Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Linda - 15 mars 2010 22:54

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 2 (14 Januari) 2o1o, kom jag till den här artikeln med Eric Bana. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Jordnära aussien Eric Bana lever dubbelliv. Rumpstolt filmstjärna med Brad och Orlando i telefonboken vs strikt tvåbarnspappa down under. CHIC älskar båda.

Artikeln är skriven av Monika Agorelius.

 

När Eric Bana träffar sin kompis Hugh Jackman brukar de skratta gott åt att de båda har blivit Hollywood-stjärnor. När CHIC möter Eric i franska Deauville, under den årliga filmfestivalen, säger han att det känns ofattbart att han har spelat Hulken och Hugh Wolverine.

- Hugh och jag kände varandra långt innan vi blev kända och nu är vi värsta serietidningshjältarna, skrattar Eric. Jag är en vanlig medelklasssnubbe från Melbourne som plötsligt blivit filmstjärna och kompis med Hollywoods storheter. Det känns skitkonstigt.

 

Du arbetade med Brad Pitt i "Troja". Är ni kompisar?

- Ja, vi håller kontakten, men vi träffas inte så ofta. Brad är en trevlig kille, men han lever ett helt annat liv. Han är i rampljuset precis hela tiden. Jag är glad att jag lever ett normalt familjeliv, framför allt när jag är hemma i Australien.

Håller du kontakten med andra skådisar du har arbetat med?

- Orlando Bloom. Vi arbetade tillsammans första gången i "Black Hawk Down". Orlando var en pojkspoling som aldrig hade varit hemifrån och jag blev lite som en storebror för honom. Han visste knappt hur man fixade en kopp te, så jag fick hjälpa honom med det mesta, haha.

 

Hur var det att göra romantiska scener med Rachel McAdams i "Tidsresenärernas hustru"?

- Det var inga problem. Rachel är en härlig och vacker kvinna, vi kom väldigt bra överens och vi klickade direkt. Rachel och jag har en personkemi som jag tror märks i filmen.

I filmen visar du rumpan. Fick du träna innan?

- Nej, jag spelar en biblotikarie och de är inte direkt kända för sina vältränade rumpor, så jag behövde inte göra några särsklida knipövningar eller så innan inspelningen.

Fick du rumpan sminkad?

- Nej, inte det heller. Min rumpa är uppenbarligen perfekt som den är, eftersom den verkar ha gjort ett väldigt djuppt intryck på dig...

 

En helt annan fråga: Vad gör dig arg?

- Småsaker. Jag blir inte så arg över de stora frågorna eftersom jag ser dem som oundvikliga, och när det gäller några av de pyttesmå sakerna kan jag bara sluta gnälla och göra något aktivt för att ändra på dem. Folk som klagar driver mig till vansinne.

Vad gör dig glad?

- Min familj, mina vänner, mitt arbete. Vardagshumor. Jag skrattar lätt, men jag blir lätt arg också. Jag har kort stubin men jag är inte långsint.

 

I din senaste film "Funny People", spelar du en galen Porsche körande australiensisk affärsman som är besatt av fotboll. Har rollen några likheter med hur du är i verkligheten?

- Jag är inte fullt lika galen som killen jag spelar i filmen, men det finns definitivt karaktärsdrag som jag kan relatera till. Jag älskar bilsport, så den delen är förstås väldigt nära mig. Och jag älskar fotboll.

Filmens huvudperson, spelad av Adam Sandler, får veta att han inte har lång tid kvar att leva. Vad skulle du göra om du fick veta att döden väntade runt hörnet?

- Oj, jösses, det var en svår en. Eftersom jag är pappa skulle jag förmodligen tillbringa så mycket tid som möjligt med mina barn. Vore jag singel skulle jag hoppa på motorcykeln och åka iväg. Så långt bort jag bara kunde.

 

Hur går det att bo i Australien när du arbetar mycket i USA?

- När jag arbetar i USA åker jag hem nästan varje helg. Jag gillar mitt normala hemmaliv i Melbourne. Jag lever inget filmstjärneliv där. Mina barn går i en vanlig skola, jag vill att de ska växa upp på ett så normalt sätt som möjligt.

Det måste vara jobbigt att vara ifrån familjen.

- Ja, det är vidrigt. Min hustru är en underbar, passionerad och härlig kvinna. Jag älskar henne gränslöst mycket. Det är jobbigt att vara ifrån varandra, men vi klarar det bra.

 

Förstår barnen vad du jobbar med?

- Min son har besökt några filminspelningar, så han förstår litegrann. Men nej, de har ingen insikt i mitt arbetsliv. De är för unga. De har inte sett några av mina filmer och när de blir gamla nog är det inte säkert att de vill glo på pappa på DVD.

Är du en strikt pappa?

- Ja, när det gäller vissa saker. Mina barn får inte titta på TV under veckorna, bara på helgerna. Vi hittar på andra aktiviteter med dem istället. De får leka utomhus och hitta på kreativa saker. De har livlig fantasi och jag upptäckte nyligen att min son är duktig på att imitera människor, framför allt är han bra på att härma accenter.

Han har väl ärvt talangen från sin far.

- Ja, förmodligen. Jag har jobbat som ståuppkomiker i Australien, och hade en TV-show där jag imiterade olika kändisar, bland annat Tom Cruise. Det är tacksamt att härma Tom Cruise för att han ständigt har ett påklistrat stort leende och är minst sagt intensiv när han pratar. Jag kan härma Orlando Bloom också. Jag brukar göra det när vi ses. Då skrattar Orlando generat och säger "så där fånigt låter jag väl ändå inte?"...

 

  

  

Av Linda - 15 mars 2010 12:56

Idag är det dags för jobb igen! Skönt att jobba kväll efter gårdagens pass på nio timmar.

Idag blir det ju bara fem timmar så det kommer vara skönt och gå bra. Jag fick sova lite längre idag och det var verkligen välbehövligt fast under morgonen har jag inte kunnat slappna av - helt jävla sämst! Ska ju inte gå upp tidigt idag det blir imorgon istället. Det tog inte så lång tid innan jag somnade igår vilket var härligt!

När jag jobbade natt mot fredagen kollade jag mitt schema, och då hade jag inte några bokningar mer efter helgen, men när jag kollade i lördags kväll på jobbet då såg jag att jag hade fått idag och imorgon. SÅ är det oftast - jag vet sällan när jag jobbar i god tid man ska vara glad om jag får veta en vecka innan hur jag jobbar..

Solen skiner idag och himlen den är så fint blå =) Snön sjunker undan mer och mer, och på gatorna och trottoarerna har snön försvunnit, men okej, på vissa ställen är det vatten kvar som blir till is på kvällarna då det fortfarande är jävligt kallt... Våren är på väg och det är ta mig fan huvudsaken!

Ni får ha en bra måndag folks! Tjing tjong!


  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards