Direktlänk till inlägg 13 november 2009

MEGAN FOX

Av Linda - 13 november 2009 17:36

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans Oktober nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln med Megan Fox. Jag har inte sett någon film som hon har varit med i, men jag vet att hon är väldigt populär runt om i världen. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Nu när hon spelar sin första riktiga huvudroll - som en mansslukerska - vill sexbomben förstås bevisa att hon inte bara är ett vackert ansikte. Cosmo har träffat kvinnan som är både intelligent och sjukt sexig - Megan Fox.

Artikeln är skriven av Alison Prato.

 

Megan Fox gömmer sig. Inte för oss - vi sitter brevid henne - men från en papparazzifotograf som vi just upptäckt krypande runt huset. Han vill ha en bild på Megan som ger cash. Så trots att dagen då vi träffar henne är vacker så har vi dragit ner gardinerna.

- Jag tycker inte om att bli sedd, säger hon och nickar mot dörren. Jag skulle vilja vara osynlig.

 

När en filmstjärna säger sådant vill man bara himla med ögonen. När Megan Fox säger det vill man himla med ögonen så kraftigt att de mer eller mindre rullar ner i halsen! Till att börja med: Hon ville bli Hollywoodskådespelerska, kanske det mest offentliga och minst osynliga yrket i universum. Och så är hon ju jättevacker. Helt fantastiskt vacker, faktiskt. Alla som har sett henne på film vet det, men i verkligheten är hon om möjligt ännu vackrare. Hon är så bedövande vacker att vi, för ett ögonblick, undrar varför vi överhuvudtaget bryr oss om män. Men när vi börjar reta Megan för hennes löjliga uttalande blir vi avbrutna av hennes skratt:

- Javisst, säger hon och vet precis vad vi tänker säga. Det är sjukt. Vissa tjejer älskar att ha 5o fotografer efter sig på flygplatsen. När jag måste flyga får jag ett sammanbrott på flygplatsen. Men jag måste klara det.

Ja, det måste hon. För kamerorna kommer inte att försvinna...


Eftersom skvallertidningarna rapporterar om varje detalj i hennes liv glömmer man nästan att Megan faktiskt inte har varit med i särsklit många filmer. När hon var 14 år hade hon en roll i filmen Tvillingarnas äventyr på Bahamas tillsammans med Olsen-tvillingarna. Några år efter det flyttade Megan och hennes mamma från Port St Lucie i Florida till Los Angeles för att Megan skulle kunna fullfölja sina skådespelardrömmar. Snart följde rollen som Lindsay Lohans hämnare i filmen Tonårsliv och för ett tag sedan kunde vi se henne i en liten roll i Hopplös och hatad av alla. Men det stora genombrottet kom med Transformer-filmerna där hon spelar en ursexig mekaniker.


Stjärnorna i de filmerna var dock robotarna. Men i Jennifer´s body, som precis haft premiär i USA och som kommer till Sverige i början av nästa år, står Megan i centrum. Hon spelar en highschool-sexbomb som efter att ha blivit besatt av en demon börjar döda och äta killarna i sin hemstad.

Jason Reitman, som regisserade Juno och har producerat Jennifer´s body, var inte helt övertygad om valet av Megan.

- Jag visste inte vad som väntade mig, säger han. När någon är så vacker så tror man kanske inte att de har så mycket annat att komma med... Men det har hon! Hon kommer att gå långt.


Faktum är att många redan jämför henne med en annan brunett som också fick jobba hårt för att bevisa att hon inte bara är ett vackert ansikte: Angelina Jolie. Men när vi frågar henne om vad hon tycker om jämförelsen skruvar Megan på sig i soffan.

- Folk ser en mörkhårig tjej med tatueringar i en actionfilm och plötsligt: Hon är den "nya Angelina", säger Megan upprört. Men jag har inget gemensamt med henne! Hur kommer det sig att Angelina inte ser ett dugg annorlunda ut nu än när hon gjorde Tomb raider? Det är för att hon i själva verket är en 9oo år gammal vampyr! 

 

Vi börjar skratta. Megan framstår som en iskall fresterska på röda mattan men hon är i själva verket rolig och full av självironi. Hon gillar att underåhlla sin omgivning, ingen överraksning eftersom hon började uppträda så fort hon kunde gå.

- Hon visste vad hon ville redan från späd ålder och hon var väldigt ambitiös, säger Megans mamma Darlene. Hon gjorde allt möjligt - dansade, sjöng i kör, spelade teater.

- Min mamma brukar säga att jag hade stake redan när jag kom ut, säger Megan.

 

Om ni inte redan visste det så är Megan en av Hollywoods mest okynniga skådespelerskor, Det betyder inte att hon är en partyprinsessa - hon trivs faktiskt bäst hemma - men hon gillar att säga vad hon tycker och att bråka med folk. Hon erkänner att hon ibland ljuger under intervjuer bara för att slippa bli uttråkad. (Hon svär på att hon inte ljuger för oss och vi tror henne. Hur skulle det förresten kunna vara tråkigt att prata med oss?)

Hon avslöjar också någonting som säkert förvånar de flesta:

- Jag är väldigt säker på mig själv som person. Men när det gäller mitt utseende är jag hysteriskt osäker. Jag avskyr mig själv, jag är inåtvänd och neurotisk.

Det låter bisarrt men vi tror henne. Kanske är det där pokeransiktet och de där vansinniga sakerna som hon säger på röda mattan en försvarsmekanism? Det hindrar folk från att genomskåda den riktiga Megan... vilket betyder att de inte kan döma henne.

 

Men hennes tuffa attityd kommer kanske snart att förändras. Mycket pengar har investerats i Megans stigande stjärna - bara Transformers-filmerna har hitills tjänat in mer än en miljard dollar - så vi får vänta och se om hon fortsätter att säga kontroversiella saker varje gång hon öppnar munnen eller om hon, som de flesta andra kändisar, blir snäll.

Om detta har Megan förstås en åsikt.

- Om du säger åt mig att göra en sak gör jag genast det motsatta, förklarar hon. Så fort någon ber mig att sluta skaffa tatueringar så får jag liksom en brännande känsla inombords som gör att jag vill täcka hela min kropp med dem. Jag bryr mig inte om att det är självdestruktivt. Jag har helt enkelt ett behov av att göra revolt.

 

Trots att hon är en av världens mest eftertraktade kvinnor hävdar Megan att hon kan räkna de män som hon klätt av sig naken för på den ena handens fingrar.

- Jag kallar dem aldrig killar, jag kallar dem pojkar, förklarar hon. Kanske har jag ett behov av att vara överlägsen, att hålla dem nere.

 

Ironiskt med tanke på att de flesta medlemmar av det manliga släktet skulle göra vad som helst för att få kräla framför hennes fötter.

Samtidigt som hon äter en jordgubbe talar hon om förhållanden lika öppet som om vi vore nära vänner.

- Kvinnor har övertaget eftersom vi har vaginorna, säger hon rakt på sak. Om du har ett heterosexuellt förhållande och är kvinna så vinner du.

Megan tror stenhårt på monogami.

- Jag har inga problem med att binda mig - man kan inte ha ett äkta förhållande om man har det. Jag kan slå på en strömbrytare i huvudet och om så näste Brad Pitt skulle stå brevid mig så skulle jag inte ens titta på honom. Men jag kan också slå av strömbrytaren och då samlar jag på snygga killar.

 

Goda nyheter alltså för alla män i Hollywood som skulle vilja visa upp Megan vid sin sida. Men det kommer inte att hända säger hon medan hon drar ner en randig hatt över ansiktet för att förbereda sig för fotograferna utanför fönstret.

- Det är rätt kul när någon vill placera en i bakfickan men i stället blir det han som blir sårad, säger hon med ett ondskefullt glitter i ögonen som vi älskar. Jag leker med dem så att de inte vet om jag flirtar med dem eller hånar dem. Manliga skådespelare pratar om sina privata jetplan och vill visa att de har makt men jag bryr mig inte. Jag behöver inte någon annans makt, jag skaffar min egen...


   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards