Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Linda - 12 oktober 2009 21:22

Faaaaaan vad jag hatar kyla!! Det var rätt fint väder ett tag på förmiddgen/i början på eftermiddagen, men sjukt kallt. Jag är alltför naiv och inbillar mig att det är inte så kallt ute, så jag sket i att ta på mig vantar och halsduk.. INTE smart gjort av mig direkt, måste lära mig att ta på mig detta nu när jag ska ut. Kommer ju frysa ihjäl annars. Cyklade iväg till PA:s förut nämligen skulle köpa Duschkräm och Glamour, min duschkräm tog slut igår så en ny behöde jag verkligen. Lite långt för att köpa det kanske, men som sagt det var rätt fint väder då och jag ville gärna njuta av solen som sken. Dessutom träffade jag E., där och vi pratade en stund :)

Har städat toaletten idag och gjort annat här hemma. För en timme sen bakade jag Negerbollar/Chokladbollar (vad ni nu än kallar det), behöver bli av med margarinet såg jag. Hoppas att de smakar gott :)

Hoppas att Ni haft en bra måndag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 12 oktober 2009 17:46

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Glaze Augusti nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite produkter, men det är mest skönhetsprodukter.


Detta hittade jag i Glaze Augusti nummer 2oo9:

* Jacka Lindex, 699 kronor- Fin jacka, speciellt dyr är den inte heller, vilket är bra!

* Kanebo Sensai The Lipstick, 545 kronor- Sjukt dyrt läppstift, men jävligt snygg färg och hylsa! Kanebos senaste tillskott i läppstiftsfamiljen "The Lipstick", ger dina läppar en jämn och långvarig färg samtidigt som det ska motverka ålderstecken. Läppstiftet, som är ett stycke lyx, innehåller silke och äkta guld! Finns i 15 olika nyanser!

* Dolce & Gabbana L´ Impératrice (Karismatisk) Parfym 1oo ml Edt, 675 kronor- Här en annan av Dolce & Gabbanas nya parfym, i den nya parfymserien!

* Vera Wang Rcok Princess Parfym 3o ml EdT, 395 kronor- Älskar formen på flaskan, dessutom är den lite cool! Vi gillade konceptet med den rosa doften "Princess", men vi gillar den svarta uppföljaren ännu mer! Kanske matchar den våra tunga samveten bättre? Vera Wangs nya får hur som helst gärna bli vår signaturfogt i höst!

Av Linda - 12 oktober 2009 11:56

Nu när jag har läst ut Glaze Augusti nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om När krisen kom till Hollywood. Artikeln var lite intressant att läsa, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Au revoir, miljon-goodiebags, blomstrande affärer och privatjetsresor. GLAZE vet hur den finansiella mardrömmen yttrar sig för världens A-listade.

Artikeln är skriven av Karin Nordin.

 

MAGRA GOODIEBAGS

De stora stjärnorna är vana att få goodiebags värda hundratusentals kronor när de besöker ansedda galor, som till exempel Golden globe. Presentkort på semestrar värda 5o.ooo kronor, diamantklockor och gratis yatchyta i St.Tropez hör till standardinnehållet. Men de tiderna är, åtminstone tillfälligt, förbi enligt intierade källor i festfixarbranschen.

- Blinget är ute, landet har förändrats, säger Jane Ubell-Meyer på produktionsbolaget Madison & Mulholland till CNN.

 

Presentkassarna på årets galor präglas av ett betydligt mer praktiskt innehåll. På Golden globe delades nya generationens dammsugare och eltandborstar ut. De enda smyckena som fanns med i påsen var av en enklare, handgjord design.

- Det anses tacky att vräka på, även om alla innerst inne älskar det så har det blivit omodernt. Nu ska alla vara mer down to earth, säger en tjej med god inblick i Hollywoodkarusellen.

 

Men undantag förekommer. På Oscarsgalan var goodiebagsen rejäla i vanlig ordning, med solsemestrar och klockor värda sexsiffriga belopp. Man bjuckade även på effektiva botoxinjektioner, perfekt för alla celebs som lagt sina pannor i alltför djupa veck med anledning av krisen...

 

DÅLIGA AFFÄRER

Som vi alla vet har huspriserna kraschat i USA. De drömlika lyxvillorna på kändistäta Malibu Beach var enbart luftslott, vars värde nu halverats, om de ens går att sälja. Vissa står övergivna, som monument över flydda tiders optimism. Ozzy och Sharon Osbourne köpte till exempel ett bättre palats där 2oo6, då priserna fortfarande var på topp. De betalade dryga 1oo miljoner kronor för sitt nya hem. Idag är samma hus, trots att det renoverats för en generös summa, värt omkring 6o miljoner. En ganska betydande förlust, även om de knappast bör gnälla alltför mycket.

 

Leonardo di Caprio är en annan stjärna som fått se krisen i vitögat. Han försökte sälja sin påkostade Hollywood Hills-villa för 75 miljoner kronor, utan någon som helst respons, varpå han sänkte priset (som redan var nedsatt med hänsyn till det ekonomiska läget) med tio miljoner. Fortfarande inget napp. Nu hyr han istället ut villan veckovis.

 

Familjen Hilton har också förlorat en hel del pengar under det senaste året och hyr ut sitt jättehus i Hamptons för att dra in extra cash. Alla hyresgäster har dock inte varit nöjda, det har klagats över smuts och renoveringsbehov. Tydligen lär familjens hundar inte vara helt rumsrena.

 

MAKTSKIFTE PÅ BOULEVARDERNA

Miljökrisen och finanskrisen sammanföll mycket lägligt - som en sorts lösning på jordens desperata behov av renare luft. Och kändisarna var före alla svenska innerstadsfamiljer med att dumpa stadsjeepen till förmån för något samvets- och miljövänligare. En efter en såg vi dem byta sina fläskiga Hummers mot Toyotas hybridbil Prius. Nu är det Hollywoods i särklass hippaste bil.

- En Prius signalerar att du har koll för du kan shoppa på Whole foods hur mycket du vill och gå runt med Anya Hindmarch-väskor, men vad du kör är vad som egentligen räknas. Vi har tröttnat på hycklare som handlar grönt men kör SUV, säger Kay Anderson, inbiten LA-bo.

 

Den för 2ooo-talet så karaktäristiska meningen i Eminems "Shake that": I´m looking for a girl I can fuck in my hummertruck, har alltså aldrig känts mer ute. Leonardo di Caprio, Cameron Diaz, Salma Hayek, Adrian Grenier och Brad Pitt är namnen på några av alla kändisar som stolt kör miljöanpassat...

   

    

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards