Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 9 september 2009 13:20

Nu när jag har läst ut Glamours Augusti nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln med Jessica Biel. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln.


Bioaktuella skådespelerskan Jessica Biel har god smak. Hon är tillsammans med en av världens mest eftertraktade män, Justin Timberlake, och hon klär sig helst i svenskdesignade kläder. Här berättar hon om sitt modeintresse som väct, varför hon inte vill gifta sig och hur hon karriärfightas mot Scarlett Johansson.

Artikeln är skriven av Judy Bachrach.


Hennes pojkvän Justin Timberlake står bakom klädmärket William Rast tillsammans med kollegan Trace Alaya. Och som du säkert redan vet är det två svenskar som styr över designen för William Rast - Johan och Marcella Lindeberg (grundarna till J.Lindeberg) Och skådespelerskan Jessica Biel älskar de svensksignerade kläderna, särsklit jeansen! Även stjärnor som Jessica Simpson och Cameron Diaz går i jeans från William Rast - den svenska designen har blivit en succé i Hollywood. På den senaste visningen trängdes stjärnor som Paris och Nicky Hilton, Victoria Silvstedt, Malin Åkerman, Rachel Hunter, Cameron Diaz och Jessica Biel - så klart - front row. Även modemakthavare som Anna Wintour och Alexander Wangs musa Erin Wasson, fanns på plats för att se Johan och Marcella Lindebergs design.


Och Jessicas intresse för mode har förmodligen ökat i och med att hon blev tillsammans med Justin. Tidigare var hon inte superintresserad, men har blivit det allt eftersom.

- Efter att jag började att jobba som skådespelerska började jag intressera mig mer för kläder. Jag började att bry mig om hur jag såg ut eftersom jag plötsligt hade ögonen på mig.


Andras ögon har ofta stannat vid Jessicas kropp, som har blivit ett stort samtalsämne i filmbranschen. Hon har själv blivit väl medveten om detta och för fyra år sedan la Jessica in en klausul i sitt kontrakt om att inte göra några nakenscener över huvud taget, hon ville inte att hennes kropp skulle ta fokus från hennes andra kvaliteter som skådespelerska. Och om det fanns någon scen med i manuset där Jessica skulle visa sin rumpa eller sina bröst, fick hon välja ut en body double.

- Det är en väldigt märklig upplevelse att välja en body double, jag satt där och tittade på alla nakna tjejer som kom ut barbröstade i bara stringtrosor och försökte få dem att känna sig bekväma genom att säga: "Hej, jag är Jessica. Tack så jättemycket för att ni kom hit"! berättar hon när vi träffar henne på en restaurang i TriBeCa i New York. 


- Jag försökte verkligen att hitta ett par bröst som liknade mina egna. Jag menar, vi har inte så jättemycket att jobba med här! säger Jessica och tittar ner i sin urringning som skymtar under den grå T-shirten som kommer från William Rast.

- Jag ville inte ha någon som hade jättestora bröst, utan lite mindre och en putig rumpa. Det var vad jag ville ha!


De kräsna filmskaparna tycker att Jessicas utseende inte alltid passar in.

- Jag får ofta höra att jag ser för modern ut.

När hon provspelade för "Illusionisten" mot Edward Norton ansträngde hon sig ordentligt för att tvätta bort den stämpeln.

- Jag kämpade verkligen för att skåa någonting som tvättar bort folks fördomar om mig.


I en vintagebutik i Santa Monica hittade Jessica vad hon behövde för att fullända förvandlingen.

- Jag gick till provspelningen i en lång kjol och en höghalsad blus av spets med knappar i ryggen. coh till hade jag ett brett band i midjan. Jag lockade håret och min mamma hjälpte mig att sätta upp det, för att skapa något som kändes "omodernt", berättar Jessica.

- Jag tänkte att jag inte hade något att förlora. Antingen går det bra eller så kommer de att skratta åt mig. Jag ville verkligen, verkligen ha rollen - och jag fick den, hurrar Jessica.


Även om "Illusionisten" var lite av ett erkännande fortsätter hon att kämpa för de stora rollerna.

- Jag kämpar för de bästa rollerna som akka andra, visst har "Illusionisten" gjort skillnad ... men jag kan inte välja och vraka bland rollerna.


Många av de roller som Jessica suktar efter går till Scarlett Johansson och Natalie Portman.

- Jag vill bara få en möjlighet. Om du inte gillar min provspelning - visst, anställ mig inte. Men om du inte ens vill se mig där från första början, då gör det ont. Och varför? De vet ingenting om mig! Visst, de kanske har sett mig i någon film som de inte gillade, men ... jag är väldigt mångsidig!


När hon var 14 år spelade hon prästdotter i serien "Sjunde Himlen". Under en viss period bodde hela familjen Biel i Los Angeles tillsammans med Jessica.

- Mina föräldrar är fantastiska. Jag förstår inte hur de kunde låta mig föra allt jag gjorde när jag var liten. Nu på senare år har jag bett om ursäkt till min bror, han är fyra år yngre än jag och tvingades följa med när jag åkte runt på provspelningar.


Jessica träffade Justin på Golden Globe galans efterfest för två år sedan.

- Det är underbart att göra det jag gör och ha det liv som jag har. Men allt som ingår i det här livet ... det är bisarrt! Just intrånget i privatlivet är tufft, jag är förföljd hela dagarna - varje dag. Oavsett om jag går till kemtvätten eller tandläkaren så är jag bevakad. Jag skulle kunna gå till tandläkaren och se sunkig ut, men bara om jag verkligen inte brydde mig om vad som stod i tidningarna dagen efter.


Om man väljer att bli tillsammans med en av världens mest kända artister, hur kan man då tro att paparazzifotograferna ska ta hänsyn till privatlivet?

- Välja? Man väljer inte vem man älskar! Det är inte direkt så att du träffar en person den ena dagen för att nästa bestämma om du kommer att stå ut med att han är känd. Man väljer inte kärlek, det bara händer...


   

     

Av Linda - 8 september 2009 20:52

ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN har mitt favorit program Idol börjat :)

Jag gillar detta programmet, tycker det är kul att se alla auditions i början, då får man ju se de som är jävligt dåliga och de som är jävligt bra också. Jag skaffar mig alltid favoriter så här i början. Tyvärr, missade jag en halvtimme av programmet idag, då får jag se reprisen i helgen istället.

MEN vad fan, idag när jag skulle logga in här då ser jag att ALLT är ändrat. Hela jävla blogg portalen. Vad faaaaaan, jag blev inte så glad, mest förvirrad faktiskt.

Jag måste säga att jag är som Gustav Svensson i "Svensson Svensson", med detta menar jag: Jag gillar INTE förändringar! Speciellt INTE om det är sådana här förändringar som man inte gjort själv..

Vad tycker DU om den nya sidan? Bra eller Anus?

Men men idag har jag bara slappat och tagit det riktigt, riktigt lugnt. Gjorde ju aldrig det i söndags och idag vaknade jag jävligt sent också, men det är inte så konstigt när jag somna i söndags morse.

Åt i alla fall Wok med Nudlar idag, så jävla gott! Var riktigt längesedan jag åt detta nu.

Hmm, nu är det Andra Avenyn eller Sweet Home Alabama som börjar klockan nio, men jag tror faktiskt att jag tar Sweet Home Alabama! Hoppas att Ni haft en bra dag folks! Tjing tjong på Er!

Av Linda - 8 september 2009 19:24

   

   

      


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 14 (2 Juli) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade få produkter den här gången.


Detta hittade jag i CHIC nummer 14 (2 Juli) 2oo9:

* Yves Rocher Sunny Water Kastanjevatten, 79 kronor- VILL HA! Kastanjevatten är en gammal skönhetsfavorit som fått sig en revival. Sunny Water fördjupar befintlig färg och fixar brännan i ett nafs!

* Miu Miu Väska finns hos www.netaporter.com, 37o3 kronor- Fin väska i en härlig färg!

* Kérastase Forcintense Återuppbyggande Kurpogram för skadat hår, 369 kronor- För att göra hårkuren extra intensiv kan du värma en handduk i mokron och svepa om håret. Det blir dessutom varmt och mysigt!

Av Linda - 8 september 2009 17:16

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 14 (2 Juli) 2oo9, kom jag till den här artikeln. Jag tror att en del kan känna igen sig, så jag tänkte skriva ner vad jag läste i artikeln.


Hur duktiga, snygga och framgångsrika vi än är verkar det alltid finnas mer att sträva efter. Varför är det så svårt att vara nöjd med det man har?

Artiklen är skriven av Helena Skoog.


Att sätta upp mål är bra. Det vet vi, för det får vi höra överallt. Visualisera, se framför dig hur du när måler, så kommer du snart dit. Sikta högt!


Men sedan då? När du är där, när du har fått den där tjänsten som du ville ha eller har kommit in på drömutbildningen eller hittat det perfekta boendet. Vad händer då? När någon annan, gärna någon av dina vänner, har gjort exakt samma sak men bättre. Och dessutom hittat partnern att leva resten av livet med och hunnit resa jorden runt. När det dyker upp nya fantastiska mål och de gamla känns barnsliga och små så fort du har nptt dem och du aldrig är precis där du vill bara - du vill ju ha nått mycket längre, hela tiden.


- Det är jättebra att ha mål som man strävar efter, men det finns några saker att tänka på. det första är att faktiskt veta varför. Vad är syftet med målet och varför vill jag uppnå just det? Sedan är det viktigt att målet är realistiskt och att man tar det i etapper och firar ordentligt för varje nytt steg man tar, säger Elizabeth Gummesson, som har skrivit boken "Good enough - Bli fri från din perfektionism".


- Det är naturligtvis oerhört viktigt att njuta och tycka att "det här duger också" istället för att alltid ligga steget före och tänka: "Vad blir nästa steg? Vad ska jag klara av som nästa punkt?" Ingen har lovat oss en morgondag, så det är lika bra att njuta varje dag. Att tänka "så fort jag får ett bättre jobb ska jag bli effektiv och ansvarsfull" eller "bara jag går ner fem kilo så kommer jag att bli lycklig" - det är att skjuta upp sin egen lycka och framgång till något som vi inte ens vet om det inträffar.


Hur kommer det sig att vissa är nöjda med det de har och andra inte?

- Det beror ofta på att de har en starkare självkänsla och mår bättre mentalt. Det betyder inte att de inte strävar efter saker som de vill ska hända, men de kan njuta mer på vägen. Perfektionister som har låg självkänsla och totalt fokus på presetation hela tiden blir nästan aldrig nöjda, stannar aldrig upp och ser hur långt de har kommit utan ser bara hur långt de har kvar.


Hur kan man undvika situationer som ger prestationsångest?

- Jag tror inte att man ska undvika situationer som ger prestationsångest, utan ta itu med prestationsångesten istället. Annars kommer det alltid att finnas situationer som man fruktar ska dyka upp. Ju starkare mental hälsa man har desto tryggare blir man i alla möjliga situationer. Man blir starkare genom att konfrontera rädslor, att våga utsätta sig för sådant som är läskigt, flytta sina gränser, kliva utanför sin trygghetszon en smula. Och givetvis genom att se prestationen för vad den är, nämligen bara en prestation. Inte hela din person, utan en enskild händelse...


SÅ FIXAR DU MÅLEN!

Att sätta upp mål kan vara bra, om det är bra mål. CHIC bad Elizabeth Gummesson reda ut begreppen.

BRA MÅL

- Bra mål är realistiska, roliga, mätbara och betyder något för en själv, inte bara för att visa andra. Den egna lusten får gärna vara drivkraft.

DÅLIGA MÅL

- Sämre mål är de man skapar av hämnd eller hävdelse, sådana som gör oss mer aggressiva istället för mer kärleksfulla.


  

Av Linda - 8 september 2009 13:30

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 14 (2 Juli) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Emma Andersson.

Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa om henne.


Hon är den ambitiösa hockeyfrun som inte klarar av att gå sysslolös och vill ha sitt eget liv. CHIC möter Emma Andersson, på besök i Stockholm.

Artikeln är skriven av Caroline Nilsson.


Jag träffar supertrevliga Emma Andersson, 3o, på restaurang Villa Källhagen på Djurgården i Stockholm. När hon kommer in ser hon ut som en riktig stjärna, i klänning från Missoni och nyaste inköpet på fötterna; ett par svarta Balenciagas. Några minuter innan har jag fått ett sms om att hon är försenad på grund av sina klackar.

- Jag gick till Djurgårdsbron men sedan orkade jag inte gå längre och tog en taxi, ursäktar hon sig.


På vänster ringfinger glittrar förlovningsringen, värd drygt 11o ooo kronor, som hon fick av sin Henrik Zetterberg, 28, när han friade under en semester i Sydafrika förra sommaren.

- Jag blev alldeles chockad, för jag hade verkligen ingen aning. Han hade varit på Tiffanys och köpt ringen. Det var verkligen modigt gjort av honom.


Sedan två år tillbaka bor Emma hos Henrik i Detroit och nu har det blivit klart att de kommer att stanna minst tolv år till eftersom Henrik har förlängt kontrakt. Något som Emma inte är alltför förtjust i.

- Jag kommer vara över fyrtio när vi flyttar hem till Sverige! När kontraktet går ut flyttar vi hem till Skåne. Jag får väl göra comeback med "Dolce Vita" när jag är 45 år, skojar Emma.


Men hon saknar inte sin TV-karriär hemma i Sverige särsklit mycket.

- Ena dagen kan jag sakna min gamla "Dolce Vita"-tid, men inte att bo i Stockholm. Nästa dag kan jag tänka: "Åh, Gud vad skönt att slippa göra TV!" Jag har fått ett erbjudande om en amerikansk TV-show, "The Wiew", som kan bli en jättestor grej.


Vad gör du på dagarna när du inte jobbar?

- Jag är en ambitiös människa och vill inte gå runt och inte göra någonting. Jag blir helt koko och börjar klättra på väggarna. Jag ser till att ha saker att göra och detta året har det mesta kretsat runt boendet, eftersom vi precis har flyttat. Sedan håller jag på att lära mina bögkompisar att laga amt, haha. Tidigare har jag levt ett väldigt egocentriskt liv och därför blir det konstigt om jaghelt plötsligt bara ska leva för någon annan. Det är viktigt att ha mitt eget liv med mina egna vänner. Annars blir det lätt att man bara umgås med "hockeyfruarna" och hela världen bara handlar om hockey. Jag som inte ens är intresserad av hockey...


Kan du känna dig ensam där borta?

- Ja, jag kan känna mig jätte ensam vissa dagar. Mina närmaste vänner är ju inte här och jag kan inte ringa hem på kvällarna för då är det natt i Sverige. Ibland kan jag känna: "Vad fan gör jag här?", men det hände rinte så ofta. Vi pratar mycket om det och Henrik vet hur mycket jag har offrat. Men jag skulle ju aldrig offra det jag har nu och flytta hem och börja gå ut på Stureplan igen.


Enligt rykten är du gravid?

- Ja, enligt rykten ska jag föda imorgon, haha. Många sportstjärnor skaffar barn just för att tjejen ska ha något att glra men jag vill skaffa barn för att jag verkligen vill det. Vi har ingen brådska och vill gifta oss först.


Ja, bröllop nästa sommar!

- Ja, men vi vet inte själva hur vi ska ha det än. Ena dagen kan jag känna att jag vill ha ett jätte stort bröllop, men så kollar jag på Henrik som är lite blyg och nervös och blir alldeles svettig bara jag nämner 9o personer. Det lutar åt att vi gifter oss utomlands.


Vad ska du har för bröllopsklänning?

- Jagg vet inte än, men jag får väl tvinga Lars Wallin att sy en. Jag vill att den ska vara så enkel som möjligt och smälta in i den miljö som vi väljer.


Shoppar du mycket?

- Ja, jag har alltid haft ett väldigt stort intresse. Jag var 14 år när jag köpte min första Dolce & Gabbana-kappa. Jag jobbade på en pizzeria för att tjäna pengar och köpa dyra grejer. Jag var den enda som hade Lancômesmink i min klass. Min syster är precis tvärtom. Hon avskyr smink och vill ha fotriktiga skor och köper inga nya kläder. Men när vi ses förvandlar jag henne!


Var shoppar du?

- Det finns ett bra centrum i Detroit, men sedan har jag ju bara en timme med flyg till New York och Chicago. Jag är ofta i New York. Man måste passa på. Jag gillar märkena Missoni, Ralph Lauren ich Giuseppe Zanotti.


När Henrik förlängde sitt kontrakt med NHL-laget Detroit Red Wings bestämde sig paret för att flytta och köpte ett hus i Bloomfield Hills. Ett hus som har gym, inomhuspool och en enorm walk-in-closet.

-¨Jag har den lyxigaste garderoben! Det ser ut som att man går in i en butik. Jag har äntligen fått ställa upp mina skor. Jag är inte som Charlotte Perrellit och har tvåhundra par skor, jag har kanske fyrtio, det är nästan lite tomt nu, haha. Garderoben är större än hela min gamla lägenhet och i den finns även dusch och toalett. den är som en våt dröm!


Hur mycket pengar spenderar du på kläder?

- Det är så svårt att säga för det är så olika, men gillar jag en klänning som kostar 8ooo kronor så köper jag den, även om det är mycket pengar. Det unnar jag mig.


Emma skrattar ofta under intervjun och hennes ögon glittrar ikapp med de fyrkantiga diamanterna på förlovningsringen.

Som programledare för "Dolce Vita" bevakade hon det nästintill parodiskt glamourösa liv som de riktigt rika lever. Idag lever hon minst sagt Det Ljua Livet själv - och nu för tiden är det andra som bevakar henne...  


          

Av Linda - 8 september 2009 13:00

  

Idag ska jag inte göra något speciellt och då har jag mina mysbyxor på mig!


* Topp, Ginatricot.

* Mysbyxor, H&M.

* Strumpor, H&M, NYA!

Av Linda - 7 september 2009 23:36

Idag har det vart riktigt, riktigt kasst väder. Så det fick bli jeans idag. Märks att hösten är på väg, blåser ju varje dag nu nästan och löven börjar trilla av träden ser man ute plus att de ändrar färg, då får det bli jeans kalla dagar.


* Cardigan, ZARA.

* Topp, H&M.

* Jeans, JC.

* Strumpor, H&M, NYA!

* Halsband, Guldfynd, NYTT!

Av Linda - 7 september 2009 23:08

I fredags kom min beställning från H&M som jag gjorde förra söndagen. Beställde ju bara två plagg, så det var inte alls mycket. Men när jag såg Polotröjan bestämde jag mig direkt för att skicka tillbaka den, provade den med och jag tyckte att den var stickig. NEJ, den vill jag inte ha och jag kommer inte ändra mig var min enda tanke. Men det andra behöll jag..


Detta beställde jag:

* Morgonrock, 269 kronor (Ordinarie pris 298 kronor, men jag hade 1o%), H&M- Denna gillar jag, tycker att den är så himla fin och den är typisk mig!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards