Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Linda - 8 februari 2010 21:46

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Glamours Januari nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade några få produkter denna gången inte så många.


Detta hittade jag i Glamours Januari nummer 2o1o:

* Estée Lauder Opulent shimmer Powder, 475 kronor- VILL HA! Snygg dosa och själva mönstret i paletten är snyggt, tycker jag!

* Vera Wang Princess Parfrym 3o ml EdT, 395 kronor- VILL HA! Så himla snygg flaska! Har för mig att den luktar gott också!

* EMU Australia Uggs, 24oo kronor- VILL HA! Tycker att det är snyggt att man kan knyta det där bandet! Dessutom ser dem helt sjuktsköna ut!

Av Linda - 8 februari 2010 17:26

Nu när jag har läst ut Glamours Januari nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Scarlett Johansson. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Glamours allra första omslagsflicka Scarlett Johansson har haft fler järn i elden än någonsin under 2oo9. Vi träffade henne för att prata om kärlek, Hollywoods besatthet av hennes (och andras) vikt och den nya kärleken.

Artikeln är skriven av A Larocca.

 

Vid det här laget vet vi alla att det inte är lätt att växa upp framför kameran - Hollywood är nedlusat med exempel på hur fruktansvärt, horribelt och "raka-huvudet-fel" det kan gå. Men Scarlett Johansson är ett udantag. Hennes historia är en framgångssaga om en barnstjärna, en berättelse om hur hårt arbete och ett rätt påskruvat huvud kan leda till lyckliga slut även i den knäppaste av städer. Visst, hon har alla de rätta förutsättningarna för det - en hes röst, porslinshy och en närmast overklig kropp som både är kurvig och petite på samma gång - men hon har aldrig tagit för givet att det skulle räcka för att ro hem jobben. Hon var med i sin första film när hon bara var tio år och nominerades till en Independent Spirit Award för sin roll i "Manny och Lo" när hon var tolv. Den insatsen uppmärksammades av Robert Redford, som gav henne en roll i "Mannen som kunde tala med hästar" 1998, och Sofia Coppola som gav henne en roll i "Lost Translation" 2oo3. Hon har varit med i en film varje år sedan dess, inklusive tre regisserade av Woody Allen. Då handlar det inte bara om tur, utan om ambition och målmedvetenhet.

 

Det senaste året har Scarlett jobbat vidare på sin workaholism - hon var med i den stjärnspäckade ensemblen "Dumpa honom!" och har spelat in såväl "Iron Man 2" som duettalbumet "Break up" med Pete Yorn. Hon har också klämt in en motoffensiv mot skvallertidningarna som påstått att hon har tokbantat inför "Iron Man 2".

"Om jag skulle gå ner 6,5 kilo skulle jag behöva skiljas från båda mina armar. Och en fot", skrev Scarlett på The Huffington Posts hemsida.


Nu har du gjort två album, ett med Tom Waits-covers och ett duettalbum med Pete Yorn. Hur var det att jobba med Pete?

- Jag har känt honom ett tag nu. Jag har jobbat med båda hans bröder, som är i nöjesindustrin. En dag skickade Pete ett SMS som kort och gott löd: "Hej, vill du spela in en skiva?" Jag blev helt paff, men svarade: "Visst, varför inte?"

Hur visste han att du kunde sjunga?

- Det visst han inte!

Vadå, trodde han bara att du skulle vara bra på det?

- Han sa att han haft en knäpp feberdröm och då fick han idén att vi skulle göra en duettalbum. När jag började sjunga med i låtarna han spelade för mig så sa han "Jag är verkligen glad att du kan sjunga". haha!

 

Du har verkligen vuxit upp framför kameran, men du verkar inte haft någon jobbig tonårsfas?

. Jag var rätt tafatt i "Mannen som kunde tala med hästar". Det är riktigt jobbigt att se den nu. Jag hade väl aldrig någon period med svår akne och fett hår, men jag var definitivt obekväm.

Jag menar inte nödvändigtvis akne och så. Jag menar bara den där biten när man inte riktigt vet hur man ska hantera sin egen kropp.

- Nä, så har jag aldrig varit. Jag tror att det beror på att jag är skådespelare, då måste man ju vara bekväm med sin kropp.

 

Jag läste din text om kroppsfixeringen i Hollywood i The Huffington Post. Berätta varför du skrev den.

- Jag tränade för att komma i form för "Iron Man 2", vilket verkligen var slitigt och mycket jobb. Jag ville kunna göra mina egna stunts och vara trovärdig som något slags superspion, så jag började verkligen träna och äta nyttigt och jag mådde toppen. Men sedan kom rykten igång om att jag hade gått ner 6,5 kilo - jag skulle aldrig kunna gå ner 6,5 kilo - och att jag gick på något slags mirakeldiet. Jag tyckte bara att det var löjligt. Jag slet som ett djur, men helt på mina egna villkor och verkligen inte med hjälp av någon galen diet. Jag vill inte ens bli indragen i sådan skit. Jag hatar sådana där artiklar där skvallerpressen gissar hur mycket folk väger och sedan presenterar det som fakta! Jag är less på det som kvinna - inte som någon som blir utsatt för det. Som läsare har jag fått nog.

 

Hur klarar du av att inte ta åt dig av hela vikthetsen?

- Jag vill så klart se bra ut. Jag vill inte se mig själv på en bioduk och tänka: "Gud, min hy ser fruktansvärd ut" eller "Jag ser helt utsliten ut". Det är anledningen till att jag tar hand om mig när jag jobbar. Men jag känner ingen press över att vågen måste visa en specifik siffra. Jag tycker inte att jag måste passa in i någon annans kropp än min egen. Jag har den kropp jag har, och den försöker jag underhålla.

Många skådespelerskor klarar inte att tänka så.

- Om man öppnar en tidning och ser en bild på sig själv med en stor röd ring runt sitt lår där det står "Kolla in celluliterna", så tror jag att alla, oavsett yrke, skulle känna sig förnedrade. Det är inte konstigt att folk tar åt sig. 

 

Så hur gör du för att inte ta åt dig?

- Mina föräldrar pressade oss aldrig att vara på ett särsklit sätt över huvud taget. Jag har så klart också stunder då jag ser på mig själv och tänker "Gud, det här är en katastrof". Men man måste ju ha en verklighetsförankring och tänka att om jag känner på det sättet så får jag väl göra något åt det på ett vettigt och hälsosamt sätt. Jag kan inte kolla på någon som är 183 centimeter lång och väger 55 kilo och tänka "Så ska jag också se ut". Det kommer aldrig att hända. Man får ta vad man har och göra det bästa av det.

 

I många av dina filmer har du varit "den sexiga!" När började det?

- Det var ett konstigt fenomen, men när det började när jag var 17, 18, 19 så valde jag att utnyttha det och anta den rollen. I den åldern håller man ju på att upptäcka sin egen sexualitet och kvinnlighet, så det kändes naturligt... Men jag går inte runt och tänker på att vara sexig eller förförisk. Ingen vill se någon som försöker vara sexig, det är ju det mest osexiga som finns.

 

Du har gjort mycket för att bara vara 25 år gammal. Varför tror du att du blivit så framgångsrik vid så ung ålder?

- Jag är bara en skådespelare som hyrs in. Det är viktigt att aldrig glömma att man ät utbytbar. Om man tänker så, då kämpar man hårt för att få de jobb man vill ha.

Funderar du över risken att bli utbränd vid 3o?

- Man vet aldrig. Jag kanske öppnar ett eget bageri, haha! Men grejen är den att jag inte vet hur man göra något annat än det här, än saker som har med film att göra.

 

Och när vi ändå pratar om att göra saker vid ung ålder - vad fick dig att gifta dig ung?

- Jag har aldrig gått och funderat på giftermål, det bara hände. Det kändes naturligt, rätt. Det var en sorts hyllning.

Känns det annorlunda?

- Jag tror att den enda skillnaden är att jag skapar min egna lilla familj nu, vilket är lite konstigt. Det känns lite som en stam. Och så hoppas man att ett förhållande gör en till en bättre människa, att man lär sig saker om sig själv. Förr hade man ett perspektiv, nu har man ett annat också. Jag känner mig tryggare att utforska saker om mig själv som jag inte ens hade tänkt på tidigare. Mina föräldrar skiljde sig när jag var 13, så det var inte den bästa bilden av ett äktenskap direkt.

 

Känns det konstigt att se din man sitta som gäst hos Letterman och prata om dig?

- Ja, det känns väldigt knäppt, för jag skulle aldrig kunna fråga någon om deras äktenskap om jag inte kände dem väl. Jag påstår inte att jag vet något om äktenskap som inte andra också vet, eller hur man håller det vid liv. Jag vill inte läsa om någon som ger mig kärleksråd. Så jag försöker hålla allt sådant för mig själv, och behålla ett privatliv. För det är ju allt man har, eller hur? Det är ju det enda som skiljer dig från någon annan, privatlivet.

 

Vad händer härnäst för dig?

- Jag ska få en rejäl massage, haha! Äh, jag vet inte, men jag känner ju mig själv och om någon ber mig jobba om två veckor så säger jag säkert "okej". Jag har inga hobbyer. Om jag åker på semester för länge så blir jag rastlös.

Inga hobbyer alls?

- Det finns saker jag tycker om att göra, men jag har inte barn. Så det handlar inte om att jag vill tillbringa tiden med barnen eller jag gillar att tälja skålar. Nej, jag gillar att vara produktiv...

 

  

Av Linda - 8 februari 2010 13:46

  

 

Denna bild tog jag i lördags, men detta blir även dagens middag!

Leftovers is the shit, typ i alla fall ;-)

Gott kommer det att bli denna måndag ingen tvekan om saken.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards