jag tycker att det är oerhört roligt, och att det vi har gjort verkar ha blivit uppskattat känns extra tillfredsställande.

 

Att Penelope Cruz är hetast i vår råder det ingen tvekan om. Snart uppenbarar hon sig också i en roll i Sex and the City 2. Vi längtar...

 

  

  

Av Linda - 17 mars 2010 11:34

SHIT, vad härligt med en ledig dag efter att ha jobbat fem dagar i rad - inklusive en natt. Riktigt skönt är det. Speciellt när jag ska jobba imorgon. Dock ringde dem från jobbet, och den som ringde gillar inte jag! Ifrågasatte om jag verkligen ska jobba imorgon - MONGO klart som fan jag skriver rätt tid i kalendern när det står på min bokningskalender att jag ska jobba den tiden. Knappast att jag hittar på en tid att jobba - IDIOT!!

Sovit bra inatt har jag gjort också, men jag vaknade rätt tidigt (för att vara mig). Sen hade jag svårt att somna om fast jag låg kvar i sängen och drog mig en bra stund skönt var det!

Vad ska jag göra idag då? Jag ska ringa några samtal nu så jag får lite saker fixat. Bland annat fastighetsskötaren ska jag ringa så jag får vänta tills dem kommer innan jag kan göra något.

Sen hade jag tänkt att gå ut och powerwalka =) Bara njuta av att vara ledig helt enkelt.

Ni får ha en bra onsdag så länge! Tjing tjong folks!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards