Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Linda - 15 oktober 2009 20:20

  

  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 17 (13 Augusti) 2oo9, för at se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite produkter och det är blandat den här gången.


Detta hittade jag i CHIC nummer 17 (13 Augusti) 2oo9:

* Benoit Missolin Diadem finns hos www.brownsfashion.com, 1819 kronor- Löjligt mycket pengar för ett diadem tycker jag! Men det är så himla sött och fint, precis min stil! Tycker dock att rosetterna kunde vara mindre, och det hade räckt med en rosett!

* Klänning VILA finns hos www.mandeldesign.se, 459 kronor- Tycker bättre om den här paljett klänningen än den från H&M! Dessutom är den billigare, vilket aldrig är fel!

* Guerlain Parure Gold Radiance Foundation, 77o kronor- Vilken lyxig förpackning! den här hade inte vart fel att ha!

* DKNY Be Delicious Art 5o ml EdP, 525 kronor- Samma doft som originalet, men i en betydligt poppigare utformning!

* Lancôme Hypnôse Drama Carbon Black Mascara, 275 kronor- VILL HA! Legendariska mascaran Hypnôse har fått en syster. Med en borste i kurvigt maxiformat blir fransarna detsamma, eftersom den täcker varje strå och separerar dem perfekt!

* MOR Cosmetics Marshmallow Hand Cream, 26o kronor- VILL HA! MOR är sammarbetet mellan de två australiensiska designerna Dianna Burmas och Deon St Mor. Detta är min favorit för händerna: den doftar marshmallow och ger en härlig känsla av lyx. Med sina vackra förpackningar blir produkterna även perfekta gåvor!    

Av Linda - 15 oktober 2009 16:46

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 17 (13 Augusti) 2oo9, läste jag den här artikeln om Channing Tatum. Vilken snygging och vilka fina ögon han har! Tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Finnes: Sportig kille som gillar kroppsarbete och tjejer i tajta skinnkläder. Nej, det är ingen knasig kontaktannons - det är skådisen Channing Tatum.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.

 

Channing Tatum är en av de där skådisarna det surras om i Hollywood just nu. Efter ett gäng huvudroller i uppmärksammade indiefilmer är det dags för killen med den hårda kroppen och den mjuka blicken av att visa vad han kan i big budget-sammanhang.

 

Du är aktuell i tre filmer. Kan du kortfattat berätta vem du spelar i vilken film?

- I "Fighting" spelar jag en kille som sysslar med illegal streetfighting. I "Public Enemies" har jag en jätteliten roll som gangstern Pretty Boy Floyd. OCh i "G.I. Joe: The Rise och Cobra" spelar jag Duke. Den sistnämnda är ett actionäventyr där jag spelar mot bland andra Sienna Miller.

 

Förut jobbade du som modell. Hur blev du det?

- Jag bodde i Miami och en dag när jag gick på stan kom det fram en man och sa: "Hej, behöver du representation?" Det lät så skumt att jag undrade om han var hallick eller nåt, men jag lät killen prata till punkt. Han förklarade att han tyckte att jag borde bli modell och tipsade om en modellagentur. Jag kontaktade agenturen, de gav mig ett jobb och sen rullade det på.

 

Otroligt! Det låter som nåt som bara händer på film.

- Jag vet! Det är helt sjukt. Det var som att vinna storvinsten på Lotto. men jag vann inte pengar, jag vann en karriär. Jag jobbade som modell under en period och efter det fick jag möjlighet att söka filmroller. Jag har spelat in flera filmer de senaste åren och nu kommer alla ut samtidigt. Det är både roligt och hysteriskt.

 

Vad skulle du jobba med idag om du inte var skådis?

- Jag vet inte. Innan jag blev modell jobbade jag bland annat som byggjobbare. Hårt fysiskt arbete är härligt, både för kroppen och hjärnan. Men det var tungt och jag tjänade 6o kronor i timmen. Efter några månader berättade en kompis om ett jobb där man fick 9o kronor i timmen för att stå i ett shoppingcenter och spruta parfym på folk som gick förbi. Det var lättförtjänta pengar, haha.

 

Har du någonsin ansetts för snygg för en filmroll?

- Nej. Mitt utseende är nog till min fördel när jag söker jobb. Men jag har en sportig, muskulös kropp och en rejäl tjurnacke, så jag lär aldrig få roller som advokat eller doktor. Men jag passar bra i actionfilmer.

 

Hur många superkändisar är du kompis med?

- Jag träffade aldrig Johnny Depp under inspelningen av "Public enemies", så honom känner jag inte. Däremot träffade jag Christian Bale och han verkade okej. Jag har precis avslutat inspelningarna av "Dear John", som regisserades av Lasse Hallström. Det var en underbar upplevelse. Lasse är den finaste och snällaste människa jag någonsin träffat.


Är du intresserad av mode?

- Så där. Jag klär mig oftast som idag, i jeans och långärmad T-shirt. Tjejer kan klä sig coolare, de kan ha på sig färgglada bowlingskor och sånt som ser fel ut på killar, i alla fall på mig. Jag tycker om tredelade kostymer i 3o-talsstuk och jag har oftast en frisyr som påminner dom Dylans i "Beverly Hills 9o21o".


Är din fru chic?

- Hon kliver direkt ur sängen och ser ut som en miljon dollar! Hon kan vara nyvaken och dra på sig mina joggingbrallor, som är flera nummer för stora för henne, och ett linne och hon är ändå den sexigaste kvinna jag någonsin sett. Hon är vrålsnygg. Jag skulle vilja paketera henne i en plastlåda och sätta upp henne på väggen, för hon ser ut som en skör liten docka...


  

Av Linda - 15 oktober 2009 14:42

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 17 (13 Augusti) 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om ältande. Jag kände igen mig lite grann och jag tror att det är fler som kommer göra det, så därför tänkte jag skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


"Vad gjorde jag fel, varför gick det så här, vad hände..." Stopp! Det är dags att släppa motgångarna och se framåt. Att älta är sååå 2oo8, darling!

Artikeln är skriven av Helena Skoog.

 

De misslyckas, förlorar, ja gör riktigt dåligt ifrån sig - ibland under lång tid, ibland under några av deras viktigaste sekunder. Ändå dyker de upp igen, gör nya försök, och tycks inte alls minnas tidigare pinsamheter och motgångar. Finns det något vi kan lära oss av elitidrottarnas sätt att misslyckas och sedan snabbt gå vidare? Helt utan att älta?

 

Till exempel: Killen du dejtar dumpar dig för någon annan, du blir ledsen, men skakar av dig chocken och tar dig ut och träffar någon ny - utan att se tillbaka. Du blir utskälld på jobbet, men redan dagen efter gör du så bra ifrån dig att du blir befordrad. Och kritiken, den är som bortblåst.

Ja, det låter skönt. Men hur gör de då?

- Först och främst är det viktigt att acceptera att det som redan har hänt går inte att förändra - oavsett hur mycket man ältar. Däremot kan man alltid lära sig av sina misstag. Man kan göra en konstruktiv analys av det som skett istället för att älta, vilket bara för med sig negativa känslor, säger idrottspsykologen Carolina Lundqvist och förklarar hur idrottsmän tänker:

- Under en match finns det sannolikt även saker som man har lyckats med, trots förlusten, bra saker som man kan ta med sig, fokusera på och bygga självförtroende av.

Oavsett vad det är som har hänt så gäller det alltså att hitta det som faktiskt fungerade, det som du gjorde bra.

 

Men hur undviker man att älta en motgång för att istället fokusera på nästa prestation?

- Våra tankar kan vi styra med vilja, även om det ofta kräver en hel del träning - framför allt om en person är van att falla in i ett ältande tankemönster vid motgångar. Det första steget för att förvandla sina tankar är att bli medveten om vilka tankegångar man faktiskt har. Långt ifrån alla är medvetna om vad de egentligen tänker utan tankarna dyker upp automatiskt och påverkar oss utan att vi märker det själva.

- Att kartlägga sina tankemönster, till exempel genom att skriva ned dem och i vilka situationer de uppstår, kan vara ett bra sätt att börja. Därefter bör man fundera på vilka tankegångar som faktiskt hjälper och vilka som stjälper framtida prestationer, och medvetet börjar träna sig att tänka i mer konstruktiva tankebanor vid kritiska situationer. Eftersom tankemönster ofta har vants in under många år brukar det krävas en hel del träning för att de nya, konstruktiva tankarna ska bli automatiska.

 

När proffsidtottare behöver skärpa sig mitt under en tävling eller match har många av dem knep att ta till. Robin Söderling gömmer huvudet under en handduk för att fokusera, och Carolina Klüft slår sig på benen. Självklart går det att hitta sin egen speciella metod för att koncentrera tankarna på det som händer just nu.

- Uppmärksamheten är en begränsad resurs, vilket innebär att vi inte kan fokusera på alltför många saker samtidigt. Många idrottare väljer därför att fokusera på sin andning när de känner att tankarna virvlar iväg. Ett annat tips är att fästa blicken på ett föremål och fokusera på det, säger Carolina Lundqvist, som också har ett bra tips på hur man kan tänka om nervositeten tar överhand:

- Att sätta prestationen i ett större perspektiv brukar vara bra. Vem kommer ihåg det här om tio år, eller ens om en vecka? Kommer jag att dö om jag skulle göra ett misstag?...

 

4 KNEP SOM FÅR SLUT PÅ ÄLTANDET!

1. Skaffa personliga rutiner

Skaffa rutiner inför prestationer. Vad gör du och vad vill du tänka på morgonen innan du ska prestera? Timmarna innan? Minuterna innan? Genom att fokusera på rutinen får du hjälp att fokusera framåt istället för bakåt.

2. Hitta rätt fokus

Fokusera på din egen prestation. Vad kan du göra för att prestera maximalt utifrån dina förutsättningar? Har du förberett dig bra och presterat ditt bästa kan du inte göra mer.

3. Acceptera mera

Acceptera att det som har hänt har hänt och inte går att förändra. Acceptera att det är mänskligt att inte prestera maximalt 1oo procent av gångerna - det finns ingen supermänniska som klarar det.

4. Kom ihåg det som gick bra

Lär dig av dina misstag istället för att slå dig själv i hvudet med dem. Beröm dig själv när saker går vägen så bygger du upp ditt självförtroende.

 

  

  

Av Linda - 15 oktober 2009 12:12

Jag känner mig så jävla slö.. Nu har min ork försvunnit känner jag..

Jag HATAR den här årstiden.

Känns som att något är på gång, en förkylning och då blir jag extra slö.

Får se hur det blir med det där, behöver inte bryta ut..

Slö och rastlös...

Tänkte äta Schnitzel, Kroketter, Béarnaisesås och Sallad till idag i alla fall.

NI får ha en bra torsdag i alla fall! Tjing tjong!


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards