Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Linda - 2 februari 2010 23:06

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 25 (26 November) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade några få produkter denna gången och det är blandat också.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 25 (26 November) 2oo9:

* Sxwarzkopf Ceramic Curl Tong, 779 kronor- VILL HA! Lätt och smidig att arbeta med. Tack vare tångens yta är det lätt att hålla håret på plats när du lockar. Superenkel att använda, också för det korta håret. Lockarna håller en hel dag!

* Hotpants Lindex, 99 kronor- Fina trosor i en snygg färg! Finns även i lila!

* Jet Set Klocka, 498 kronor/styck- Snygga klockor i många fina färger! Billiga är dem också för den delen! 

Av Linda - 2 februari 2010 21:36

Ja, idag ringde dem från Resursen, och fråga om jag kunde jobba ikväll. Först tvekade jag faktiskt till att tacka ja! Men jag gjorde det ändå eftersom jag inte vet hur det blir denna månaden framöver med jobb. SOM VANLIGT!

Håller på att vänja mig av vid socker så jag är jävligt lättirriterad nu för tiden, och det är ju ett tecken på att jag vänjer mig av vid det.


Imorgon har jag dock en jävla massa ärenden som ska göras, har skjutit upp några för länge nu - inte bra! Men det är ju alltid någon jävla skit som kommer emellan. För det mesta är det så. Men så imorgon ska jag göra lite saker hoppas jag får gjort alla mina ärenden imorgon, kan ju hoppas!

Igår fick jag ett underbart besked =) Kommer få in lite cash på fredag, och det tackar man ju inte NEJ till! Men hälften av pengarna ska jag betala CSN för den där skulden är ju något oundvikligt som gammal student. Dessutom ska den betalas i slutet av månaden så då är det perfekt med de extra pengarna som kommer!

Annars har dessa två dagarna vart lugna. Gick till jobbet och hem idag blev 35 minuter sammanlagt!

Nu snart, snart kommer Paraidse-finalen =) Vem tror Du vinner? Jag hoppas på Jackie faktiskt!

Av Linda - 2 februari 2010 12:12

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 25 (26 November) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Jackie Ferm. Hon är ju aktuell i Paradise Hotel-finalen ikväll. Tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Glamourmodell, drama queen och Paradise Hotels rubrikprinsessa. Men Jackie Ferm har fler saker att berätta än så. VeckoRevyn kastades sig ut i en känslostormande intervju med vår nya skandalfavorit.

Artikeln är skriven av Fredrik Backman.

 

Jaha ja Jackie, hur hamnade du här då?

- I Paradise Hotel? De ringde mig faktiskt direkt efter att de hade fått se mitt utvik i Slitz. Just då ville jag inte alls, men de tjatade så mycket att jag åkte upp till Stockholm på casting. Och sen... ja, sen var jag plötsligt i Mexiko.

Ja, vi kanske ska börja med de där utvikningsbilderna?

- Haha, ja, vi kanske ska det. Alltså, jag har fått massor av erbjudanden från olika tidningar om att "tala ut" om min uppväxt, eftersom min pappa är den han är.

Ja, vi kanske borde börja med din pappa egentligen. Som alltså är Lars-Inge Svartenbrandt (numera Lars Ferm), en av Sveriges genom tidernas mest kända kriminella...

- Ja, så är det. Jag hade en rätt strulig barndom, jag satt på olika behandlingshem större delen av den. Inte för att jag var knäpp, men eftersom min familj var ett enda stort kaos. Så Slitz-utviket var lite av min hämnd på pappa, för allt han lät mig gå igenom när jag var liten. Det här fick han höra en hel del om från de andra fångarna, att hans dotter är med i Slitz.

 

Vems idé var utviket?

- Mitt! Jag fick som sagt en massa erbjudanden, men jag mejlade Slitz själv. Jag tyckte först och främst att det var en kul grej. Samtidigt ville jag provocera fram en reaktion också, och det lyckades jag med. Det blev en debatt i tidningarna om papparollen i samhället, hur viktig den är och hur dåligt barn som växer upp utan sin pappa mår, och det är jag stolt över att ha satt igång. Även om den startade med min nakna rumpa, haha.

 

Du har sagt att din tid på behandlingshem förberedde dig för Paradise Hotel.

- Det hjälpte mig i alla fall, absolut. Jag är ju van att sitta isolerad på ett hem med tjejer med alla möjliga diagnoser. Där var det ju ångestattacker till frukost liksom. Så jag var väl förberedd för att gå in i det här huset. Även om deltagarna här inte vara sjuka på det sättet så är de ju allihop otroligt speciella karaktärer.

Vaför valde du att vara med?

- För att det är ett intressant äventyr. Och för att det är kul i rent studiesyfte att se vad som händer när du sätter en massa galningar i ett hus och filmar dem. Jag var i ett dåligt förhållande precis innan de ringde, och hade en hemsk vardag, så att komma in i huset räddade mig faktiskt lite. Det var livsförändrande! Jag tänker och reflekterar väldigt mycket över mig själv och min omgivning, jag har lärt mig att ha stor självdistans och har faktiskt ganska högt iq. Även om folk kanske inte tror det när de ser programmet, haha.

 

Vad var första intrycket i huset?

- Skräckblandad förtjusning! Jag fick ju träffa killarna för första gången, och så fick vi champagne det första vi fick. Dagarna innan bodde vi på hotell och fick inte dricka alkohol, så bara det var ju en stor grej.

Hur snabbt vande du dig vid kamerorna?

- På tre till fyra dagar, men jag gick ändå och kollade in i dem hela tiden. Jag kunde inte låta bli! Produktionsledningen är säkert skitsura över det.

 

Var du inblandad i några pakter?

- Om jag var! Jag visste knappt vad ordet "pakt" betydde när jag kom in, men det blev ju så mycket paktande att det var helt sjukt. Vi hade pakter för att rösta ut folk, pakter för att få ihop folk så att man kunde spela som en grupp och manipulera, vi fejkade bråk för att lura de andra, det var en grej med laxeringsmedel som... haha, gud, jag får ju inte berätta mer. Jag har ju skrivit på kontrakt! Men ni kommer definitivt inte bli besvikna!

Är du bra på att manipulera?

- Ja, det är en av pappas gener som jag faktiskt tycker om. Jag är egentligen en väldigt snäll människa, men vill jag manipulera så kan jag nog vara rätt bra på det.

 

Hur mycket sex förekom i huset?

- Mycket, mycket, mycket sex. Jag kan säga så här: det är nog bra att man inte får visa porr så här dags på tv för det var mycket barnförbjudet som pågick där inne.

Hade du sex själv?

- Det beror på hur man ser det. Hur man definierar sex...

Hur definierar du det?

- Haha, det får du se! Men det är väl några avsnitt som jag får säga till mina närmaste att inte titta på. Eller, ganska många nu när jag tänker efter. Men jag kan säga att det är flera som verkligen hittade kärleken i huset, men jag är inte en av dem. Jag kommer direkt från ett dåligt förhållande, och det tar tid för mig att gå vidare och lita på någon på det sättet igen.

 

Hur tror du att du kommer att framställas i serien?

- Som väldigt impulsiv. Det blir lite så att alla karaktärsdrag du har utanför huset förstärks extremt när du kommer in. Allt blir så otroligt intensivt. Man är omgiven av vackra människor och får alkohol varje dag, det blir extremt spontant. Och det är ju jag i ett nötskal. Så jag styrde nog till det lite, blev startpunkten för en hel del drama. Jag är ju lite drama queen, och även om jag inte är en elak person så blev jag ju ännu mer drama där inne.

Ångrar du något?

- Nej, jag ångrar aldrig någonting. Jag kanske kommer skämmas för en del när jag ser det på tv, men jag har tillräckligt med självdistans för att ta det. Ska man vara med i ett sånt här program ska man göra det fullt ut. Och det gjorde jag!

 

Var du den som satte igång intrigerna?

- Haha, ja, ibland. Jag är ju, hur ska jag säga? Kreativ! Och ganska oberäknelig har jag fått höra. Jag får mycket idéer, och sen lyckas jag få folk att hänga med på dem. Stefan, husets "hunk", är ju gammal gogo-dansare, så jag hetsade honom att klä av sig och dansa hela tiden. Och sen är ju hela programmet ett socialt maktspel, det är faktiskt läskigt att se hur sjukt folk kan bete sig i den situationen. Så jag drog väl igång en del intriger, en del grejer som jag avsolut inte hade gjort utanför. Det var drama från dag ett! Men man måste väl ge tittarna lite entertainment också, eller hur?

Vilket avsnitt ska vi absolut inte missa?

- Tequilakvällen. Helt klart. Alla bråkade, alla grät, det var totalt kaos.

 

Vem kom du närmast i huset?

- Jag och Stefan hade en syskon-jargong. Ena dagen låg vi och masserade varandra, nästa dag bråkade vi. Han betydde massor för mig, och är en helt underbar person. Han är mycket mer känslor och ömhet än den där biffiga Rambo-killen som syns i reklamen får en att tro. Och Cimon! En dag, långt fram, vill jag gifta mig med en man som han. Han är helt sjukt smart, man stimuleras mentalt av att vara i närheten av honom. Dessutom fick jag reda på första dagen att han också hade en pappa som satt i fängelse, så jag satt och skålade hela kvällen för "våra kriminella farsor!". Han tyckte inte det var lika roligt som jag just då, men sen blev det en grej i huset varje gång vi var fulla. Vi stod aspackade och kollade in i kameran och bara "tack pappa, verkligen, det var så här det gick för oss!", haha.

Någon annan speciell?

- Det kommer in jokrar också, men jag får ju inte avslöja det. Men det är en av dem som är lite speciell för mig också...

 

Och nu då, vad händer nu?

- Oj, jag har jättemycket saker jag vill göra. Jag mår otroligt bra och är fylld av självförtroende, men jag är väldigt dålig på vardag. Det måste hända saker. Jag och Cimon vill faktiskt göra en dokumentär om barn som har föräldrar i fängelse. Jag har en väldigt allvarlig sida också, jag vill berätta min historia om behandlingshem och hur man tar sig igenom en jobbig uppväxt, hur det påverkar en och vem man blir. Min lillebror dog när jag var 16, min pappa satt på kåken och mamma i Dalarna och drogade, så jag är inte bara en galen festtjej. Jag har en historia. Hur har jag supit och spytt i tv, men det handlar om vad man gör efter det också. Jag hoppas kunna visa att jag kan göra något bra också.


Du har rätt många olika sidor.

- Ja, men jag är ju bara 19, man är ju lite rörig då. Man ska vara det.

Hur är du att festa med?

- Skitkul! Du borde hänga med! Jag är ju rätt impulsiv som sagt, så det är mycket "nu drar vi till Köpenhamn" och så gör vi det. Jag är den som hetsar alla, men jag är faktiskt samtidigt den som ser till att alla kommer hem i slutet av kvällen. Jag är galen, men jag är ansvarsfullt galen, haha.

Men det blir alltid kul?

- Ja, ringer man mig så vet man att det blir en kväll att göra scrapbook av...


    

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards