Alla inlägg under februari 2010

Av Linda - 20 februari 2010 18:54

Nu sitter jag här i soffan - är helt jävla död! Är så äckligt jävla trött nu va?! Heeeelt sjuuukt trött.

MEN det allra, allra värsta är denna jävla SNÖSTORMEN! JAG HATAR SNÖ SOM IN I HELVETE! Vill aldrig mer se snö efter denna vintern, aldrig!!

Jag kan lova att imorse - då ville jag fan inte gå upp ur sängen. Jag hörde hur det blåste ute, och jag visste att det snöar som bara den utanför fönstret. Sängen den var så varm och skön - ute kallt och jävligt.. Att komma fram det var ett srort jävla projekt i sig. Snö överallt och riktigt mycket också. Kunde ramlat och hade jag gjort det hade jag inte lyft på röven. Hade legat kvar tills någon hade hittat mig. På min gata hade dem plogat, men inte på alla dessa småvägarna där var det ju tufft att gå, och det var det på vissa ställen även när jag gick hem för snart två timmar sedan. Folk gick på vägarna och det gjorde jag med imorse, men vad ska man göra? Trottoarerna var igensnöade, och dem var ju knappast plogade på vissa gator.


En jobbarkompis hade kört fast i en snödriva imorse, och hon kom inte loss. Så dem hade fått beordra in en ordinarie personal till B. Dem frågade mig om hon inte kan komma imorgon om de kunde ringa in mig, men dels så känner jag inte för det på grund av vädret - jag hade fått jobba timmar med ett break på dagen. Jag går, har ju ingen bil, och sen skulle jag ha jobbat sju dagar i rad utan att vara ledig annars. Så slut som jag är nu det är helt sjukt!

Får hoppas att A., kan ta sig till jobbet imorgon bara annars får dem beordra in en annan ordinarie personal. Finns inga tillgängliga vikarier.. Som A-K., sa till mig innan jag gick: man måste vara ledig som vikarie också! Det ligger jävligt mycket i det!


Vad ska Ni hitta på ikväll då folks? Har Ni också snöstorm eller? Hoppas att Ni alla haft en trevlig lördag i alla fall, och ha en fortsatt bra kväll!
Nu ska jag beställa mig en Vesuvio - det är jag värd idag faktiskt! Tjing tjong folks!

Av Linda - 20 februari 2010 00:48

     

 

Idag fick vi ännu en medalj, och det blev ett Silver idag =)

Helt underbart att Anna Haag fick silvret i Skiathlon!

FAN VAD GÖTT MED SILVER!

GRATTIS ANNA HAAG =)

 

Tråkigt med Patrik Järbyns krasch i Super-G. Men han klarade sig bra ändå med tanke på hans krasch. Hjärnskakning och lite minnesförlust hade han fått. Inga mer krascher nu vill vi ha i OS! Det räcker nu tycker jag...

Av Linda - 19 februari 2010 18:16

Nu när jag har läste ut SOLOs Januari nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om hur man peppar sig själv. Jag tyckte att de var bra, så jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Nytt år, ny framtid. Du förtjänar bara det bästa och det finns inom räckhåll! Med SOLOs peppningsguide orkar du göra de där förändringarna som är avgörande för att 2o1o ska bli ett toppenår!

Artikeln är skriven av Emma Johansson.

 

* TÄNK PÅ DIG SJÄLV

Låt 2o1o vara året då du sätter dig själv i främsta rummet. Istället för att hela tiden ifrågasätta dig själv och fundera på vad andra tycker eller behöver så bör du utgå från vad du mår bra av. Våga vara egoistisk! Det är hälsosamt för dig.

* JÄMFÖR DIG INTE MED ANDRA

Alla människor är olika, vi har olika förutsättningar och agerar på olika sätt. Du är unik och inte jämförbar med andra. Istället för att avundsjukt snegla på kompisens kompis eller grannen (för att dra en riktig avundsjukeklyscha) så bör du tänka på dina styrkor. Älska dem!

* UNNA ANDRA LYCKA

Samtidigt som du måste lära dig att uppskatta dig själv och dina fina sidor så är det också läge att unna andra framgång. Genom att vara en generös person som inte går runt och är bitter och avundsjuk så framstår du som mycket härligare och coolare. Dessutom mår du bättre av att vara positiv.

* SLUTA NEDVÄRDERA DIG SJÄLV

Sådant som du inte skulle säga till andra ska du inte heller säga till dig själv. Sluta därför att tänka "Det är ingen idé, jag klarar det inte" eller "Jag är så fet/ful/mager och dum i huvudet". Du är garanterat ingen av det och om du verkligen mår dåligt över något i ditt liv är det dags för förändring. Du förtjänar att må bra, så gör genast upp en plan för att ändra på det negativa.


* LÅT DET RINNA AV DIG  

Försök att inte ta åt dig av elaka kommentarer. Lyssna endast på kritik som är konstruktiv och som kan vara användbar för dig. Rena personpåhopp och elakheter, för att inte tala om skitsnack bakom din rygg, beror inte på dig utan på avsändarens kassa självkänsla. Sjunk aldrig till samma nivå, även om det känns lockande för stunden.

* UNDVIK INTE DINA PROBLEM

Det kan låta som en klyscha men det går inte att ignorera bort ett problem. Ingen har ett perfekt liv och alla brottas ibland med svårigheter så du behöver inte skämmas. Ta därför första steget mot att lösa dina problem genom att erkänna dem. Skriv ner dem på ett papper och försök beta av dem ett och ett, om du är en sådan som trivs med att skriva ner saker. Att snacka med en kompis, gärna någon lite äldre och mer erfaren, är också toppen. Även om du inte får några proffsråd så är det skönt med support - det behöver vi alla!

* UMGÅS MED POSITIVA MÄNNISKOR

Se till att människorna runt dig får dig att må bra. Berätta för dem vad du vill förändra med dig själv och låt dem hjälpa dig att nå dina mål. Bryt kontakten med dem som ger dig mindervärdeskomplex. Dina kompisar ska göra dig starkare!

* SLÄPP DITT KONTROLLBEHOV

Genom att släppa på kontrollen kommer du känna dig mindre stressad och pressad. Anledningen till att du känner kontrollbehov är att du vill att saker ska ske på ditt sätt. Tänk därför igenom vad som kan hända om det inte blir exakt som du vill? Du kanske upptäcker att det inte är så farligt.

Försök också att inte vara duktig varje dag, hela tiden. Stress kan vara positivt och kul, men den dåliga stressen som får dig att känna press och ångest kan leda till läskiga sjukdomar på sikt. Du vill vara lycklig, inte tappa håret och få sömnproblem.

 

* BLI INSPIRERAD

Umgås med människor som du beundrar. Du får tillgång till viktig kunskap som du kan använda i ditt eget liv. Du blir faktiskt smartare av att umgås med personer som är intressanta och ambitiösa. Om du känner någon som sitter inne på erfarenheter som du tror kan hjälpa dig, be henne bli din mentor. Våga fråga, för de flesta är det ett smickrande och intressant erbjudande.

SOLOs tips: Känns det jobbigt att be någon vara din mentor? Låt henne bli det i alla fall, det behöver inte vara något uttalat. Häng med henne och be henne om råd.

* SÄTT UPP MÅL

Tänk noga igenom vad du vill förändra under 2o1o. Skriv sedan ett kontrakt där ditt mål står med och när du ska ha nått dit. För att inte tappa motivationen är det bra med delmål och självklart ska du belöna dig själv när du nått ett. Även delmålen och belöningen bör stå med i kontraktet.

* SÄTT UPP MÅL

Tänk noga igenom vad du vill förändra under 2o1o. Skriv sedan ett kontrakt där ditt mål står med och när du ska ha nått dit. För att inte tappa motivationen är det bra med delmål och självklart ska du belöna dig själv när du når ett. Även delmålen och belöningen bör stå med i kontraktet.

* VAR INTE RÄDD FÖR ATT MISSLYCKAS

Alla misslyckas och det är viktigt att inte bli nedbruten när det inte går som du vill. Det är okej att deppa när du misslyckas men tillåt dig inte att göra det alltför länge. Analysera vad som gick fel, prata med en kompis som får dig att må bra och ge dig upp i sadeln igen! Bättre tider väntar!

 

* ORGANISERA

Köp en snygg kalender, gärna i svart, krokopräglat läder, och skriv in alla viktiga möten men även nöjen som du kan se framemot. Du kommer att bli förvånad över hur mycket du hinner med, med lite organisation.

* STRESSA NER

Det är okej att livet snurrar fort i perioder men du måste vila mellan varven. Behöver du verkligen göra allt på en gång? Sätt dig regelbundet ner och se över hur du kan använda din tid bäst. Vad behöver du göra först, vad kan du vänta med till lite senare? Skriv listor som du bockar av i efterhand. Och kom ihåg att världen inte går under om du missar en deadline.

* KARTLÄGG DIN EFFEKTIVITET

När jobbar du som bäst? På morgonen efter en kopp kaffe? Planera in de viktigaste uppgifterna när du är som mest klar i huvudet. Det gäller att prioritera och vissa uppgifter kan du göra trots att du är trött och lite ofokuserad. Ett annat tips för att bli mer effektiv är att ta micropauser. Ge dig hellre ut på en kort promenad och rensa huvudet än att såsa dig igenom hela eftermiddagen.

* SÄG NEJ!

Bryt den automatiska vanan att alltid svara ja. Prova att säga nej - även om du skulle kunna pressa in ytterligare en uppgift i ditt redan tighta schema. Ibland måste du få ha ett tomt hål i kalendern och andas ut lite. Men var beredd på att alla inte kommer att jubla när du säger nej. Tänk att det är deras problem - inte ditt. Gör ditt jobb så bra du bara kan, men ta inte på dig mer om du inte orkar.

 

* ÄLSKA DIN KROPP

Ta hand om din kropp ordentligt. Skäm bort den med sömn, nyttig mat, lyxiga cremer, massage, fina underkläder och kanske en exklusiv parfym. Beundra dig själv! Genom att behandla din kropp som den fantastiska skapalse den ju är, kommer du snart att trivas bättre med dig själv.

* LÄMNA SVERIGE

Lågprisbolagen erbjuder flighter billigare än en genomsnittlig, svensk tågresa och världen är full av budgethotell, så se till att ta dig iväg så ofta du kan! För att bli världsvan räcker det inte att läsa om andra kulturer och städer, du bör uppleva dem också. På riktigt. Att ta det hela ett steg längre och plugga eller jobba utomlands är en utmärkt erfarenhet.

* SKAFFA RUTINER

Att äta, somna och vakna vid ungefär samma tidpunkt varje dag kan göra under för din psykiska hälsa. Det är framförallt sömnen som påverkas posivtivt när du vänjer dig vid att somna vid någorlunda fasta tider. Underskatta dock inte vikten av en härlig fest då och då.

* RENSA

Hemmet är din borg där du ska vila upp dig och hämta nya krafter. Det är inte lätt att känna harmoni och balans om det är kaos omkring dig. Var hård mot dig själv och släng allt du inte behöver, du kommer att känna sig lättad när det är över...

 

  

Av Linda - 19 februari 2010 17:34

Nu när jag har läst ut Solos Januari nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Cougars tar över världen. Jag tyckte att det var lite intressant att läsa om så jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln. Dessutom har ju Cougartown premiär snart i svensk teve.


Kvinnor som passerat 3o, 4o och 5o dejtar killar som precis blivit byxmyndiga. Varför? För att de kan. SOLOs kändisexpert Anna Elaouf ger dig det senaste om trenden

Artikeln är skriven av Anna Elaouf.

 

Vid det här laget har du förmodligen fått upp ögonen gör fenomenet cougars. Det pratas om dessa kvinnor överallt, och inte sällan anas en viss beundran när vi diskuterat Madonnas nya heta boytoy och Halle Berrys sexiga babydaddy. För en sak är säker - är du en cougar så är chansen överhängade att du är smart, snygg och antaligen självsäker också. En äkta cougar är en kvinna som är så cool, självständig och framgångsrik att hon inte tycker att det är det minsta jobbigt att vara årtionen äldre än sin nya pojkvän. För glöm alla föreställningar om att cougarfenomenet handlar om blåhåriga tanter på plats i valfritt exotiskt land med fokus på att fånga lokalt lammkött.

 

Mer eller mindre framgångsrika män har i alla år sprungit omkring med tjocka ölmagar och rödbrusiga ansikten, omgivna av betydligt yngre brudar och vem höjer på ögonbrynen för det? Inte många numera. Däremot blir det väldigt uppmärksammat så fort en någorlunda mogen kvinna väljer att stadga sig med en yngre man. Ingen kan ha missat att Madonna dumpade Guy Ritchie och bestämde sig för att hon behövde lite latino-flavour att spica upp sitt liv med. Vad Madonna vill ha, det får hon, och vips så fanns en ny, och sju resor snyggare, man vid hennes sida; brasilianaren Jesus Luz, 29, är hennes nye junior. Natruligtvis säger ryktet att Jesus bara dejtar Her Madgesty för hennes pengar och kontakter, men varför då? Vi pratar om Madonna, som med all säkerhet är en intressant invivid. Plus att hon är snygg och framgångsrik såklart. Men naturligtvis har inte Jesus karriär tagit skada av deras romans. Hans modellkarriär var inte mycket att hänga i julgranen innan han träffade sin berömda popstar, men nu är han ansiktet utåt för Dolce & Gabbana... Och vem är bästis med designerduon? Kort sagt; Madonna gör bara vad män med makt älskat att göra i alla år - dejta yngre personer. Hon förklarade nyligen på amerikansk teve att hon aldrig kan gå tillbaka till att dejta män i sin egen ålder "för de är buttra, tråkiga och tar inte hand om sig själva". Det var inte vi som sa det!

 

Cougar-trenden inger massor av hopp till oss i den yngre generationen. Vem vet hur vi känner när vi är 5o? Kanske vill vi ha kul med en tjugoåring fotomodell med eller utan hjärnceller. Då är vägen plogad av dessa kvinnor.

 

Det största beviset på att cougars dominerar? Dödligt snygger Taylor Lautner som spelar Jacob Black i "New moon" uttalade sig så här om trenden:

- Om fansen är galna? Jo typ, men det är inte de unga som är värst. Det är deras mammor som kommer fram och vill ha sina magar och underkläder signerade. Jag ser att deras döttrar skäms, men mammorna verkar inte bry sig, haha. Vi kallar dem "Twi-moms".

 

Så är termen cougar en nedsättande förolämpning eller en smickrande komplimang? SOLO slår ett slag för det senare och tar av sig hatten för alla starka kvinnor där ute som vet vad de vill ha och tar det...

 

  

  

Av Linda - 18 februari 2010 22:34

     

 

GRATTIIIS ANJA TILL OS-BRONSET!

Denna medaljen var du helt klart värd efter gårdagens krasch!

Otroligt kul och vilken sporre detta blir i fortsättningen.

Äkta kämparanda har du visat idag trots att du har haft ont. Så denna medaljen var du helt klart värd idag =)

GRATTIS, GRATTIS =)

Av Linda - 18 februari 2010 12:46

Ikväll ska jag jobba lite. Kommer nog gå bra hoppas jag beror lite på vem jag jobbar med på just den avdelningen. Kanske kommer höra en del om gårdagens APT-möte där jag vet att den andra avdelningen har tagit upp lite saker, saker som är orättvisa - det vet jag..

Jag har vart uppe ett tag nu, och direkt efter att jag hade gått upp ställde jag mig och diskade - roligt värre! Men nu är det gjort i alla fall. Gör ju inte det ikväll och imorgon vet jag inte om jag orkar eller ens på lördag..


Håller på att ladda ner virusprogram och det där som jag har just nu sa ju: Noll hot. Men jag har precis med hjälp av en gammal pluggkompis laddat ner ett anitspyware program, och detta program säger att jag har hot! Jaha ja, det var la rooooligt för den här skitdatajävlen! Tydligen skickar min msn länkar till folk så det är la det som den har hittat. Fan att man ska hålla reda på den här skiten. Kan den inte sköta sig själv =) Jag och min dator är inte bra kompisar alls!


Jaja, snart blir det att gå eller om en timme i alla fall! Inatt satt jag uppe och kollade på hockeyn. Tyvärr, har jag inte sovit bra efter det =( Sverige VANN mott Tyskland med 2-o i alla fall! Det är huvudsaken även om Sverige kunde gjort lite fler mål tycker jag. Tyskarna höll jävlar i mig på att göra ett mål det var sjukt nära en gång.. Så ÄNTLIGEN är hockeyn igång på riktigt, och det ska bli spännande att följa mitt älskade Tre Kronor, men även Finland =)

Söndagmorgonens match blir ju mest spännande. Vlka jävla nerver jag kommer att ha! Halva hjärtat är ju finskt som jag sa till O., för det är det ju. Men mitt   klappar mest för Sverige förstås. Håller på Finland så fort deminte möter Sverige i olika tävlingar annars håller jag på dem!


Just det ja, det går jävlig bra för herrarna och damerna i curlingen också.Hrrarna är ju ett helt nytt, ungt lag,så det är jävligt kul att se dem, och dem är riktigt duktiga får jag säga!

Nä, nu ska jag ta min sista Ciabatta! Ni får ha en bra torsdag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 17 februari 2010 23:54

Efter jobbet gick jag till stan. Det ligger ju granne med stan så det var nära och bra. Jag ville gå in på Vero Moda, och kika lite snabbt. Ville se om dem hade fått in något som jag hade sett på hemsidan, men tyvärr inte.

Inne på Lindex däremot skulle jag kolla om jag kunde hitta den rätta storleken på ett par underkläder som jag såg lagom till Alla Hjärtans dag. Sist jag var inne där var dem slut, men idag hade jag fan tur alltså. Jag tog det sista paret! Är riktigt nöjd jag!


Detta shoppade jag på Lindex idag:

* Trosor, 69,5o kronor, Lindex- Tycker att dessa är så himla söta! Jag gillar dem skarpt!

 

  

Av Linda - 17 februari 2010 21:16

Idag var det dags att jobba sånna här värdelösa timmar! Inte kul alls.. Men det gick bra ändå, och det var trevligt att jobba med S., - hon är bra. Vi pratar lika mycket båda två och vi skämtar mycket! Så det gick bra.

Har vart lite tankspridd idag har lite att tänka på faktiskt. Saker som hänt och den här årsdagen. Det är egentligen helt jävla sjukt att det har gått såpass många år som femton jävla år! Är det något som är orättvist så är det när någon dör för ung, någon som inte levt sitt liv klart.. Men hjärtat ville annat   


När jag hade slutat gick jag till stan och in på Vero Moda lite snabbt för att kolla, men även Lindex där jag hittade något. Förutom allt detta har dagen vart helt okej. Har vart ute och Powerwalkat 5o minuter sammanlagt idag. Gick ju till och från jobbet, men jag gick till PA:s när jag hade slutat så därav en lite längre runda! På PA:s köpte jag Baugette, Cosmopolitan, Skinka, Tacopaj och VeckoRevyn. Jävligt skönt var det att vara ute och gå. Inte så kallt idag heller vilket har vart helt underbart.

Cyklade ner till ICA strax innan åtta för att hämta mitt paket från H&M, men min jacka fick jag byta till en annan storlek den satt för tajt över tuttarna, och så vill jag inte ha det heller.. Annars gillade jag den som faaaaaan =)

Hoppas att Ni haft en bra onsdag folks! Tjing tjong!


Detta blev inhandlat på PA:s idag: Cosmopolitan, VeckoRevyn, Skinka, Tacopaj (morgondagens middag) och Baugette som jag fick äta som middag idag.

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards