Direktlänk till inlägg 3 december 2009

BLAKE LIVELY

Av Linda - 3 december 2009 21:46

Nu när jag har läst ut Glamours November nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln med Blake Lively. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Hon älskar kläder. Hon älskar New York. Och hon älskar sin motskådis Penn Badgley. Det råder ingen tvekan om att "Gossip Girl"- Blake Lively lever sin dröm just nu.

Artikeln är skriven av Sarah Tomczak.

 

Vad gjorde att Blake Lively blev försenad till den senaste "Gossip Girl"-festen? Så sen att hennes kollegor, inklusive hennes pojkvän och motskådis Penn Badgley, undrade om hon över huvud taget skulle komma?

- TopShop öppnade i New York och erbjöd mig att komma tidigare och få en förhandstitt. Jag glömde bort tiden, jag hade ju fullt upp med att shoppa! Jag var den första personen i hela USA att sätta min fot inne på TopShop i New York, säger hon stolt.


Det är kanske ingen direkt överraskning att tjejen som spelar Serena van der Woodsen, den trendigaste 17-åringen på Upper East Side är svag för shopping.

Blake påminner väldigt mycket om sin karaktär Serena. De har båda fantastiskt glänsande hår (Blake erkänner att hon har några extensions i), en snygg kropp och felfri hy. Hon är artig och frågar om det är okej att hon får en manikyr (svarta naglar med Swarkowski kristaller) medan hon gör intervjun med Glamour och drar dessutom över tiden trots att det är hennes enda lediga dag på veckan.

Blake vill tala om mode!

- Mamma sydde jämt kläder till mig, berättar Blake. Hon tog med mig till vintagebutiker där hon shoppade klänningar som hon sedan sydde om. Jag växte upp i högklackade skor!

   

Innan Blake började att jobba med "Gossip Girl" hade hon ingen aning om vilken gigantisk garderob som skulle finnas tillgänglig under inspelningarna.

- Om jag hade vetat innan hur garderoben skulle se ut hade jag brutit mig in! Serenas kläder är inspirerade av Kate Moss och Sienna Miller, mina två största stilikonoer, säger Blake nöjt.

Medan hennes motskådespelerska Leighton Meester, som spelar Blair Waldorf, klär sig preppy i söta klänningar har Serena en tuffare stil.

- Ibland när jag kommer till jobbet frågar folk: "Är du Blake eller Serena nu?" Det händer ofta att jag privat har samma kläder eller väska som Serena har. Ibland när jag kommer in till Eric Daman (chefstylist) och hans team säger de: "Åh, den måste vi köpa in till Serena".

 

Som vid de flesta TV-inspelningar blossar skvaller upp om att skådespelarna inte kommer överens, vilket Blake avfärdar.

- Vi umgås privat efter att vi har spelat in färdigt och vi ser fram emot att ses utanför jobbet.

Visst verkar alla "Gossip Girl"-skådisar vara vänner, men ett uns av avundsjuka på varandras garderober måste väl i alla fall finnas?

Blake skrattar och erkänner:

- Jag såg en fantastisk blå Marc Jacobs-väska, beströdd med Swarkowski-kristaller. Det var en typisk Blair väska, men jag tyckte ändå: "Den här kan ni inte ge till Blair! Jag måste få den! Vi får hitta ett sätt för Serena att bära den - jag tar på mig en skinn-trenchcoat, smala jeans och tar väskan!"


Blake känner sig totalt hemma i modevärlden bland couture, och att klä sig som en supermodell varje dag kräver en stor dos sjävlförtroende. Trots att hon är modell lång med sina 178 centimeter och storlek 38 i kläder kan hon känna ångest inför att klä sig i alltför tajta kläder.

- Jag får ibland panik när jag måste i en riktigt liten tajt sak, men jag har inte riktigt viljestyrkan för att avstå från livets goda. Jag var tungen att göra en scen i behå och shorts för första gången på två år, för en tid sedan. Samma dag åt jag en burrito, pommes frites och drack en cola. Efteråt tänkte jag "shit, det där borde jag kanske ha hoppat över?" Men strunt samma...

 

  

  

 
 
Bloggen om Fröken Mandelström

Bloggen om Fröken Mandelström

4 december 2009 08:21

Hon är söt och vilket fantastiskt hår! =)

http://www.mandelstrom.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards