Alla inlägg den 1 december 2009

Av Linda - 1 december 2009 23:24

DEL 1/1


DEL 1/2


Ja, idag är det ju den första december och denna dagen börjar inte bara en ny månad utan även den nya julkalendern. Men jag tänkte eftersom min absoluta favorit tillsammans med Sunes Jul är Mysteriet på Greveholm, så tänkte jag ha denna julkalendern varje dag fram till Julafton. Dels för att jag tycker att den är så jävla bra och dels för att den är rolig att titta på, blir lite annorlunda.. Så, Enjoy :)

Av Linda - 1 december 2009 22:26

  


Idag har det ju inte vart speciellt vart väder ute och då kom min nya, sköna, älskade Halsduk väl till användning. Har ju dock vart fint väder med sol och blå himmel så det får man ju vara glad över...


* Kabelstickad Halsduk, Ginatricot, NY!

* Kofta, ZARA.

* Linne, H&M.

* Jeans, JC.

* Strumpor, Lindex.

Av Linda - 1 december 2009 20:56

Idag är det första december ja - helt sjukt! Om en månad är vi inne på ett nytt år, nya möjligheter och nytt liv kanske.. Det var inte det jag ville komma till egentligen tanken bara slog mig precis när jag skrev att det är en ny månad. December-månad är en riktig mys-månad med alla fina julstjärnor, julsstakar och alla ljusen som tänds. Jag gillar denna månaden. Detta var ju den bästa månaden när man var liten. Dagarna till Julafton som man räknade ner. Det var tider det. Julkalendern som man såg på varje dag. Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm är ju mina absoluta favoriter alla gånger! Jaja, nog om detta nu.

Månaden inleddes med FINT väder med sooool och blå himmel :) Men fy faaaaaan vad det har vart kallt idag! Nu har kylan verkligen kommit kan jag lugnt säga. Ingen höjdare direkt.. Men det hör denna månaden till lite också kanske.


Runt tio över tre cyklade jag till min Vårdcentral. Jag var där på tio minuter och när jag kom dit var det redan en del folk där jag bara hoppades att vaccinet inte skulle vara slut idag! Men det var det inte. Jag fick nummer 72 och de hade 17o doser att ge idag. BRA, BRA att detta blev gjort idag. Nu slipper jag oroa mig över detta mer. Än så länge känner jag ingenting, inte mer än att det är lite ömt där hon stack med sprutan. Som tur var gick det jävligt fort! Jag är nämligen livrädd för sprutor och jag har ett litet "men" från dem sen jag gick i sexan det var då jag fick en spruta sist, mot röda hund eller vad det nu var för skitspruta jag fick! Men skönt att det är gjort och att det gick fort :)

Har Ni haft en bra tisdag folks? Ni får ha en fortsatt bra kväll! Tjing tjong folks!

Av Linda - 1 december 2009 13:26

Ja, igår tog jag ju fram mitt lilla Julpynt som jag har har några till än vad jag visar på bilderna. Har ju inte så mycket som sagt, men jag är nöjd med det jag har i stället :)


Mina fina julänglar

  

Min Julstjärna (har en likadan i storarummet) och den fina Ljusstaken efter mormor och morfar med röda ljus i. Ny löpare är det också på bordet.

  

Min Adventsljusstake och ytterligare en ny löpare.

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards