Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

JOHNNY DEPP

Av Linda - 4 oktober 2009 19:46

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 16 (3o Juli) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Johnny Depp. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Han är dryg, korkad och luktar illa. Nej, förlåt, vi skämtar såklart. Johnny Depp visar sig vara precis så charmig, ursnygg och jordnära som vi trodde.

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.

 

Mer än en timme efter utsatt tid dyker Johnny Depp upp på hotellet i Los Angeles där CHIC troget väntar. Han skyndar sig fram och ber om ursäkt.

- Förlåt, förlåt, förlåt! Jag är så himla dålig på att passa tider!

Han tar min hand och fyrar av ett leende som skulle kunna smälta sten.

- Hur mår du förresten? Jag hoppas att du inte har bråttom till något annat möte.

- Det är lugnt, svarar jag och försöker se oberörd ut.


Behöver jag säga att ett så trevligt bemötande från en av världens mest attraktiva män kan få vilken hårdhudad journalist som helst på fall? Det gör inget att han kom för sent. Han är förlåten - flera gånger om! Det härliga med Johnny är att han verkar byr sig, på riktigt (eller så är han en fenomenal skådis även privat). Han är uppmärksam, avslappnad och ger ett jordnära intryck.

Är du alltid så här trevlig?

- Ja. Om man är trevlig blir man trevlig bemött av andra, i alla fall för det mesta.

 

I din nya film "Public Enemies" spelar du den legendariske 3o-talsgangstern John Dillinger. Enligt myndigheterna var han en brottsling, men folket hyllade honom som en hjälte. Hur tycker du att han ska beskrivas?

- John Dillinger var sin tids rockstjärna, en karismatisk man som vägrade kompromissa. Han var en slags Robin Hood som verkligen brydde sig om människor. Han visste nog att hans karriär som bankrånare och folkhjälte inte skulle bli så långvarig, men han körde på i hundranittio för att göra så stort intryck som möjligt på så kort tid som möjligt.

 

Du är beundrad av kvinnor och män över hela världen. Hur känns det att vara en idol och sexsymbol?

- Konstigt. På filmpremiärer och liknande tillställningar möts jag ibland av horder av människor som gråter och skriker mitt namn. Det ger mig olustkänslor, det är riktigt obehagligt faktiskt.

 

När du var yngre levde du ett partyliv med en hel del sprit och droger. Men efter att du blev ihop med Vanessa, flyttade till Frankrike och blev pappa verkar ditt liv ha lugnat ner sig. Är du en gladare människa idag?

- Ja, det är jag. När jag var yngra var jag väldigt arg, på allt och alla, och jag ville gå min egen väg och aldrig lyssna på någon annan. Jag levde "on the edge", men jag har lugnat ner mig med åren. Jag är fortfarande arg på mycket, men jag har lärt mig att hantera min ilska. Jag lever ett fridfullt och harmoniskt familjeliv och jag gör allt för att mina barn ska må bra. Jag vill inte att de ska behöva skämmas över saker jag gjort.

 

Kan du besöka Disneyland med barnen?

- Haha, nej, inte om vi vill ha en härlig familjedag tillsammans. Om jag var osynlig för en dag skulle jag ta med barnen till Disneyland, men annars får de åka dit i sällskap med någon annan vuxen. Om deras pappa kommer dit blir det för mycket uppståndelse och det blir för jobbigt.

 

Var bor ni nu för tiden?

- Mestadels här i Los Angeles. Våra barn går i skolan här.

Du har tidigare sagt att du hatar Los Angeles och att du aldrig mer vill bo här.

- Jag vet, men det har blivit så därför att jag arbetar i den här delen av världen så mycket de senaste åren. Jag trivs bättre i Los Angeles nu än jag gjorde när jag var yngre, men jag är alltid gladast när jag kan fly härifrån och Frankrike känns mer som ett hemland för mig än USA.


Efter framgångarna med "Pirates och the Caribbean"-filmerna är du en av de högst betalda skådespelarna. Vilken är den största lyxen du unnar dig?

- Jag köpte en liten ö i Karibiska havet. Lyxigare än så blir det inte, haha! Efter den första "Pirates"-filmen tog jag med familjen på semester i Karibiska övärlden. Någon nämnde att en ö var till salu, så vi åkte dit och tittade och blev förälskade på stört. Jag slängde mig på telefonen till min manager och sa "Jag vill köpa en ö, har jag råd med det?" Det hade jag! Vår tillvaro på ön är enkel, barnen har inte ens leksaker utan njuter av att bada och leka med snäckskal på stranden.


Får ni vara ifred på ön?

- Ja. Det är underbart. När man som jag flänger jorden runt från filminspelning till filminspelning och möter nya människor nonstop och pratar, är trevlig och arbetar dygnet runt finns det ingenting som är en större lyx än att sitta på en öde strand. Då njuter jag av tystnaden och vilar ögonen på horisonten. Varje gång jag sitter där och slappnar av känner jag i kroppen att jag förlänger livet med några minuter. Det är en härlig känsla...   


  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards