Direktlänk till inlägg 25 november 2009

ALEXANDER SKARSGÅRD

Av Linda - 25 november 2009 19:30

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 21 (8 Oktober) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Alexander Skarsgård. Han börjar slå igenom där borta i USA nu. Han är en favorit till mig sen Vita Lögner.. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Vi kan lugnt fortsätta skryta om vår duktiga, snygga och trevliga superstjärna Alexanders Skarsgård. Hollywood har bara gjort honom hetare.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.

 

Det hade varit så enkelt för Alexander Skarsgård att stanna i Sverige. Fortsätta göra ganska outmanande filmroller som snygg kille. Fortsätta vara en stor fisk i en liten damm. Men Alex valde inte den vägen. Istället åkte han till Hollywood och började om, från botten. Auditions, anonymitet, mördande konkurrens om alla jobb, nej tack i långa banor. Men hans ovilja att ta den bekväma vägen har betalat sig. Tack vare TV-succérna "Generation Kill" och "True Blood" har Alex blivit ett hett namn även i USA, och är nu på den nivån att han har papparazzifotografer i hälarna. Själv tar han uppståndelsen med ro.


I USA har den andra säsongen av vampyrserien "True Blood" just avslutats, ett stort steg framåt för Alex.

- I den första säsongen av "True Blood" var min karaktär Eric Northman enbart en otäck, elak vikingavampyr. Han var kall och skoningslös. I säsong två utvecklas karaktären och jag fick möjlighet att visa upp en ny, känsligare sida av Eric.

Vi får se dig i nakenscener...

- Ja. Filmmakarna frågade om jag ville ha på mig någon sorts hudfärgad grej för att dölja min nakenhet, men jag tackade nej. Jag är inte pryd och jag har inga problem med att vara naken.

 

Du har blivit superkändis i USA. Vad sägen fansen?

- Uppmärksamheten är överväldigande och det känns konstigt. Självklart är det smickrande och jag är glad att säsong två har fått ett sådant fantastiskt mottagande. I första säsongen hade jag på mig en långhårig peruk, men i de TV-aktuella avsnitten har jag mitt eget hår, så jag blir oftare igenkänd nu.

 

Eric Northman är supersexig. Är det svårt att spela sexig?

- Det går inte att spela sexig. Det måste få komma naturligt. Om man försöker så blir det fel och då känns det fejkat. För mig har Eric mycket gemensamt med ett lejon. En lejonhanne kan ligga i skuggan och se allmänt ointresserad och trött ut. Samtidigt är han på helspänn och kan när som helst, med all sin ståtliga kraft, gå till attack.


Eric har en cool stil. Får du bestämma hur han ska vara klädd?

- Ja, jag arbetar tillsammans med kostymören Audrey Fischer och vi brukar komma överens om hur Eric ska vara klädd. Jag gillar hans stil, det är snyggt med svart, skinn och silversmycken. Min stil privat är ganska enkel. Bäst gillar jag svenska designer som Hope och Whyred.


Saknar du Sverige?

- Ja, familj och vänner och Stockholm. Ibland är jag bortrest ett halvår i taget och det är hemskt. Då längtar jag hem hela tiden! Men jag får stå ut ett tag till. Jag får så många bra jobberbjudanden här och vill tacka ja så länge det varar.


Vad gör du en ledig kväll i Los Angeles?

- Jag går sällan ut. Barerna och nattklubbarna är inte så roliga som man skulle kunna tro. De är ganska cheesy och eftersom alla här kör bil stänger de flesta ställen halv två. Dessutom spelas det ofta förskräckligt dålig musik på sådana ställen. De gånger jag går ut är det för att kolla in något band.


Vad tycker du om tjejerna i Los Angeles?

- Sanningen är den att jag inte är så förtjust i LA-tjejerna. De är oftast för konstgjorda för min smak. De går på lite för hårt, jag föredrar naturliga tjejer som håller en lägre profil.


Förr om åren var Alex alltid öppen i intervjuer och erkände utan omsvep att han inte var någon hejjare på det där med kärlek och relationer. Någon "typ" sa han sig inte ha, men han har sagt att det är viktigt att han kan ha kul ihop med sin tjej. Och vad han än tycker om LA-tjejerna... nu ryktas det att han efter många år som singel faktiskt har träffat en sådan tjej.

Är du verkligen singel? Vissa rykten säger något annat.

- Ja. Jag har inte tid med tjejer för tillfället. Jag arbetar så mycket att jag knappt hinner äta, så tjejerna får vänta...


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards