Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 17 september 2009 21:46

Linda skickade ett sms imorse och frågade om jag ville följa med ut på promenad senare på dagen. Svarade kanske, det var ju inte så fint väder tidigare idag direkt. När jag var nere på stan tidigare idag och inne på Lindex var det lite stackmoln när jag gick in, men när jag gick ut därifrån var det sol och blå himmel :)

Då kände jag att det hade vart gött med en promenad på kvällen. Efter att jag hade diskat klart skrev jag till Linda att vi kan gå ut och gå. En halvtimme senare möttes vi upp.

Rundan vi gick var: Hollendergatan, förbi PA:s, in mot villorna i Vindängen, Ryttarstigen, ner mot stan jag skulle kolla om Caramell hade öppet de hade stängt, Ströget ner, runt Ranten och in på ICA där jag köpte mig en Ost/Skink Baugette och hela gatan fram där vi bor. Det var ritkigt, riktigt skönt att vara ute och Power walka så länge :D

Nu kommer jag gå mer och mer, blir liksom enklare när det är svalare ute. Kommer bli mer power walks nu, blev inte alls mycket i sommar på grund av allt jobbande, då orkade jag inte de få dagarna jag väl var ledig.

Baugetten som jag köpte blev min middag idag, har inte vart sugen på något speciellt. Kastade dock Osten och jag tog Gurka och Sallad från kylskåpet för att fylla min Baugette. Mycket goare än äcklig jävla ost :D Jävligt skönt med en dusch var det också när jag kom in från våran power walk runda!

Har Ni haft en bra torsdag folks? Tjing tjong och god natt på Er!


Av Linda - 17 september 2009 17:36

Jag cyklade ner till stan förut, var ju tvungen att gå in på Lindex. Eftersom det blir allt kallare och kallare om kvällarna, så är jag i stort behov av ett par vantar! Det var mitt mål när jag kom dit att hitta ett par. Orkade inte gå in på VeroModa eller någon annanstans (inte för att jag har så mycket alternativ i och för sig men). Gick runt där inne och kikade, hittade även det jag ville ha..


Detta shoppade jag på Lindex:

* String, 41,5o kronor (Ordinarie pris 59,5o kronor, men jag hade 3o% på underkläder), Lindex- Snygga trosor! Har inte så många svarta heller så!

* Fingervantar, 39,5o kronor- Lindex- ÄNTLIGEN har jag ett par vantar, sköna är de också!  


  

Av Linda - 17 september 2009 13:16

  

Såg nyss reprisen på Doobidoo och där var snygga Måns med :)

Han är riktigt, riktigt snygg och så himla charmig..

Av Linda - 16 september 2009 20:36

Onsdag idag då ja, veckorna går så jävla fort! Knappt så att man hinner med ibland. Fick min Avi från posten idag, min klänning hade kommit som jag beställde sent i måndags kväll :) Det var en rask promenad upp och ner till OKQ8, inte för att det är så långt, men det är ju bara uppför dit! Härligt var det i alla fall.

Fan nu har jag hjärnsläpp vad jag har gjort idag, men det var att hämta min klänning och vid halv åtta cyklade jag till PA:s lite snabbt för att köpa Cosmopolitan och VeckoRevyn, skön cykeltur dit och hem.. MEN, MEN det stinker ju för fan ko bajs och jag hatar den jävla stanken! Får ont i hövvet verkligen..

Åt Wok med Nudlar idag, skönt nu är jag av med de resterna, smakar ju inte lika gott som om jag hade lagat det idag, men Nudlarna fick jag koka nya. Jaja..

HUA, det är verkligen kallt på kvällarna nu. Jag måste till Lindex imorgon och köpa vantar, fryser som fan om mina händer och jag måste smörja in de med handkräm oftare nu med, känner bara hur torra de är.. Jag hoppas verkligen att Lindex har de där vantarna som jag älskar, de jag köpte förra hösten var ju inte så bra...

Har Ni haft en bra dag folks? Ni får i alla fall ha en fortsatt bra onsdags kväll! Tjing tjong! 



Av Linda - 16 september 2009 18:06

  


  


  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom SOLOs Augusti nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite produkter och det är lite blandat också.


Detta hittade jag i SOLOs Augusti nummer 2oo9:

* Isadora Cream Powder Foundation, 139 kronor- VILL HA! Billig är den dessutom! Vi har levt med puderfoundationhybriderna sedan vi tog de första stegen mot en sminkdisk. Och här snackar vi produktutveckling! Vår nya vän från Isadora ger en fin, naturlig yta på fem sekunder, det låter som reklam men det är sant!

* Clinique Blushing Blush, Pink Love Rouge, 285 kronor- VILL HA! så fin färg! Jag fastnar lätt med mina bruntonade solpuder och bronzers, men rosa är egentligen allra finast till min ljusa hy. Det här rouget ger fräscht rosiga och lätt skimrande kinder, och jag gillar verkligen den snygga silverdosan!

* The Body Shop Coconut Milk Body Lotion, 165 kronor- Just nu är jag helt beroende av denna mjölkigt lätta kroppslotion på spray! Kokosdoften den lämnar efter sig är underbart tropisk och sensuellt somrig...

* Chanel Lippgloss, 275 kronor- VILL HA! Fin färg!

* Behå Lindex, 149 kronor- Fint möster. gillar blommorna på behån!

* Trosor Lindex, 69.5o kronor- Trosorna är inte den finaste modellen, MEN detta set är jävligt sött tycker jag!

* Kjol från www.chicy.se, 239 kronor- Fin kjol i fint mönster! Väldigt somrig!

Av Linda - 16 september 2009 17:45

Idag kom min klänning som jag beställde sent i måndags kväll! Riktigt fort gick det med den här beställningen, trodde att det skulle ta lite längre tid. Jag är nöjd med klänningen, men jag ska bara lägge in den lite under armhålan, så blir den skit bra sen.


Detta beställde jag från Eliteladies:

* Assymetrisk Klänning, 199 kronor, Eliteladies- Den är mycket snyggare i verkligheten när jag har den på mig än på bilden! Är mycket nöjd med beställningen av klänningen!

 

  

Av Linda - 16 september 2009 12:34

Nu när jag har läst SOLOs Augusti nummer 2oo9, kom jag till den här sidan med jobbiga tjejgrejer som vi gör. Haha, det var lite kul att läsa så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Vi tjejer kan, hur underbara vi än är, också upplevas som lite jobbiga ibland. SOLO ger dig exempel på några beteenden som prövar hans tålamod allra mest.

Artikeln är skriven av Sanna Moen.

 

* Du säger att du inte är hungrig och beställer in en liten sallad. När maten kommer in börjar du äta av hans pommes frites.

* Du tackar konsekvent nej till efterrätt men hugger alltid in på hans. På senaste tid har du dessutom börjat be servitrisen om två skedar istället för en.

* Du läser in saker i något han sagt och skäller ut honom två veckor senare.

* Du tar alltid upp gammalt groll när ni bråkar.

* Du pratar på traditionellt tjejsätt. Det vill säga istället för att säga att du är hungrig frågar du honom om inte han är sugen på något. Sedan blir du sur när det inte blir någon mat.

* Du använde bebisröst och interna gulligull-smeknamn, även ute bland folk.

* Du hånar honom kärleksfullt inför andra. exempel: "Niklas kan verkligen inte hålla rent hemma, det ser värre ut än i en knarkarkvart, haha".

* Du kritiserar gärna hans exflickvän, säger att hon har IQ fiskmås och såg ut som en gris i ansiktet (och kanske sjunker du så lågt att du till och med grymtar nöff nöff när hennes namn nämns).

* Du upplyser honom ständigt om hur många av era vänner som har förlovat sig.

* Du berättar hur många av era vänner som har gift sig, hela tiden.

* Du upplyser även om hur många av era vänner som har skaffat barn.

* Du tvättar bort fläckar i hans ansikte genom att spotta i en servett eller på pekfingertoppen och gnugga, precis som mamma brukade göra back in the days.

* Du svarar uteslutande "Jag vet inte, bestäm du, hihi" när han frågar vad ni ska göra.

* Du sms:ar dig igenom er romantiska middag.

* Du kommenterar alla filmer ni ser vare sig det är hemma eller i biosalongen.

* Du har även en förmåga att kommentera allt som händer på teveskärmen när ni kollar fotboll.

* Du övertalar honom att ni ska se en söt tjejfilm. Fem minuter in i filmen somnar du.

* Du ägnar mycket tid åt manikyr. Gärna vid  frukostbordet. Pedikyren kör du kvällstid när han äter.

* Innan ni går ut byter du om många gånger och kräver entusiastiska kommentarer vid varje ny outfit du visar upp.

* Du rättar systematiskt hans grammatiska språkfel.

* När du behöver kräkas efter ett glas för mycekt eller om du blivit magsjuk, kräver du att han ska agera spyassistent och hålla ditt hår medan han klappar dig på ryggen.
* Du använder hans rakhyvlar och lämnar dem undantagslöst fulla med könshår.

* Förekomst av könshår (dina) upptäcks plötsligt (av honom) i den fantastiska Carbonara pastan du lagat. De påträffads även på hans laptops tangentbord.

* Du blir sur när an ska ha en night out med killkompisarna och ringer varje kvart, hela natten. Att du var på tjejmiddag förra helgen och kom hem på morgonkvisten är något du bekvämt glömt bort för tillfället.

* Du berättar allt om ert sexliv och avslöjar hans intimaste sex- och kroppshemligheter för dina polare.  

 

  

Av Linda - 15 september 2009 17:34

Nu när jag har läst ut SOLOs augusti nummer 2oo9, kom jag till den här sidan med lite tips om hur man träffar nya kompisar. Så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa.


Alla vill vi ha vänner - gärna många. men var träffar man nya? Och hur tar man den ytliga bekantskapen till nästa nivå?

Artikeln är skriven av Johanna Frölander.


VAR?

Ja, inte genom att sitta hemma framför teven i alla fall. Ju mer du rör dig ute i det sociala livet, desto större chans har du att träffa nya bekantskaper. Precis som när du vill träffa en ny partner så är vänners vänner en pålitlig källa att ösa ur. Privata fester som inflyttningspartyn är oslagbart bra tillfällen att slå dig ner i soffan brevid en potentiell BFF. Nyinflyttad? Att ta en kvällskurs eller engagera dig i en sport är också smart eftersom du då på ett enkelt sätt omger dig med människor som delar ditt intresse. Det passar dig som är blyg också eftersom samtalsämnena är givna. Se sedan till att ni blir vänner på Facebook och kontakten är säkrad.


VEM?

Du kan ju bli kompis med vem som helst, men det underlättar om ni har ett gemensamt intresse att knyta an till. I det här sammanhanger finns det ännu en fördel med kompisars kompisar: de är i allmänhet redan kvalitetskontrollerade och godkända. Så länge dina vänner inte hänger med skumma människor kan du alltså vara nästan säker på att det är schysta typer och potentiella BFFs. Var dock väldigt noga med att vara dig själv - hur ska du annars kunna attrahera dina vänner?


HUR? 

Ett leende tar dig långt, även i dessa sammanhang. Leende människor gör oss på gott humör och positivt inställda till samtal. Försök att se avslappnad ut; sänk axlarna och andas med magen även om du känner dig lite nervös. Presentera dig tidigt och koncentrera dig på vad den andra personen säger. Ställ föjldfrågor och få honom eller henne att känna sig intressant. Ställ öppna frågor som kräver utförligare svar än "ja" eller "nej". Led försiktigt in samtalet på saker som du gillar eller som är viktiga för dig. För att det ska kunna utvecklas till en riktig vänskap måste ni kunna knyta an till större ämnen än kvällens outfit och vem som känner vem.


NÄR?

Kanske har du flyttat och behöver utöka din bekantskapskrets. Kanske känner du bara att de vänner du omger dig med i nuläget inte förstår dig eller ger dig det du behöver. Om det är så illa att du omger dig med "vänner" som får dig att må dåligt är det verkligen hög tid att ge dig ut på jakt efter nya. Och även om du är väldigt nöjd med de kompisar du har så vill du kanske ha fler med samma musiksmak, så du har konsertsällskap, eller med samma shoppinglust så du har någon att tömma plånboken med. Man kan knappast ha för många vänner.


VARFÖR?

Förutom det faktum att livet skulle vara ganksa tomt och trist utan kompisar så har vänskap fördelar för din hälsa också. Det finns forskning som visar att bland annat ditt blodtryck hålls på en bättre nivå om du omger dig med goda vänner. Vänskap sägs dessutom vara extra viktig för just kvinnor. Att prata igenom ett problem med en bra kompis är i många fall lika effektivt som att prata med ett proffs. Ett riktigt kompissnack då och då gör dig dessutom bättre rustad för att stå emot depressioner och sömnproblem.



SOLO Augusti   

     

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards