Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Linda - 20 oktober 2009 21:26

  

  

  

  


För en månad sedan var det dags för Emmy awards. På röda mattan visade kändisarna upp sig i sina fina kläder.

Dessa kändisar tyckte jag hade de finaste klänningarna på galan.


Bilder från Emmy Awards:

* Blake Lively- Riktigt snygg klänning, men samtidigt väldigt vågad med den höga slitsen och den djupa urringningen! Men jag tycker att den är skit snygg!

* Debra Messing- Härlig röd färg tycker jag! Dessutom är det hel rätt med "ena axeln bar" i höst också!

* Heidi Klum- Fin klänning, fint med det lilla släpet! Hon strålar verkligen när hon är höggravid tycker jag!

* Jennifer Love Hewitt- VILKEN SNYGG KLÄNNING! Här är hon jättevacker, den gula klänningen och de fina lockarna klär henne verkligen! Min absolut favorit klänning denna gala kvällen!

Av Linda - 20 oktober 2009 20:06

Japp, nu har jag massor att tänka på. Jävligt viktiga saker är det också.. Får se hur allt ter sig till slut :)

I alla fall så har jag inte gjort något vettigt idag, ringde ett viktigt samtal, vilat och bara varit. Tog en skön dusch för en timme sen och det var då jag kom på alla dessa tankarna, har funderat på de innan, men har förträngt dem lite granna. Härligt att ha rent hår :)

Vad fan, jag har inget vettigt mer att skriva idag faktiskt. Hoppas att Ni haft en bra tisdag folks? Tjing tjong!

Av Linda - 20 oktober 2009 17:12

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 18 (2o Augusti) 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om Sienna Miller, hon är just nu aktuell i filmen "G.I. Joe: The Rise of Cobra". Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Hon nämns oftast som modeikon. Eller som älskarinna till väldigt kända (och väldigt gifta) Hollywood-män. Men nu vill Sienna Miller bli tagen på allvar. Som skådespelerska, som klädskapare - och som människa. VeckoRevyn träffade henne i Los Angeles för ett intimt samtal om brustna hjärtan, skvallerpressens förföljelser och att hoppa runt i latexdräkt på vita duken.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.

 

"Vilken härlig morgon", ropar Sienna glatt, och hälsar på mig likt en liten leende solstråle. Vi befinner oss på ett hotellrum i Beverly Hills och den 27-åriga engelskan verkar hur glad som helst över att bli intervjuad. Jag gissar att det beror på att hon genom att med sin bioaktuella film G.I Joe: The rise of Cobra äntligen ser sin  chans att få visa att hon inte bara är en modetjej och "mansslukerska", utan faktiskt även en skicklig skådespelerska. Annars har det ju sällan varit skådespeleriet som nämnts i artiklar om Sienna Miller. Snarare har det handlat om mode eller, om det är en skvallerspalt, anklagelser om att stjäla andra kvinnors män.

- Mitt kändisskap har gått en lite omvänd väg, säger Sienna och tittar ned i golvet.

- Alfie var min första stora filmroll men "nyheten" att jag och Jude Law blev ihop under inspelningen fick mycket större uppmärksamhet än själva filmen. Jag fick ta mycket stryk i media, och sedan dess har det varit mer fokus på vem jag är ihop med och vilka kläder jag har på mig än vilka filmroller jag gjort.


Men nu ska det bli ändring på det, hoppas Sienna. Även om det i G.I Joe: The rise of Cobra är svårt att känna igen henne, då hennes blonda hår är utbytt mor en svarthårig peruk.  

- Det var roligt att ha på sig peruken. Det brukar sägas att blondiner har roligare, men kolla in min rollkaraktär The Baroness och hennes mörka kalufs! Hon har jäkligt roligt hela tiden!


Att njuta av en ondsint filmroll, och att utpekas som det i verkligheten, är dock två skilda saker.

- Det gör ont att bli hatad av människor som jag inte känner, för omständigheter som de inte känner till. Men skvaller i media är utanför min kontroll och därför försöker jag att strunta i det. Tittar man noga i alla människors liv så kan man hitta saker man både älskar och hatar. Det är oundvikligt. 


Sienna erkänner dock att hennes kärleksliv varit minst sagt rörigt, att hon gjort flera fel längs vägen. Först var det Jude Law, som precis lämnat sin hustru Sadie Frost och deras barn. Jude och Sienna förlovade sig, men bara några månader innan bröllopet hade han en affär med familjens barnflicka. Sienna tog honom tillbaka, men förhållandet sprack snart igen.

 

Därefter hade Sienna ett förhållande med skådespelaren Rhys Ifans (Notting Hill). Ett förhållande Sienna själv gjorde slut på mitt under bröllopsplaneringen. Följetongen om hennes kärlekskarusell tog sedan ny fart när hon involverade sig med mångmiljonären och skådespelaren Balthazar Ghetty (känd från tv-serien Brothers and Sisters), som var gift och hade fyra barn.

- Jag menade inte att göra något skandalöst, säger Sienna, som flera gånger i intervjuer försvarat sig med att Balthazar var separerad när de startade sitt förhållande.

- Jag förstår inte varför alla är så vansinnigt intresserade av hur jag lever mitt privatliv.


Hur i hela friden blir det då så här gång på gång?

- Jag är impulsiv, ibland lite för impulsiv för mitt eget bästa, säger Sienna.

- Men jag kan inte låta bli att försvara mig. Ta vilken tjej som helst i min ålder och följ hennes singelliv i några år. Du skulle hitta massor av snaskigt!

 

Sienna älskar kläder och driver tillsammans med storasyster Savannah modehuset Twenty8Twelwe. Namnet kommer från 28 december, Siennas födelsedatum.

- Jag är stolt över vad vi har skapat tillsammans. Häromdagen såg jag en bild på Michelle Pfiffer som hade på sig en topp från Twenty8Twelwe. Jag blev så glad att jag skrek av glädje!


Mansslukerska, filmstjärna och modeikon, vilken titel väntar då härnäst för Sienna? Om hon själv får bestämma: "Hustru" och mor". I sinom tid.

- Min syster Savannah har barn och jag älskar dem. Jag vill gärna bli mamma, men jag vet tyvärr inte riktigt hur det ska passa in i mitt liv. Inte ännu i alla fall...


   

       

Av Linda - 20 oktober 2009 12:34


Pratade med Ellie om Disneydags :)
Det var fan tider det, GRYMMA tider, varje fredag klockan sju!

Jag satt och skrattade, log och sjöng med när jag tittade på detta klippet :)

Vad gör man inte för att liva upp en tråkig, regnig jävla tisdag

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards