Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

MARIA MONTAZAMI

Av Linda - 27 januari 2010 12:34

Nu när jag har läst ut Glaze November nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln med Maria Montazami. Alla som har sett "Svenska Hollywoodfruar" känner igen henne. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln.


Anna Anka må vara den av Hollywoodfruarna som skapat störst tidningsrubriker. Men det är Maria Montazami som svenskarna har tagit till sitt hjärta. GLAZE fick en pratstund med Hollywoods skönaste hemmafru.

Artikeln är skriven av Lisa Eriksson.

 

Hej Maria! Hur är det?

- Alldeles strålande, tack.

Bra! Vad tänkte du när du blev tillfrågad om att vara med i "Hollywoodfruar", hade du någon aning om att det skulle bli så stort?

- I början var jag lite osäker och tänkte att då kommer jag att behöva hålla en massa partyn och vara glamourös och det ena med det andra. Men då sa de att "nej, vi vill bara se ditt vardagsliv". Det kändes bättre, men ni har ju inte sett hälften av vad jag gör.

Vad gör du mer?

- Massor. Varje fredag äter vi lunch, jag och tjejerna. Vi tar ett glas vitt och bara kacklar. Det är jättekul. Och så tvättar jag ju och går och handlar och sådana saker.

 

Har dina vänner sett programmet?

- Jättemånga av mina svenska vänner och släktingar har gjort det, men jag har inte sagt det till så många här. Jag tänker att de skulle bli avundsjuka. Jag kommer här och skryter liksom. Men mina närmsta kompisar tycker att det är jätteroligt. De sitter och tittar fast de inte förstår.

Tycker de att du framställs på ett rättvist sätt?

- Ja, det tycker de. Och mina svenska vänner känner ju igen mig mycket. Fast när jag var yngre var jag förstås lite kaxigare och elakare.

Kaxig och elak? Du?

. Ja, jag var lite kaxig där ett tag men det var säkert bara av min egen insecurity... Osäkerhet. Det var väl något drama hit och dit. Någon pojkvän och sådant fjant. Men jag kommer inte ihåg. Gud, jag har så dåligt minne att det är pinsamt.

 

Vad tycker du om att folk tror att du går på Valium?

- Först skrattade jag, för jag håller faktiskt med. När jag hörde mig själv på teve tänkte jag "Nämen Maria, vad mesig du låter". Jag frågade min mamma vad det var för fel på min röst, och vi kom på att både jag, hon och min syster pratar precis likadant.

- Men jag har kommit på varför jag kommer across som lite...slö. Jag tänker nämligen alldeles för snabbt i förhållande till vad jag kan prata. Jag hinner börja tänka på annat medan jag pratar.

 

Du har sagt att du tycker Anna Anka verkar olycklig?

- Ja, jag är inte mycket för att trycka ner andra och vara elak, vi har inget gemensamt. Jag menar, get a life! Who cares, about dina sängvanor? Hon verkar tycka om sin man och sina barn, men hon verkar ensam. Är man så bitter som hon är när man är 37 och fortfarande håller på med sådana tonårsfasoner, då är något fel. Hon borde ha mognat och börjat se livet ur ett annat perspektiv.

 

Du är 43, är du nöjd och tillfreds?

- Ja, väldigt. Och det betyder inte att jag är någon mes. Jag ser livet annorlunda nu än för 2o år sedan, och min familj betyder allt. Jag är noga med att mina barn gör sina läxor och är artiga och trevliga, skötsamma och att de tänker på andra människor.

 

I Hollywood finns väl en extrem press på att se ung och snygg ut. Hur känner du angående det?

- Jag bor i Orange County, där det inte riktigt är samma hets. Jag ska tala om att jag tycker det är så fruktansvärt fult med alla de gär som opererar sig. Jag såg en tant igår och tänkte "Nämen Gud, vad har du gjort med din hy människa?" De ser alldeles silkesvita ut, som att huden har skalats av. Det är så fult!

Men du använder botox?

- Ja, men det är för att ta bort en rynka som jag har mellan ögonbrynen. Jag gör det två gånger per år, not a big deal. Jag är 43 år och har fått fyra barn. Jag har gjort brösten också, men det var för tio år sedan och det syns knappt. Jag kommer inte att operera mig mer. Nu är jag klar. Men jag älskar att klä mig sexigt, utan att för den sakens skull se billig ut.

 

Du och din man har varit gifta i 19 år och är jättekära. Hur gör man för att hålla ihop så länge?

- En man är ganska lätt att förstå. Han vill ha kärlek, mat och värme. Och bli respekterad. Det handlar inte om att man ska gå omkring och vara en slav, utan det är ganska lätt. Man ger lite komplimanger, och god mat. Blir han tillgodosedd med det är det väldigt lätt att leva i ett lyckligt förhållande forever. Jag gnatar aldrig på honom om gammalt strunt utan är alltid glad.

Men vad gör han för dig då?

- Han är en perfekt make. Jag ska tala om att jag och Kamran har alltid festat och haft roligt. Det är viktigt att kunna göra det så att inte allt blir vardag. Bara för att man får barn betyder inte det att man ska sitta hemma och dalta. Man får antingen ta med barnen eller skaffa barnvakt. Livet är absolut inte över för att man har barn.


Anna Anka tycker män som hjälper till i hemmet är patetiska, vad tycker du?

- Jag skulle inte säga patetiska, men jag gör allt i hemmet. Han jobbar ju så mycket. Åker klockan nio på morgonen och så ser jag honom inte förrän nio på kvällen.

Tycker du inte att han är borta för mycket?

- Nej, jag tycker att det är skönt. Det är ganska jobbigt att ha en man som kommer hem klockan fem och tar en öl och sätter sig och kollar på tv. Och så går frun omkring och blir arg.

Du sade i en intervju att ni har gått igenom väldigt mycket jobbigt tillsammans i ert förhållande?

- Ja, först och främst är han från Iran och jag från Sverige. Vi tänker ganska lika men det var jobbigt med hans mamma ett tag. Här kommer jag med mina slitna Levi´s-jeans och de klär sig lite mer propert. Sedan var det många sådana här vanliga gräl, som att man känner sig osäker. Du vet man frågar "Do you love me?" och sådant fjant, haha. Men det var ju när vi var unga. Nu är jag mycket mer säkrare. Jag vet att han aldrig skulle kunna få någon bättre än mig.

Tycker du att det ska bli kul att komma till Sverige och helt plötsligt vara kändis?

- Jag tror inte att jag har förstått hur stort "Hollywoodfruar" blev. Men när jag kommer till sommaren har nog hysterin lagt sig.

 

Vad vill du göra i framtiden?

- Jag vill öppna mitt eget. En liten antikaffär med prydnadssaker och möbler, där jag kan sälja gamla fina stolar och ljusstakar. Jag älskar sådant.

Det finns en parodi på er fruar som ligger på Youtube. har du sett den?

- Ja, jag har skrattat ihjäl mig. Det är så fruktansvärt kul. Herregud. Hon som härmar oss är så duktig. Väldigt lik.

 

I första avsnittet var du orolig för att Pamela skulle få reda på att du har snackat skit om henne. Är du inte orolig för att någon ska översätta för henne?

- Ja! Det är så hemskt, hon hälsade faktiskt inte på mig häromdagen. Och jag undrar så mycket om det är någon som har översatt till henne, så att det är därför. Det är säkert någon som har gjort det.

Haha, du behöver nog inte oroa dig.

- Nej... Nej, det behöver jag nog inte...

 

  

  

 
 
Marie

Marie

27 januari 2010 14:27

Haha, hon är ju för skön den damen! =)

Jo, det var trevligt trots att fulla män är lite jobbiga. :P

http://www.mandelstrom.webblogg.se

 
emmie viding

emmie viding

27 januari 2010 15:47

sv; det har du rätt i! Men greta har förändrats, I början vart hon jätte snäll och vän med alla i princip ju, &nu vet i fan vad som hänt. Nej usch, jag tål henne inte heller! Jag hoppas jackie vinner Paradise nu, hon förtjänar det verkligen! Vet du om det är en ny Johan Falk nu på söndag? :)

http://emmieviding.blogg.se

 
rebban

rebban

27 januari 2010 16:12

jo e skitjobbigt å synd om han ,, jo jag håller med dej . ahh okok hoppas d3et blir bättre . kramkram

http://rebbsann.blogg.se

 
emmie viding

emmie viding

27 januari 2010 18:19

sv; ja så kan det nog vara! usch, hoppas greta åker ut snart. Men Wallander är ju också bra! hihi, tycker jag iaf. Men det finns väl fler Falk filmer än dom som visats på tvn? :)

http://emmieviding.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards