Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

ROBERT PATTINSON

Av Linda - 12 januari 2010 17:06

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 24 (12 November) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Robert Pattinson. Han behöver ju ingen närmare presentation direkt, så jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Twilight-succén är ett faktum och mycket av framgången kan vi nog tacka sexiga Robert Pattinson för. Nu är det dags för uppföljaren och VR har träffat Robert och snackat om galna fans, Edwards dragningskraft och kärleken till Kristen Stewart.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.


Robert Pattinson och Kristen Stewart är ihop. I filmen Twilight, samt den bioaktuella uppföljaren New moon, har paret ett minst sagt intensivt och passionerat förhållande. Och de är tillsammans även i verkligheten, ryktas det. Men de försöker med alla medel att inte prata om det. De smyger med sin kärlek och de som arbetar i filmteamet med den tredje filmen i serien, Eclipse, som just nu är under inspelning, säger att det är uppenbart att Robert och Kristen är megakära i varandra, men att de har valt att inte visa sin kärlek offentligt. Kanske har de valt att vara hemliga för att spänningen mellan deras rollfigurer Bella occh Edward ska fortsätta att vara så äkta som möjligt? En okontrollerbar, förbjuden passion som är så stark att de inte kan hålla sig från varandra?

- Kanske det, kanske det, säger Robert med ett hemlighetsfullt flin när VeckoRevyn som ende svenska tidning träffar honom på inspelningsplatsen utanför Vancouver i Kanada.


När han får frågan om de är ett par i verkligheten svarar han undanglidande:

- Vi är bästa kompisar... Kristen och jag kan prata om allt och vi umgås jättemycket på fritiden. Jag såg en bild på oss tillsammans i en skvallertidning häromdagen. Men det är ju inget konstigt att man äter middag på restaurang tillsammans med sin bästa vän, eller hur...?


Robert dricker te ur en pappersmugg och berättar om handlingen i New moon.

- Edward lämnar Bella för att han är övertygad om att hon får ett bättre liv utan honom. Han älskar henne gränslöst mycket men han vill inte att hon ska råka illa ut. Jacob, spelad av Taylor Lautner, är kär i Bella och han gör allt för att beskydda henne från Edward och hans familj. Jacob hoppas att så småningom fånga Bellas kärlek, men hon har bara ögon för Edward.

Taylor är väldigt biffig i New moon. Är du rädd för honom?

- Taylor är hotfull med sina stora muskler! Han tränade massor innan inspelningen och när han skakar hand tar han i så att det knakar, haha.


Edward är vansinnigt sexig. Är det något som kommer naturligt eller krävs det skådespeleri?

- Jag försöker att inte tänka så mycket på det. En del tjejer verkar gilla Edward-typen. Han är farlig och känslosam på en och samma gång. Vill man ha ständig passion och leva på gränsen till det farliga, i en ständig berg- och dalbana, då är Edward rätt man.

Är det svårt att spela Edward?

- Ja, ibland är det jättesvårt. Edward är väldigt hemlighetsfull och han utstrålar sexualitet. Han är dessutom ångestfull och tyngd av skuldkänslor över sina starka känslor till Bella som han har så svårt att styra över. Kärleken mellan honom och Bella är oerhört komplicerad.


Vad tycker du om att tjejer över hela världen är galna i dig?

- Det är smickrande, men det är Edward de är kära i, inte mig. Innan jag var med i Twilight fick jag tjata mig till dejter med tjejer. Jag var tvungen att använda varenda uns av min charm samt en stor portion tjat och vädjande ord. Det behövs inte längre, nu står det tjejer och skriker efter mig var jag än befinner mig.

Robert skrattar lite generat. Han tar av sig mössan och drar fingrarna genom det rufsiga håret.

- Flickor och kvinnor i alla åldrar blir som galna när de ser mig. Fansen har alla möjliga konstiga sätt att närma sig min person. Oftast vill de ha autografer och foton, men det har faktiskt hänt att tjejer springer fram och ber mig att bita dem.

Biter du?

- Nej, jag brukar förklara att det skulle göra ont och jag vill inte göra någon illa.

Robert tillägger att han för det mesta inte har något emot uppmärksamheten:

- Jag förväntar mig nästan att det ska finnas fans när jag kommer till en inspelningsplats. Om de inte var där kanske jag skulle sakna dem. Jag ska inte förneka att jag faktiskt gillar uppmärksamheten.


Vilket är det mest konstiga möte med fan du varit med om?

- Förutom tjejer som ber mig att bita dem? En gång var jag ute och gick på stan i Vancouver och jag lyssnade på musik så jag hade hörlurar på mig. Det fanns ingen annan ute på stan, så jag njöt av ensamheten och sjöng med i musiken. När jag tog av mig hörlurarna upptäckte jag att sex tjejer gick efter mig och när jag vände mig om rusade de fram och bad om autografer. Det var nog ett av de mest besynnerliga möten med fans jag upplevt. Det måste ha sett väldigt sjukt ut ifall någon såg oss. Jag som jazzar runt på stan med hörlurar på, i min egen värld, och så en grupp kvinnor som liksom fanatiskt småspringer efter mig, haha.


De senaste åren har Robert bott i Vancouver, för att arbeta med filmerna i Twilight-triologin. Men hemma är fortfarande London, där han är född och uppvuxen.

- Jag kommer inte att flytta till Los Angeles. Jag trivs i London och det är där jag har mina vänner och min familj. Jag har skaffat en egen lägnehet, men jag är nästan aldrig där. Ibland längtar jag hem så att det värker i hela kroppen. Jag saknar mina föräldrar, mina syskon och alla vännerna. Men mest av allt saknar jag min älskade hund.

Robert planerar att fira julen i England och han hoppas att han får semester från kändiskarusellen.

- Det har stått så mycket konstigt i tidningarna. Bland annat skulle jag ha varit ihop med Megan Fox, men jag vet knappt vem hon är.


Robert må aldrig ha dejtat Megan, men han har mött desto fler andra riktiga storstjärnor.

- Jag kommer aldrig att glömma när jag var på en fest i samband med Oscarsgalan och Will Smith kom fram och hälsade och tilltalade mig med förnamn. Det var coolt. Jag spelar inte i hans liga ännu, men jag hoppas att jag kommit en bit på väg...


   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards