Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Linda - 19 oktober 2009 21:22

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Cosmopolitans September nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat två produkter, jag tyckte inte att det så fanns så jävla mycket som jag tyckte var snyggt. Tycker däremot att Cosmopolitan har blivit lite sämre i sitt utbud..


Detta hittade jag i Cosmopolitans September nummer 2oo9:

* Stövel Scorett, 1999 kronor- De lårhöga stövlarna är heta i höst, tycker att dessa är rätt snygga! Tror dock inte att de skulle passa till mina korta ben!..

* Nivea Chantal Thomass Rouge, 11o kronor- Fint med rosetten i dosan tycker jag! Jävligt billigt rouge är det också! Svep en frisk rosig men även sexigt cool rosa ton över dina kindben med en mjuk rougeborste! 

Av Linda - 19 oktober 2009 20:16

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans September nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om New York-kvinnorna. Jag tyckte att det var intressant att läsa, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Hon är modig, hon vet vad hon vill och hon har vansinnigt kul. Det finns mycket som vi kan lära oss av New York-kvinnan - ladyn som aldrig tvivlar på sig själv.

Artikeln är skriven av Filippa Berg.

 

New York. Staden som aldrig sover, där kvinnorna promenerar med stolthet och dit människor kommer för att uppnå sina drömmar för att ingenting, absolut ingenting är omöjligt.

Att en gång i livet leva i den mytomspunna staden står högt upp på många tjejers drömlista. Det är den stora mångfaldens stad där alla får plats och där det finns lika många nationaliteter representerade som det finns livsstilar. New York är staden som är stentuff och überromantisk på samma gång. Precis som New York-kvinnan. Hon är en Fun fearless female som vågar göra allt med klass och som njuter av livet fullt ut.

 

Så vad kan du lära dig av den här drömkvinnan?

- Att ha självförtroende. Som New York-tjej får man tidigt lära sig att vara stark och dristig, säger Alejandra Ramos, som är född och uppvuxen i New York och har gjort karriär som redaktör på tidningsförlaget Hearst, som bland annat ger ut Cosmopolitan. New York är en fantastisk stad. Men den kan också vara hård och krävande.


Den svenska supermodellen Adina Fohlin, som bor i New York sedan sex år tillbaka, håller med:

- Det första som slog mig när jag kom hit var hur drivna och målmedvetna tjejerna är här, säger hon. Det var väldigt inspirerande! Men New York är en karriärstad och konkurrensen är benhård.


De som flyttar till New York har alla en sak gemensamt: de vill något. Om det sedan handlar om att få sin drömkarriär, bli självständig eller fyllas av inspiration spelar ingen roll.

- New York-kvinnan har en "go-getter" attityd och en förmåga att marknadsföra sig, vilket vi svenskar skulle komma långt med om vi anammade det, berättar frilansjournalisten Ebba Lövenskiold som har bott i New York i tre år.

Bland mycket annat är New York-kvinnan bra på att ta för sig och är inte rädd för att ta kontakt vare sig privat eller i affärslivet. Samtidigt är hon otroligt bra på att peppa och lyfta fram andra kvinnor.

- De stöttar varandra och det är något jag ofta saknar hos oss svenska kvinnor, säger Ebba Lövenskiold.


Hon får medhåll av finanskvinnan Barbro Ehnbom, som har arbetat i det amerikanska näringslivets toppskikt i New York i drygt 2o år.

- Taket är högre i New York och attityden kvinnor emellan är mer ödmjuk. Om det går bra för någon finns det bara en respons och det är: "Vad bra för dig - du får bjuda på champagne!". Här firar man det i stället för att vara missunnsamma och viska elakheter bakom ryggen.

Barbro Ehnbom menar också att det är svårare att vara karriärkvinna i Sverige, för att det inte är lika socialt accepterat att betala för servicetjänster som barnvakt och städhjälp. Något som blivit en förutsättning för många av New Yorks hårt arbetande kvinnor.


Att karriären spelar en stor roll i New York-kvinnans liv står klart och tydligt. Men sker detta på bekostnad av kärleken? Staden är dyr och för att ha råd att leva där måste man jobba hårt. Och när man priotiterar jobb och karriär kan det vara svårt att hitta tid för att utveckla en relation.

- Jag tror att det är därför så många förhållanden uppstår bland kollegor och i den närmaste bekantskapskretsen, säger Alejandra Ramos. Det är helt enkelt svårt att hinna träffas någon annanstans.


En annan anledning till det stora antalet singlar på Manhattan är just att de är så många. Urvalet är överväldigande och många män (men även kvinnor) har svårt att binda sig när de vet att de kan träffa någon ny varje kväll. Och New York-tjejen älskar att flirta! Hon är en proffsminglare och går ofta på cocktailpartyn. Men hon har också ett annat förhållningssätt till alkohol - hon behöver inte dricka sig full för att känna sig rolig och social. Prova själv! Skippa förfesten nästa gång och gå direkt till partyt och visa dig intresserad av ditt sällskap. Svassa runt med en Cosmopolitan i handen och småprata med alla runt omkring (särsklit hunken i köket!). Du blir festens medelpunkt automatiskt.     

- Lite skämtsamt kan man säga att det råder en ständig jakt efter den perfekte mannen, "the rock" (diamantringen) och bröllopet på Plaza. Männen i New York vill däremot vara singlar vilket försvårar det hela, flikar frilansjournalisten Ebba Lövenskiold in.

 

Och dejtingkulturen sklijer sig från vår.

-  Det är helt okej att träffa flera killar samtidigt och känna sig fram utan att behöva smyga med det, berättar den egna företagaren Åsa Fornander. Hon flyttade till New York i våras och har just ett eget träningskoncept på det populära New York-gymmet Crunch...

 

  

  

Av Linda - 19 oktober 2009 17:26

Känns verkligen i min kropp idag att jag jobbade igår plus att jag sov dåligt i fredags och i lördags natt. I fredags vette fan varför det inte gick, men i lördags var det dels så att jag inte skulle försova mig till jobbet igår morse. Är så förbannat jävla trött nu, mitt hövve är jag helt borta i.. Är ju måndag idag också i och för sig.

Har gjort en hel del här hemma idag, så jävla skönt att fått vissa saker gjorda tycker jag :)

Cyklade ner till ICA förut, skulle köpa Glaze och Skinka, men jag var så sugen på en Baugette så det blev en med Räkor och Ägg i, älskar fan räkor :) Så jävla GOA är dem..

Nä, ska la fixa min mat nu Korv och Makaroner och Sallad till, snabbt, smidigt och enkelt.

Skulle dock lätt kunna sova nu, så jävla trött är jag, helt sjukt. Just det ja, fick ju min SOLO idag med ju :)

Hoppas att Ni haft en bra måndag folks! Tjing tjong!


  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards