Alla inlägg under januari 2010

Av Linda - 28 januari 2010 15:34

Egentligen var det ju meningen att jag skulle göra en kortnatt denna natten också, men så kvart i tio hade de ringt från Resursen - jag svara ju självklart inte eftersom jag stänger av ljud och vibratorn. Hade fått ett meddelande om att min kortnatt är utbytt mot en långnatt. Detta gjorde mig jävligt irriterad! Dels ringer de när det VET att jag sover - jag har lite saker att göra imorgon, och då kommer jag behöva gå upp i tid. Sen ändrar dem utan att höra med mig om det är OKEJ! Detta stör mig som in i helvete! Jag var beredd på kortnätter båda nätterna. Detta kommer chefen få höra imorgon. Jag kan ändra tider, men då ska man fan FRÅGA innan! Det har man ju inte chans att göra när man sover på dagen. Näää, fy fan vad irriterad jag är på detta.. Kan låta gnällig nu, men ja jag tycker bara inte att det var schysst att göra så!


Ska snart iväg till PA:s och handla mat också då jag aldrig gjorde det igår! Ska bli skönt att sticka iväg och handla mat så jag har saker här hemma börjar bli ont om lite toapapper och tvål till exempel.

Ska cykla ner till ICA sen också så att jag kna hämta mitt lilla paket som jag fick igår =)

Ni får ha en bra torsdag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 27 januari 2010 22:06

Yes, inatt blir det till att jobba, och även imorgon natt. Kommer nog gå bra bara jag håller mig vaken, men det gör jag bara jag får i mig Jordgubbssaft - vilket är ett måste för mig på nätterna för att palla =)


Annars vad har hänt idag då? JO, jag har fått LÖN vilket aldrig är helt fel! Men inte faaan kunde jag storhandla idag, det var för mycket begärt! Det har ju vart SNÖSTORM här idag, och BLÅST som faaaaaan! Så det blev ingen sväng till PA:s idag utan jag tog bussen ner till ICA, och det mina läsare, det kan jag lova att det ALDRIG händer. Är la när det är sånt här väder då som det kanske gör.. Fick knappast handlat det jag skulle ha men jag köpte: Bacon (billiga som fan 5 spänn/styck), Bananer, Bravo Juice, Gifflar, Skinka (2 Emilskinka - billiga), Skogaholmslimpa (1o spänn) och Ägg.

Har inte gjort så mycket mer idag faktiskt, eftersom det har snöat som in i helvete hela dagen. Har vart tvungen att vila upp mig inför nattens jobb.


Just det ja, höll på att sticka kniven i mig förut, i armen. Fan det kunde ha slutat illa, men det blev ingenting. Vad fan höll jag på med där   Helt galet, men så kan det gå när man har en kniv i ena handen, och riktar den rakt fram mot armen medans jag ska lägga undan en skärbräda.. Kommer inte hända igen!

Jaja, om en timme får jag klä på mig och börja gå! Lär ju ta en stund att ta sig dit! Ni får sova så gott inatt folks! Tjing tjong! Bjuder på bilder så Ni får se sökaoset!


  

   

     

Av Linda - 27 januari 2010 18:18

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Glaze November nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade två produkter denna gången.


Detta hittade jag i Glaze November nummer 2oo9:

* Rose & Co Rose Petal Salve, 79 kronor- VILL HA! Vilken snygg ask och världens finaste färg! En av vinterns mest tråkiga bieffekter är torr hud och då ofta på läppar och händer. Rose & Co är perfekt när du vill ha mjuka (läs kyssvänliga) läppar! Men det som är allra bäst med produkterna som kommer i fyra olika varianter är utan tvekan askarna (ja, förutom att de doftar gott förstås) som är inspirerade av romantik och vintage!

* La Mer The Connoisseur Collection, 36oo kronor- Ja, denna har jag ju verkligen råd med - NOT! Men jag skulle fan vilja ha den ändå! Just "Creme de la Mer" är väldigt omtyckt bland kändisar, och det skulle vara kul att testa någon gång för att se om produkten är så bra som dem säger!

Av Linda - 27 januari 2010 12:34

Nu när jag har läst ut Glaze November nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln med Maria Montazami. Alla som har sett "Svenska Hollywoodfruar" känner igen henne. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln.


Anna Anka må vara den av Hollywoodfruarna som skapat störst tidningsrubriker. Men det är Maria Montazami som svenskarna har tagit till sitt hjärta. GLAZE fick en pratstund med Hollywoods skönaste hemmafru.

Artikeln är skriven av Lisa Eriksson.

 

Hej Maria! Hur är det?

- Alldeles strålande, tack.

Bra! Vad tänkte du när du blev tillfrågad om att vara med i "Hollywoodfruar", hade du någon aning om att det skulle bli så stort?

- I början var jag lite osäker och tänkte att då kommer jag att behöva hålla en massa partyn och vara glamourös och det ena med det andra. Men då sa de att "nej, vi vill bara se ditt vardagsliv". Det kändes bättre, men ni har ju inte sett hälften av vad jag gör.

Vad gör du mer?

- Massor. Varje fredag äter vi lunch, jag och tjejerna. Vi tar ett glas vitt och bara kacklar. Det är jättekul. Och så tvättar jag ju och går och handlar och sådana saker.

 

Har dina vänner sett programmet?

- Jättemånga av mina svenska vänner och släktingar har gjort det, men jag har inte sagt det till så många här. Jag tänker att de skulle bli avundsjuka. Jag kommer här och skryter liksom. Men mina närmsta kompisar tycker att det är jätteroligt. De sitter och tittar fast de inte förstår.

Tycker de att du framställs på ett rättvist sätt?

- Ja, det tycker de. Och mina svenska vänner känner ju igen mig mycket. Fast när jag var yngre var jag förstås lite kaxigare och elakare.

Kaxig och elak? Du?

. Ja, jag var lite kaxig där ett tag men det var säkert bara av min egen insecurity... Osäkerhet. Det var väl något drama hit och dit. Någon pojkvän och sådant fjant. Men jag kommer inte ihåg. Gud, jag har så dåligt minne att det är pinsamt.

 

Vad tycker du om att folk tror att du går på Valium?

- Först skrattade jag, för jag håller faktiskt med. När jag hörde mig själv på teve tänkte jag "Nämen Maria, vad mesig du låter". Jag frågade min mamma vad det var för fel på min röst, och vi kom på att både jag, hon och min syster pratar precis likadant.

- Men jag har kommit på varför jag kommer across som lite...slö. Jag tänker nämligen alldeles för snabbt i förhållande till vad jag kan prata. Jag hinner börja tänka på annat medan jag pratar.

 

Du har sagt att du tycker Anna Anka verkar olycklig?

- Ja, jag är inte mycket för att trycka ner andra och vara elak, vi har inget gemensamt. Jag menar, get a life! Who cares, about dina sängvanor? Hon verkar tycka om sin man och sina barn, men hon verkar ensam. Är man så bitter som hon är när man är 37 och fortfarande håller på med sådana tonårsfasoner, då är något fel. Hon borde ha mognat och börjat se livet ur ett annat perspektiv.

 

Du är 43, är du nöjd och tillfreds?

- Ja, väldigt. Och det betyder inte att jag är någon mes. Jag ser livet annorlunda nu än för 2o år sedan, och min familj betyder allt. Jag är noga med att mina barn gör sina läxor och är artiga och trevliga, skötsamma och att de tänker på andra människor.

 

I Hollywood finns väl en extrem press på att se ung och snygg ut. Hur känner du angående det?

- Jag bor i Orange County, där det inte riktigt är samma hets. Jag ska tala om att jag tycker det är så fruktansvärt fult med alla de gär som opererar sig. Jag såg en tant igår och tänkte "Nämen Gud, vad har du gjort med din hy människa?" De ser alldeles silkesvita ut, som att huden har skalats av. Det är så fult!

Men du använder botox?

- Ja, men det är för att ta bort en rynka som jag har mellan ögonbrynen. Jag gör det två gånger per år, not a big deal. Jag är 43 år och har fått fyra barn. Jag har gjort brösten också, men det var för tio år sedan och det syns knappt. Jag kommer inte att operera mig mer. Nu är jag klar. Men jag älskar att klä mig sexigt, utan att för den sakens skull se billig ut.

 

Du och din man har varit gifta i 19 år och är jättekära. Hur gör man för att hålla ihop så länge?

- En man är ganska lätt att förstå. Han vill ha kärlek, mat och värme. Och bli respekterad. Det handlar inte om att man ska gå omkring och vara en slav, utan det är ganska lätt. Man ger lite komplimanger, och god mat. Blir han tillgodosedd med det är det väldigt lätt att leva i ett lyckligt förhållande forever. Jag gnatar aldrig på honom om gammalt strunt utan är alltid glad.

Men vad gör han för dig då?

- Han är en perfekt make. Jag ska tala om att jag och Kamran har alltid festat och haft roligt. Det är viktigt att kunna göra det så att inte allt blir vardag. Bara för att man får barn betyder inte det att man ska sitta hemma och dalta. Man får antingen ta med barnen eller skaffa barnvakt. Livet är absolut inte över för att man har barn.


Anna Anka tycker män som hjälper till i hemmet är patetiska, vad tycker du?

- Jag skulle inte säga patetiska, men jag gör allt i hemmet. Han jobbar ju så mycket. Åker klockan nio på morgonen och så ser jag honom inte förrän nio på kvällen.

Tycker du inte att han är borta för mycket?

- Nej, jag tycker att det är skönt. Det är ganska jobbigt att ha en man som kommer hem klockan fem och tar en öl och sätter sig och kollar på tv. Och så går frun omkring och blir arg.

Du sade i en intervju att ni har gått igenom väldigt mycket jobbigt tillsammans i ert förhållande?

- Ja, först och främst är han från Iran och jag från Sverige. Vi tänker ganska lika men det var jobbigt med hans mamma ett tag. Här kommer jag med mina slitna Levi´s-jeans och de klär sig lite mer propert. Sedan var det många sådana här vanliga gräl, som att man känner sig osäker. Du vet man frågar "Do you love me?" och sådant fjant, haha. Men det var ju när vi var unga. Nu är jag mycket mer säkrare. Jag vet att han aldrig skulle kunna få någon bättre än mig.

Tycker du att det ska bli kul att komma till Sverige och helt plötsligt vara kändis?

- Jag tror inte att jag har förstått hur stort "Hollywoodfruar" blev. Men när jag kommer till sommaren har nog hysterin lagt sig.

 

Vad vill du göra i framtiden?

- Jag vill öppna mitt eget. En liten antikaffär med prydnadssaker och möbler, där jag kan sälja gamla fina stolar och ljusstakar. Jag älskar sådant.

Det finns en parodi på er fruar som ligger på Youtube. har du sett den?

- Ja, jag har skrattat ihjäl mig. Det är så fruktansvärt kul. Herregud. Hon som härmar oss är så duktig. Väldigt lik.

 

I första avsnittet var du orolig för att Pamela skulle få reda på att du har snackat skit om henne. Är du inte orolig för att någon ska översätta för henne?

- Ja! Det är så hemskt, hon hälsade faktiskt inte på mig häromdagen. Och jag undrar så mycket om det är någon som har översatt till henne, så att det är därför. Det är säkert någon som har gjort det.

Haha, du behöver nog inte oroa dig.

- Nej... Nej, det behöver jag nog inte...

 

  

  

Av Linda - 26 januari 2010 19:56

Idag vaknade jag med hövvevärk - fy fan vad jobbigt! Skiten har hållt i sig en stor del av dagen också, ännu värre. Jag blir fan galen, kan knappt tänka. Har mina aningar om varför jag haft det idag. Är ju inte den som tar en massa tabletter utan jag vill få bort den på ett annat sätt.. Frisk luft är ju aldrig dumt, och jag måste säga att den lindrades då, men även när jag åt min middag så blev det bättre - absolut! Nu är den dock helt borta efter en varm och härlig dusch =)


Powerwalkade en sväng på 4o minuter det var jätteskönt. Tråkigt att det har vart sån jävla tjocka idag bara liite mer snö har kommit också, men det värsta kommer imorgon. Jag orkar inte med mer snö nu, är så jävla trött på skiten. Vad jag gnäller och gnäller egentligen. Men detta med snön är jobbigt alltså!

Annars har det la vart en okej dag. Bästa är imorgon när jag får LÖN    Men trots jul och allt så har jag fan haft pengar kvar denna månaden peppar peppar! Inte dumt med andra ord. Betalade faktiskt en räkning förut; mina kläder från H&M, tyckte att det var lika bra. Måste dock säga att jag blev inte så besviken när jag såg min lönespec idag - mer än nöjd!

Nä, ska forstätta att kolla på Bygglov! Ni får ha en fortsatt bra kväll folks! Tjing tjong! 

Av Linda - 26 januari 2010 14:06

     

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom SOLOs December nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter, och det blev inte så många denna gången.


Detta hittade jag i SOLOs December nummer 2oo9:

Hotpants Lindex, 129 kronor- Ser ut att vara sköna! Satin material!

* String Lindex, 129 kronor- Snygga trosor! Jag gillar färgen väldigt mycket! Finns även i lila!

* Klänning Bik Bok, 599 kronor- SNYGG klänning! Man kunde dock ta bort det där på axeln tycker jag!

Av Linda - 26 januari 2010 12:34

Nu när jag har läst ut SOLOs December nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om varför man blir kär i machokillen. Ja, jag kände igen mig kan jag erkänna- Gör Du det? Tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Ute är den urbana, metrosexuella mannen - istället dammar vi av den traditionella karlakarln. Han är reserverad, svår att förstå och oemotståndligt sexig. Men vad är det egentligen som gör machomannen så irriterande attraktiv?

Artikeln är skriven av Emma Johansson.


Han spelar den slutna hjälten på bioduken. I teveserier är han mystisk och plågad. Machomannen har huvudrollen i både "Gladiator", "Batman" och "The Ugly Truth". Taylor Lautner fick träna så att han gick upp femton kilo i muskelstyrka inför "New moon" och filmen är full av hunkiga och välbyggda hunkar som agerar helt i enlighet med den gamla devisen "Män ska vara män". Machomannen är tillbaka! Och att han är populär bland tjejerna är ingen överdrift. För visst får snubbar som Russel Crowe, Patrick Dempsey, Christian Bale och Gerard Butler många kvinnliga hjärtan att slå snabbare? Kanske även ditt?

 

I litteraturen beskrivs machomannen som äventyrslysten, självständig och med ett grundmurat självförtroende, den egenskapen som verkligen definierar machomannen är hans oförmåga att prata känslor. Att machomannen sällan lättar på sitt hjärta håller psykologen Isa Gustin med om.

- Han har alla de egenskaper som vår kultur förknippar med manligt. Vad som uppfattas som macho kan dock variera mellan olika kulturer och grupper i samhället. Men typiska egenskaper kan vara att han är orädd, handlingskraftig och uttrycker känslor mycket sparsamt, säger hon.

Machomannen må attrahera oss, men han är inte alltid den optimala pojkvännen då han är både känslohämmad och bestämd.

- Att leva som yin och yang i harmoni är nog inte alltid så lätt om man är ihop med en machoman. Vid problem måste man kunna kompromissa, något som kan vara svårt för honom, säger Isa.

Vad hon menar är att samhället har bestämt att vissa egenskaper är maskulina. Att ge avkall på ett sådant karaktärsdrag skulle betyda att killen känner sig mindre manlig, därför blir det svårt för honom att agera ödmjukt och kompromissvilligt, vilket ju är en förutsättning för längre kärlekslycka.

 

Machomannen är inget nytt fenomen, hans nackdelar har analyserats många gånger i historien. Karlakarln har alltid haft attraktionskraft men hans popularitet har gått upp och ner genom åren. Under nittiotalet fick han konkurrens av sin motsats - den meterosexuella mannen. Honom lärde i känna på bred front genom det populära programmet "Fab 5" som gick ut på att fem homosexuella män hjälpte en heterosexuell att utveckla sin feminina sida.

 

Nu blåser det dock nya trendvindar och trots kompromissvårigheter och en omodern attityd är den genommanlige mannen tillbaka. Men varför måste mjukismannen med sitt välvårdade yttre, sin kultiverade litteratursmak och sina ofta politiskt korrekta åsikter, stiga åt sidan för mannen med skäggstubb, sängkammarblick och machoideal?

- Jag tror att många tjejer blir kära i machomän för att de har egenskaper som värderas högt i samhället. Män som tar för sig på machomanér blir premierade, och framgång är attraktivt i många kvinnors ögon, säger Isa Gustin.

 

En annan stor anledning till att vi trånar efter sterotypa killar kan var att samhället blir allt mer könsneutralt. Skillnaderna mellan typiskt kvinnligt minskar. Få rynkar på näsan när en man klär sig i rosa, använder hudcreme och foundation. I USA födde nyligen en man barn (mannen föddes som kvinna men har gjort ett könsbyte) och på hemmaplan utmanas normer bland annat genom att män uppmuntras amma sina barn.

- Jag kan tänka mig att man sexuellt tänder på någon som är väldigt olik sig själv. Det blir extra exotiskt och spännande, säger Isa.

 

Att "lika barn leka bäst" hör vi ofta. Men det verkar faktiskt som om vi allra helst vill leka med någon som är annorlunda än oss själva. Genom att välja machomannen förtydligas de traditionella könsrollerna.

- Anledningen till att många kvinnor faller för machomän är att de vill ha en partner som förstärker deras kvinnlighet. Kvinnor som gillar och känner sig trygga i att vara feminina faller alltså mest troligt för en machoman, förklarar Isa Gustin.

 

Vi behöver machomännen för att känna oss kvinnliga och machomännen behöver oss för att känna sig maskulina. För hur manlig skulle egentligen machomannen vara utan en kvinna att beskydda? I populärkulturens värld är han inte rädd för att få skit under naglarna och han försvarar sina nära och kära till sista blodsdroppen. Att han har starka beskyddarinstinkter går inte att ta miste på, och han tenderar att välja tjejer som verkar vilja bli beskyddade.

- Jag tror att machomän letar efter kvinnor som förstärker deras manlighet. De gillar kvinnor som är annorlunda mor hur de uppfattar sig själva, säger Isa som förklaring till machomannens kvinnoval.

 

Ja, låt oss konstatera att den gamla goda klyschan "olikheter attraherar" verkar vara förklaringen till varför vi blir kära i testosterondrypande machomän...

 

  

Av Linda - 25 januari 2010 22:20

  

  

  


Helgen bjöd på Screen Actors Guild Awards - som är Hollywoodelitens egen fackföreningsfest. Klänningarna glittrade på röda mattan. Dessa är mina favoriter från kvällen.


* Christina Appelgate- Christina var kvällens snyggaste, tycker jag - i en Roberto Cavalli klänning!

* Drew Barrymore- Fin färg på klänningen! Drew bar en klänning från Monique Lhullier! Hon vann även pris för sin roll i serien Grey Gardens!

* Toni Collette- Snygg klänning, och det var snyggt med det utsläppta håret! Toni bar en klänning från Rafael Cennamo!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards