Alla inlägg den 15 december 2009

Av Linda - 15 december 2009 22:26

Idag har ju den första snön kommit ja, och det är så jävla fint ute nu =D

Det har snöat och snöat hela dagen! Nu ligger det en hel del snö på marken.

Titta på bilderna och njut!


Taget kvart över åtta imorse.

  

Taget från balkongen.

  

Kvällsbild på F-berget.

  

Kvällsbild från F-berget över stan.

  

Av Linda - 15 december 2009 21:36


Femtonde delen

Av Linda - 15 december 2009 20:46

   

   

  


   

   

     

Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 22 (15 Oktober) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter, och det blev inte så många denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 22 (15 Oktober) 2oo9:

* Hotpants Twilfit, 149 kronor- Fina trosor i en jävligt snygg färg!

* Strumpeband Twilfit, 199 kronor- Så jävla snyggt strumpeband tycker jag! Vore inte dumt att ha!

* Klänning Åhléns, 299 kronor- Fin klänning i en fin färg! Vore perfekt att ha som Nyårsklänning!

* Lancôme Bi-facil Ögonmakeup-remover, cirka 25o kronor- VILL HA! Använder denna just nu och den är jävligt bra, plus för att man inte behöver så mycket remover när man ska ta bort sminket! Nackdelen är att den är lite för stark för mina känsliga ögon bara. 

* Odd Molly My Lips Love Me Läppbalsam, 145 kronor- VILL HA! Så söt burk! Läppbalsamet varken luktar eller smakar och gör munnen mjuk och glansig. Dryg formula som räcker länge och ger mjuka och lena läppar. Plus för söt förpackning som man gärna pimpar väskan med! 

Av Linda - 15 december 2009 19:36

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 22 (15 Oktober) 2oo9, kom jag till den här sidan där de tipsar om hur man får mjuka läppar. Jag själv har alltid så jävla torra skitläppar på vintern, fnasiga blir de också. Tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i arikeln.


Byt ut dina höstnariga läppar mot en mjuk och pussvänlig mun. VR listar allt du behöver veta om läppbalsam.

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Hur fungerar egentligen ett läppbalsam?

Läppbalsam verkar återfuktande, det innehåller vårdande ingredienser, som sheasmör, e-vitamin och mandelolja. Ett bra läppbalsam ska motverka torra, nariga läppar och göra munnen slät och mjuk.

Varför blir läpparna torra?

Oftast handlar det om yttre faktorer, kalla temperaturer är riktiga fukttjuvar. Att slicka sig mycket om munnen verkar också uttorkande. Har du varit ute mycket i solen kan dina nariga läppar bero på att du har bränt dem och att de nu fjällar av sig skinnet. Men det kan också vara ditt eget läppbalsam som är boven i dramat, se nedan.

Är det sant att man kan bli beroende av läppbalsam?

Ja. En del läppbalsam innehåller irriterande ingredienser som kan störa läpparnas naturliga återfuktning och få dem att kännas torra. Är ditt läppbalsam smaksatt innebär det också att du slickar dig om munnen oftare, medvetet eller omedvetet, och därmed behöver en ny dos läppbalsam titt som tätt.

Hjälp, jag är läppbalsam beroende! Vad ska jag göra?

Läs noga på innehållsförteckningen, innehåller ditt läppbalsam uttorkande ingredienser, innebär det att du måste applicera det oftare. Exempel på irriterande ingredienser är bland annat pepparmint, mentol och kamfer. Leta i stället efter läppbalsam som innehåller så många naturliga ingredienser som möjlig, som kokossmör, sheasmör och vax.

Vad är skillnaden mellan läppbalsam och läppglans?

Läppbalsam använder du för att återfukta läpparna och skydda dem mot väder och vind och, om de innehåller solskyddsfaktor, gassande sol. Tanken med ett läppglans är att de ska tillföra munnen glans och färg. Numera finns dock läppglans som verkar återfuktande och läppbalsam som tillför färg. Lusläs på förpackningen så att du får det du vill ha!

Mina läppar är nariga och läppbalsam fungerar inte! Vad ska jag göra?

Börja med att försiktigt gnugga bort fnaset med en blöt frottéhandduk. Gnugga försiktigt, gör det ont eller börjar blöda är du för hårdhänt. Smörj sedan in läpparna med ett återfuktande läppbalsam. Upprepa smörjandet flera gånger under dagen, men håll igen på gnuggandet till max två gånger om dagen...

 

  

Av Linda - 15 december 2009 17:16

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 22 (15 Oktober) 2oo9, kom jag till den här sidan med namn på platser i Sverige, som är jaa lite sjuka/roliga/sexiga. Med min sjuka humor tänkte jag skriva ner vad de heter.. Ja, jag vet inte vilket län som är "värst" faktiskt. Vad tycker Du?


Vad sägs om att semestra i Snorrslida eller varför inte tillbringa en helg i Snålkuk? VeckoRevyn har snokat reda på Sveriges sexigaste platser.

 

Lappland:

Bockträsk, Kåtaträsk, Porrajärvi, Snålkuk.

Norrbotten:

Kukasjärvi.

Västerbotten:

Mensträsk.

Jämtland:

Trång.

Ångermanland:

Baksvedjan, Fucke, Könsa, Pullberget.

Dalarna:

Rumpsjön, Brittas hål, Klittberget, Luderbygget, Pickfallet Mussjön, Mors Torva.

Hälsingland:

Fnaskberget, Muslickberget.

Gästrikland:

Lem.

Värmland:

Flatebyn, Rövattnet.

Västmanland:

Trekanten, Äs.

Uppland:

Stjärtnäs.

Södermanland:

Muskö, Pungpinan, Snopptorp.

Bohuslän:

Bögebacka, Museröd, Flatön, Stripplekärr, Valefittan.

Västergötland:

Balltorp, Horsås, Porris, Slinkebo, Köttkulla, Ålleberg.

Östergötland:

Pickhult, Slaka, Lilla Runken, Stora Runken, Tuttorp, Ållonö.

Halland:

Fröslida, Bögholmen.

Småland:

Flathult, Pattebo, Pung, Runkarp, Runkesten, Snorrslida, Trekanten.

Blekinge:

Onansbygd.

Skåne:

Bokeboda, Porrarp.

 

  

  

Av Linda - 15 december 2009 10:10

Idag gick jag upp åtta då jag skulle få ett samtal från min Vårdcentral en kvart senare. Jag har ju en knöl under hakan som jag ville kolla upp, och det där som jag trodde var en finne nere på hakan.
Jag fick en tid klockan nio så jag åt en Kiwi och kollade lite på Nyhetsmorgon innan det var dags att cykla iväg till Vårdcentralen. Kom dit fem i nio så jag hann sitta ner lite innan jag träffade läkaren.


Min vanliga tur när man ser ut som ett ja jag vet inte vad - helt död typ, får jag självklart en läkare som ser rätt bra ut. Kände mig som en idiot som kom dit med mina "skitsymptom". De är ju inte allvarliga, men jag besöker ALDRIG en läkare, och gör jag det är det inte för inte (eller vad är det man säger?).


På dörren till rummet där vi var satt det en röd lapp på dörren: INFLUENSA RUM! SHIT, tänkte jag bara.. Jag har ju i alla fall inte influensan eftersom jag har tagit sprutan, men de visste han kanske inte om. Sa dock det till honom sen.

Han kände på knölen och tryckte lätt på den, kolla i halsen och sen sa han att de skulle ta snabbsänkan på mig. Jaha, stick i fingret och jag som älskar NOT nålar! Fick gå ut och vänta lite, blev inkallad efter några minuter till Labbet där gick det jättefort, och sen fick jag vänta ett litet tag tills jag blev inkallad igen..


När jag kom in till honom igen sa han att jag ligger lite för högt i Sänkan - låg på 41 vilket är ett tecken på en infektion i kroppen. Vad gäller knölen skulle jag avvakta några veckor, och se om den försvinner. Försvinner den inte ska jag kontakta dem igen, och då skulle de utreda knölen och eventuellt sätta in antibiotika. Och den där grejen på hakan den skulle jag sköta om med att tvätta, och det är min kropps sätt att reagera på infektionen.


Då var det som jag trodde då, jag håller på att bli sjuk. Jag känner min kropp jävligt väl, och jag vet med mig när något inte är som det ska vara. Känns i alla fall skönt att ha kollat upp det nu så jag slipper oroa mig över att det är något annat.


Nu ska jag lägga mig och vila känner jag - är jävligt trött. Har ju sovit riktigt dåligt i helgen när jag har jobbat mina nätter. Igår när jag skulle sova kom den jävla Slammsugaren halv tolv han kom till de i porten brevid och det låter ta mig faaaan mycket när den är igång speciellt i detta jävla lyhörda huset. De höll på i en jävla timme! Värdelöst! Dessutom kom den ta mig fan tillbaka imorse och väsnades. Jävla idioter till grannar som inte kan sköta sina toaletter!! Det är INTE första gången den kommer hit och sannerligen inte den sista heller! Hände några gånger i somras att den kom också..

Nä, nu måste jag sova en sväng känner jag. Natti på Er! Ha en bra tisdag folks! Tjing tjong!   

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards