Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Linda - 6 oktober 2009 20:20

Jo, jag tycker allt att den här dagen har vart trist. Trist väder, trist med blåst och trist med höst över huvud taget. Kallt är det också, vilket aldrig är roligt när det är kallt. Har verkligen inte gjort ett skit idag, mer än att läst i modetidningar och bara varit. Har inte haft ork till att göra något speciellt idag, är mest det. Men så kan det vara ibland! Ringde CSN tidigare idag, har även betalat en räkning till dem som skulle vara betald nästa månad egentligen, men det är lika bra att ha betalt skiten!

Åt Kyckling i sås med Champinjoner, Spaghetti och Sallad till förut, hade ju massa Kyckling kvar sen i fredags. Är en matlåda till med detta som jag kan ta en annan dag, blir kanon bra det.

Sitter och tittar på Äntligen Hemma nu, de är så himla duktiga tycker jag. Sen kommer Desperate som börjar idag igen, jag undrar vem det är Mike gifter sig med.. När det är slut ska jag nog lägga mig och sova faktiskt, känner mig så himla trött och ur form idag! Imorgon blir det att tvätta..

Ha en fortsatt bra kväll folks! Tjing tjong!



Av Linda - 6 oktober 2009 18:42

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 17 (6 Augusti) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade lite produkter den här gången, men sen fanns det inte så mycket i tidningen som var speciellt heller.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 17 (6 Augusti) 2oo9:

* Lumene Sensitive Touch Cleansing Wipes, 4o kronor/1o stycken- Servetten känns mild och behaglig mot ansiktet. Men ögonsminket kommer inte bort helt och hållet. Doftar väldigt fräscht men för bästa resultat behöver du två servetter!

* Odd Molly My Hand Loves Me Handkräm, 145 kronor- VILL HA! Odd Mollys nya, väldoftande hudvårdsserie innehåller både silke och bomull!

* Klänning Indiska, 349 kronor- VILL HA! Åå, den här klänningen gillar jag som fan! Så himla fin och typiskt mig! 

Av Linda - 6 oktober 2009 17:12

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 17 (6 Augusti) 2oo9, kom jag till den här artikeln med tips om hur man rengör rätt! Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa för tips.


Vilken slags rengöring passar din hudtyp bäst? Och varför ska man undvika tvål? VR lär dig allt du behöver veta för att bli ett rengöringsproffs!

Artikeln är skriven av Therése Andersson.

 

Varför är det viktigt med rengöring?
I ansiktet samlas både smuts och bakterier under dagens lopp, vilka är viktiga att få bort för att huden både ska må bra och se bra ut. Ett slarvigt rengjort ansikte är dessutom värsta smörgåsbordet för akne, som frodas bland igentäppta porer. Glöm inte att också tvätta ansiktet noga på morgonen, eftersom dina sängkläder är fulla av smuts, fett och bakterier. Och du, både halsen och området bakom dina öronsnibbar ska ingå i din rengöringsrutin!

I vilken ordning ska jag rengöra ansiktet?

De allra flesta rengöringsprodukter ska masseras in på ett blött ansikte och hals. Har du mycket smink kring ögonen, tvätta dem försiktigt rena med hjälp av en bomullstuss med ögonmakeup-remover. Skölj ansiktet med ljummet vatten och badda försiktigt torrt med en ren och mjuk handduk. Fukta sedan en bomullstuss med ansiktsvatten och dra den både över ansiktet och halsen i uppåtgående rörelser. Ansiktsvattnet tar bort de sista smutsresterna på huden och återställer ph-balansen. På med återfuktande ansiktscreme och voilá, nu är huden ren och fin!

Jag har hört att man inte ska använda tvål i ansiktet. Varför inte?

Tvål är visserligen effektivt mot smuts och bakterier, men har samtidigt en uttorkande effekt på huden. Rengöringsprodukter för ansiktet är skonsammare och det är dessutom lätt att hitta en som är anpassad för just din hudtyp. Har du fet hy kan du dock komma undan med tvål någon gång ibland, leta efter varianter anpassade för ansiktet och som innehåller glycerin.

Vilka rengöringsprodukter behöver jag?

Först och främst behöver du en rengöringsprodukt som är anpassad efter din hudtyp. Ett ansiktsvatten som tar bort de sista smuts- och sminkresterna är också en bra investering, inte minst på sommaren då huden ofta är extra fet efter solprodukter. Använder du mycket ögonmakeup kan en produkt anpassad för att ta bort envis mascara och ögonskugga ha en välkommen plats i badrumsskåtet. För att undvika döda hudceller och fnasig hud, investera i en mild ansiktsskrubb och peela en gång i veckan.

Hur blir jag av med vattenfast smink?

Här fungerar ofta vanliga rengöringsprodukter dåligt, eftersom vattenfast smink innehåller en silikonbaserad olja. Bäst är därför att investera i rengöringsprodukter som är anpassade för vattenfast smink. Men var försiktig, eftersom sådana rengöringsprodukter är mindre skonsamma och torkar ut huden.

 

RENGÖRING SOM PASSAR DIN HUDTYP

Utbudet på rengöringsprodukter för ansiktet är stort, från oljebaserade cremer till smarta servetter. VR vet vilken slags produkt som passar just dig!

Fet hud- investera i gelbaserade rengöringsprodukter som biter på smuts och fettavlagringar.

Torr hud- trivs bäst med rengöringsmjölk eller cremebaserade produkter som är tunnflytande och innehåller olja.

Känslig hud- satsa på lugnande produkter som är fria från både parfym, färgämnen och alkohol.

Aknehud- prova rengöringsprodukter med salicsyra som motverkar igentäppta porer.

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards