Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Linda - 4 februari 2010 22:34

Tidigare idag strax innan ett någon gång ringde S., och fråga om jag ville käka lunch på stan med henne. Det komiska var att en timme innan hade jag ett jävla sug på att käka ute så snart som möjligt igen. Så det var en väldigt bra tajming får jag säga =) S., kom hem till mig och sen gick vi vidare mot stan först uträttade vi ett litet ärende bara..


När vi hade kommit dit bestämde vi oss för Mingus! Dem har en så himla god Nachostallrik där va. Fan vad go den är =)

Mätta och belåtna gick vi till mitt jobb skulle prata med min chef snabbt om Kommungymmet fick sånt där kort, och sen gick vi ner mot Stadshuset där kärringarna var SKITgriniga och otrevliga. Det hela slutade med att jag fick ett nummer till hon som har hand om det där med gymmet så imorgon ska jag ringa henne.Annars har det vart en lugn torsdag med en del träningsvärk fortfarande bara.

Nu ska jag lägga mig och läsa innan jag somnar! Ni får sova så gott folks! God natt på Er! Tjing tjong!


Liten bild från Mingus!

  

Av Linda - 4 februari 2010 18:18

  


I CHIC nummer 25 (3 December) 2oo9 hittade jag detta goa recept. Vad sugen jag blir på mjuka pepparkakor nu..


Cirka 48 rutor.

 

2oo g smör.

4 dl strösocker.

4 ägg.

3 dl gräddfil.

1 påse pepparkakskrydda (15 g).

2 tsk bikarbonat.

6 dl vetemjöl.

 

Glasyr

2oo g Philadelphia cream cheese.

75 g rumsvarmt smör.

3 dl florsocker.

2 tsk vaniljsocker.

1 dl färska eller frysta lingon.

 

1. Sätt ugnen på 175 grader. Rör smör och socker pösigt med elvisp. Vispa ner äggen ett i taget. Tillsätt gräddfilen. 2. Blanda kryddor, bikarbonat och vetemjöl. Tillsätt blandningen och rör till en jämn smet. 3. Häll smeten i en ugnslångpanna klädd med bakplåtspapper. Grädda på andra falsen nerifrån cirka 3o minuter. 4. Rör under tiden ihop ingredienserna till glasyren. Bred den över den kalla kakan. Ställ i kylskåp. Skär i rutor och stö över lingon. Frysta bär strös över otinade.

Av Linda - 4 februari 2010 12:56

  

  

  

  

  


Nu när jag har läst ut CHIC nummer 25 (3 December) 2oo9, hittade jag inget speciellt att skriva om i det här numret. Så blir det ju ibland.

Så därför har jag suttit och kollat igenom tidningen istället för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade några produkter och det blev lite blandat denna gången.


Detta hittade jag i CHIC nummer 25 (3 December) 2oo9:

* Väska Lindex, 199 kronor- Liten och söt väska!

* Mulberry Bayswater, 12835 kronor- VILL HA, VILL HA! Finns i flera snygga färger! Denna väskan ska jag äga någon dag helt enkelt!

* Ugg Australia, 2o99 krono- VILL HA! Tycker att dessa skorna är riktigt snygga! Dessutom ska ju de vara supersköna, och varma för den delen!

* Humanity armband finns hos NK bland annat, 298 kronor- Vill ha det där rosa armbandet!

* Bild på CHIC nummer 25 (3 December) 2oo9.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards