Alla inlägg den 21 december 2009

Av Linda - 21 december 2009 23:46

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Plaza Kvinnas November nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade några få produkter, men inga kläder denna gången det fanns inte något speciellt, tyckte inte jag i detta numret, och så är det ibland.


Detta hittade jag i Plaza Kvinnas November nummer 2oo9:

* Marni Broscher finns hos www.netaporter.com, 194o kronor/3 stycken- Gillar den där rosett-broschen tycker att den är fin!

* Kenzo Flower by Kenzo Essentielle 45o ml EdP, 835 kronor- Har själv haft denna parfymen för några år sedan, och jag gillar den! Flower by Kenzo EdP Essentielle är en uppdatering av Kenzos succédoft från år 2ooo. Doften har blivit en aning mer pudrig, en aning mer rökig och har inslag av bland annat svartpeppar.

* Lancôme Nutrix Royal Main Handcreme, 255 kronor- Gudomlig! Som en icke handcremes användare har även jag blivit frälst. Doften, mjukheten - ja allt är perfekt. Den smälter in direkt och kan användas lika väl på extremt torra händer som på dem som bara behöver en liten daglig fuktdos. Det här kommer bli en klassiker!

* La Mer Moisturizing Cream Dagcreme, 2ooo kronor- Okej, priset är för högt för min plånbok, men jag skulle verkligen vilja ha den här dagcremen! Wow! Det är testpanelens omdöme om denna underbara creme som smälter in i din hud och återfuktar på sekunden. Gör hyn sammetslen och ger en fantastisk lyster utan att lämna en obehaglig hinna eller göra huden glansig. En fantastisk creme att investera i för dig som verkligen vill skämma bort din hud.  

Av Linda - 21 december 2009 23:14

Nu när jag har läst ut Plaza Kvinnas November nummer 2oo9, kunde jag hitta en SPA-special på fem sidor. De testade olika SPA:n runtom i Sverige. Totalt testade de fem stycken. Jag har valt ut det SPA:t som fick bäst betyg, det vill säga Vann SPA. Jag tänkte ta ut lite information som de skrev i deras artikel. Kom ihåg att informationen som är skriven den är inte av mig, utan av den personen som har testat Vann SPA som jobbar på Plaza Kvinna. 


Skånska vidder, hälsingländska skogar och bohusländska fjordar. Plaza Kvinna har testat sig land och rike runt för att hitta Sveriges bästa SPA. Höstens vinnare fann vi i Brastad.

Artikeln är skriven av Charlotta Jakobsson, Carmencita Lundsten, Malin Lundberg, Malin Ericsson och Jennie Birgmark.

 

VANN SPA

Var: Brastad, Bohuslän.

Produkter: MD Skincare, Matis.

Upplevelsen: Vann, som är döpt efter det bohusländska ordet för vatten, ligger frontat mot Gullmarsfjorden i den underbara bohuländska skärgården. Här, längst inne i fjorden, får du alla de unika ingredienser som gör en spaupplevelse fulländad. Som att njuta av lyxiga behandlingar och bada i avslappnande pooler i en miljö omringad av rofylld skog, hav och små charmiga jordbruk. Panoramafönstrena här ute på Vann sträcker sig från golv till tak i den moderna byggnaden, och gör den magnifika utsikten till en effektfull del av inredningen. Och det är ingen mindre än arkitekt Gert Wingårdh som står bakom Vanns moderna och bohusländska inredning. Ett genomgående miljötänk går även som en röd tråd igenom hela verksamheten, där exempelvis köket är Kravmärkt och menyn alltid följer årstiderna så att man ständigt har en möjlighet att använda sig av närproducerat och ekologiskt. Sammantaget var vistelsen med allt från inredning, personal, produkter och mat superproffsig; en verkligt guldkantad upplevelse.

 

Vann Ceremoni, 2oo kronor/5 stycken produkter

På Vann Spa finns, förutom en väldigt gedigen behandlingsmeny, även Vann Ceremoni. Detta är spabehandlingar som du själv utför och tillsammans med erfarna terapeuter väljer du ut produkter till ditt eget självspa. I en liten korg får du sedan skålar med allt från kroppsskrubb, ansiktsmask, hårinpackning med mera. Sedan kan du i lugn och ro göra dina egna behandlingar i det poolområde som består av sammantaget sex olika sorters pooler. Här kan du exempelvis krypa ner i en skogspool med aromatisk doft, vajande trädkronor och behagligt tempererat vatten. Varning! Så avslappnande att det är risk för att du somnar.

 

MD Skincare Deluxe Treatment, 795 kronor/4o minuter

Det här är en syrebehandling som utförs i fyra steg. Eftersom min hy var stressad och extra känslig specialanpassades kuren efter mig. Först behandlades min hud med en Alphia Beta Face Peel som har en exfolierande effekt och gör huden ren och klar. Syran är ganska stark och ger en brännande känsla innan den neutraliseras. Därefter applicerades en värmande inpackning med hyaluronsyra. Behandlingen avslutades med Matis Delicat-serien som innehåller ingredienser som är lugnande och passar för en känsligare hudtyp. Min hy blev betydligt jämnare i hudtonen och den tidigare rödblossigheten la sig. Ett stort plus för den extremt kunniga hudterapeuten.

 

Floating á la Vann/Aqua Scape, 4oo kronor/ 2o minuter

Inlindad i ett vattentäcke sänks du ner i ett kar med vatten. Det man upplever är en behaglig viktlöshet som förstärks av mjuk massage från bubblande vatten. Samtidigt som du ligger nedsänkt i vattnet, utan att bli blöt, får du ljusterapi i form av ett rött ljus. Det sägs att en timmes Aqua Scape motsvarar cirka åtta timmars sömn.

 

Pinda Svedas, 795 kronor/6o minuter

Havssalt och örter lindas in i knyten som sedan värms upp. Dessa knyten används sedan för att massera din kropp. Ingredienserna kan verka antingen uppiggande eller avslappnande, helt beroende på vad du själv väljer. Jag valde den lugnande varianten och den varma oljan, och de örtdoftande kytena var så behagliga, att trots kraftig massage, var jag väldigt nära att somna. Alla örter plockas dessutom i Vanns egen örtagård.

  

  

  

Av Linda - 21 december 2009 20:36

ÄNTLIGEN har jag fått min beställning från H&M! Jag beställde en accessoar; ett skärp för tre månader sedan, och eftersom det tog så lång tid beställde jag en topp också då jag hade en innestående beställning.. Och detta jävla skärpet har jag fått jag vänta på, väntat och väntat är vad jag har gjort. Är jävligt nöjd med min beställning, och det är la bättre sent än aldrig.


Detta beställde jag från H&M:

* Topp med Mimmi Pigg, 149 kronor, H&M- Tyckte att denna var så himla söt och den är jätteskön! Lite slapp faktiskt på mig vilket är härligt!

* Knytskärp i läder, 99 kronor, H&M- ÄNTLIGEN har jag fått mitt knytskärp! Som jag har väntat på detta!

   

  

  

Av Linda - 21 december 2009 20:24

DEL 1/2


DEL 2/2


Tjugoförsta delen

Av Linda - 21 december 2009 18:06

Idag har det ju vart fint väder ute så jag tog två fina kort.

Snön ligger så vackert på trädens grenar.


  

  

Av Linda - 21 december 2009 17:16

Så roligt har jag haft idag, tvättat och städat! Men nu är skiten gjord, och det är så jävla skönt får jag säga. Har dammat av överallt och städat toaletten också, men det gör jag ju varje måndag! Är skönt att ha det som rutin att damma av överallt och vattna blommorna. Förhoppningsvis klarar de sig tills jag kommer hem nästa vecka =)

Powerwalkade bort till Willys förut med ja, var tvungen att köpa Tvättmedel, det tog ju slut medans jag tvättade. Köpte Mjölk och Julmust också - så imorgon ska jag äta Risgrynsgröt innan jag åker hem.


Idag har det vart fint väder ute med lite tjocka över M-berg, men det bästa har vart att solen har vart framme =) Och det värsta är denna jävla kylan faktiskt! Mina händer, de mår inte bra nu! De spricker och är torrare än Sahara! Får ta det sista av min handkräm, och imorgon får jag köpa en ny när jag kommit ner till Göteborg..

Just det ja, ÄNTLIGEN har mina varor från H&M kommit =D Ska äta först och sen ska jag cykla ner till ICA, och hämta mina varor. Det har bara tagit nästan två månader sen jag beställde det där jävla skärpet! Nu hoppas jag fan att det är snyggt också annars är väntan förgäves, men det tror jag att det är!

Ni får ha en fortsatt bra måndags eftermiddag folks! Tjing tjong! 

Av Linda - 21 december 2009 13:44

Nu när jag har läst ut Plaza Kvinnas November nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln med Malin Åkerman. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Svenska Hollywoodstjärnan Malin Åkerman må ha blivit känd som en blond komedienne, men det var rollen som sexig superhjälte som fick hennes stjärnstatus att explodera. Hetare än någonsin är hon nu aktuell med en ny film som tar oss tillbaka till ursprunget: romantiken och humorn.

Artikeln är skriven av Charlotta Jakobsson.

 

Malin är befriande vanlig: lagom smal, söt snarare än modellvacker, frispråkig och fullkomligt avslappnad i sitt sätt. Ändå har hon någonting oidentifierbart som särsklijer henne och får henne att sticka ut från mängden. Själv verkar hon ha svårt att sätta fingret på vad det är.

- När min syster och jag var på ett event i Los Angeles var det en massa folk som ville ha min autograf, och då säger hon till mig att jag fattar inte, det är ju bara du! De är så himla exalterade, det är en så konstig grej! Och så känner jag också. Det är ju bara jag!

 

Hon är glad, solbränd och utvilad efter några veckor tillsammans med familjen i Falsterbo dit hon åker varje sommar. Trots sin annars ganska avlägsna relation till Sverige, hon föddes här men flyttade till Kanada redan som tvååring, pratar hon perfekt svenska. Ett och ett annat engelska uttryck slinker med då och då, i övrigt verkar hon uppenbart tillfreds med att använda sig av sitt modersmål.

 

Efter ett storslagert år, där Malins rollprestation i filmversionen av kultserien Watchmen lyfte henne från en "lovande" skådis till fullt utblommad stjärna är hon nu Sverige-aktuell med en ny film. I den romantiska komedin Trubbel i paradiset spelar Malin ena hälften av ett par som av misstag hamnar på en parterapisemester på en paradisö. Hennes bättre hälft spelas av ingen mindre än Vince Vaughn.

- Det är en film om olika typer av par som har olika förhållanden, och om vad som händer när de går igenom de här galna omständigheterna. Jag gillar att göra allting, och efter Watchmen tyckte jag att det skulle vara kul och göra någonting som var lite lättare.

 

Att utmana sig själv och våga sig på nya och skrämmande saker verkar ligga Malin varmt om hjärtat. Hon berättar att hennes livsmotto är just det; utmana dig själv!

- Allting är en utmaning. På ett positivt sätt. Det har jag sagt till mig själv många gånger, att kom igen nu, it´s just a challenge! Go for it! Det är samma sak i livet som med jobb, man ska alltid göra det man är rädd för. Man måste våga möta sina rädslor, då växer man som människa.

 

Hon uttalar orden med en auktoritet förbehållen någon som faktiskt vet vad hon pratar om. Malins trettioettåriga liv har innehållit en hel del utmaningar, och på något sätt har hon lyckats att ta sig igenom dem alla för att komma ut starkare på andra sidan. Bara några år efter Kanada-flytten skiljde sig hennes föräldrar, och pappan, som Malin har beskrivit som sin största kärlek och främsta idol, flyttade tillbaka till Sverige. Familjelivet var splittrat, och när mamman fick en son med sin nya man och pappan två döttrar med sin nya fru var det inte bara föräldrar, utan även syskon, som Malin ständigt var skiljd från. Dessutom så drabbades hennes mamma, efter en andra skilsmässa, av en svår depression.

- Jag tror att man blir känsligare som människa när man har gått igenom något sånt här. Man lider med dem man älskar, och jag tror att just skådespeleriet nästan blir som terapi. Man får gå igenom känslorna ... och bearbeta dem.

 

Idag beskriver Malin sin relation med sin mamma som rätt så bra; eftersom Kanada är närmare LA än Sverige är hon den familjemedlem, näst efter en syster som nyss flyttat till Kalifornien, som Malin träffar oftast, Och hon mår bättre idag. Det gör även Malins lillebror, som efter skilsmässan utveckalde grava tvångssyndrom.

- Han hade några år där han var jättedeprimerad och hade det jättesvårt, mellan han var tolv och sjutton ungefär. Och det är då man ska ha kul och vara ute och dejta och så. Det var svårt att vara med om, jag ville ju inte se dem man älskar gå igenom något sådant.

 

Det finns ju massor med människor som flyttar till Los Angeles i hopp om det stora breaket, men aldrig når ända fram. Vad tror du gjorde att just du fick chansen?

- Vet du, det där kan absolut bero på. En gång hade jag fått en roll redan och vi skulle göra en casting för att hitta killen. De hade taigt in fyra olika killar, och alla var lika bra skådisar, alla var jätteduktiga. Men bara den ena passade rollen. Han kom innanför dörren, han hade inte ens öppnat munnen, och vi bara tittade på varandra. That´s the guy. Så ofta beror det verkligen på att man passar perfekt till den rollen. Det spelar ingen roll hur duktig man är som skådis, för det finns jättemånga duktiga skådisar. Man gör sitt bästa och tyvärr så är det bara, ibland så kommer aldrig den där rollen som du är rätt för. Eller du är nästan rätt men någon annan är bättre för den rollen. And then it just never happens. Och det är sorgligt men det är businessen och jag var så lyckligt lottad att de tyckte att jag var perfekt för en roll i The Comeback.

 

Malins ta-dagen-som-den-kommer-attityd formligen strålar om henne, och hon verkar uppriktigt obekymrad inför en framtid som eventuellt kommer att innehålla allt annat än skådespeleri och kändisskap. Kanske beror det på en grundmurad trygghet; en säkerhet i att livet trots alla prövningar ofta har fantastiska saker i sitt sköte, om man bara vågar flyta med. Och flyta, det är percis vad Malin verkar göra. Kalla det slumpen, ödet, tur vad det än får för namn har hennes liv formats av tillfälligheter, nycker, vändningar och så, framförallt, Malins otroliga förmåga att omfamna och säga ja till dem. Ett av de större spåren av detta i hennes liv har en fysisk form; nämligen hennes make, italienaren Robert Zincone. De träffades efter att Malin gått med på att åka till Italien för att - utan att ha träffat honom först - övertala Robert att flytta till LA och bli trummis i Malins rockgrupp The Petalstones, som hon hade tillsammans med Roberts kompis. Kärleken var omedelbar trots att de två inte kunde kommunicera utan lexikon, och idag lyser Malin upp när hon pratar om honom.

- Vi träffas inte så jätteofta, på grund av mitt jobb, så det håller sig alltid fräscht. Man blir så himla glad när man ser varandra. det är så man vet att man har träffat den rätte, det blir bara bättre och bättre. Och jag är ju ute i världen och träffar en massa människor, jättetrevliga människor, men det är aldrig någon som kan mäta sig med min man. Så det kör bara in hur bra han är för mig och hur mycket jag älskar honom.

Paret gifte sig 2oo7, och Malin berättar att de längtar efter tillökning i familjen.

- Vi är så sugna så att det är inte klokt. Egentligen hade jag velat ha fem barn, men nu börjar det liksom minska lite för tiden rinner bort. Så jag tror att det kanske blir två, tre egna och ett adopterat.

 

Vad har du mer för drömmar kvar att uppfylla?

- Jättemånga!

Malin skrattar och lyser upp.

- Jag tror att i vilket kreativt jobb som helst så är man aldrig riktigt färdig. Man kan alltid göra bättre. Och jag är bara i början, jag har bara nått kanske tio procent av vad jag kanske kan göra i framtiden. Jag känner mig så okunnig fortfarande, när jag gör filmer som Watchmen, med folk som är utbildade, och har arbetat i flera år, och är så duktiga att jag bara tänker shit, vad långt jag har att komma. Så jag har mycket kvar att göra, bara inom den här branschen. Och sen så är det så mycket annat jag vill göra i livet, resa runt hela världen, göra olivolja och vin, ha barn och leva familjeliv och arbeta med hur barn med problem tas om hand i skolorna, så det är jättemycket kvar.


Hon ser nöjd ut när hon tänker på framtiden, och man förstår att den kommer att vara ljus oavsett om rollerna fortsätter att komma eller inte. Risken att de plötsligt skulle sina känns dock inte överhängande; Malins charm, envishet och talang har get henne en plats bland de största. Oron till trots är hon en stjärna nu, även om hon inte vill kännas vid just det epitetet.

- Det är så konstigt när folk kallar mig för det, för Hollywood-stjärna. Som att okej, nu överdriver du nog lite. Tom Cruise är en Hollywood-stjärna, förstår du vad jag menar? Jag är ingen stjärna. Jag jobbar i Hollywood, och det är jättekul att jag kan göra det. Men jag känner mig ju bara som mig själv, jag vet inte hur jag kan förklara det bättre än så, det är ju det man vill. Att folk följer en så att man kan fortsätta jobba. Men man blir ju inte en annan människa för det.


Och det är precis där Malins styrka ligger. Hon behöver inte bli en annan människa. Hennes kvaliteter; de uppenbara så väl som de odefinerbara, särskiljer henne och gör henne till den stjärna hon vägrar tro att hon är. Hon har redan lyckats, precis som hon är. Extraordinär, i all sin enkelhet... 

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards