Alla inlägg den 23 september 2009

Av Linda - 23 september 2009 22:22

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 16 (23 Juli) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite produkter, inte så mycket denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 16 (23 Juli) 2oo9:

* Ole Henriksen African Red Tea Exotic Body Scrub, 75o kronor- Luktar gott av citrus. Produktens små korn känns sköna och snälla mot huden, som dock känns lite oljig efter en skrubbdos. Den flottiga hinnan blir dock inte långvarig, utan huden känns återfuktad och mjuk!

* Kofta Åhléns, 299 kronor- VILL HA! Så himla söt och den ser så härlig ut! Väldigt söt kofta!

* Klänning Bik Bok. 249 kronor- Snygg klänning i häftigt mönster! Är inte så förtjust i detta mönstret annars, men på den här klänningen var det snyggt!

Av Linda - 23 september 2009 21:08

  


Ser de två sista avsnitten nu av Grey´s Anatomy!

Nästa vecka börjar ju den nya säsongen, ÄNTLIGEN :)

Av Linda - 23 september 2009 20:36

Hahaha, japp det är ju ta mig fan jag idag! Jag har ju möjligheten att lägga mitt egna schema som sagt. Jag vet att jag hade lagt dagar denna veckan och några nästa vecka (än så länge). Kollade schemat antingen i söndags kväll eller i måndags kväll och då hade jag inga bokningar inlagda. OKEJ, trist som faaaan tyckte jag och tänkte inte mer på det. Har ju en jäävla massa annat i hövvet just nu, en miljon saker känns det som. Jag var inne på Facebook och såg att en jobbarkompis jobbade idag, AHA tänkte jag då. Kanske också skulle kolla mitt schema? Verkar som att de har APT möte idag, varför har inte jag fått någon bokning? HAHAHAHAHA jo visst dra åt helvete, det hade jag ju visst det och detta såg jag fem i ett, började kvart i ett. C., ringde och jag var nere vid min cykel då, iväg fort som faaaaaan på cykeln till jobbet! Var där tjugofem minuter efter att jag började jobba. FUCK, FUCk, FUCK vad pinsamt och detta kommer ju ta mig faaaaaan ADLRig, ALDRIG hända igen!

Jävligt snurrig dag med andra ord och det blev en Grandiosa Pizza och Sallad idag till middag! Har även hunnit packa och nu är jag nyduschad. Har Ni haft en bra dag då folks? Tjing tjong!


MEN nu GREY´S ANATMOY!

Av Linda - 23 september 2009 12:12

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 16 (23 Juli) 2oo9, kom jag till den här artikeln med tips om hur man skrubbar sig till en bättre hy! Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa för tips.


Vägen till en mjuk och välmående hud börjar med en riktig rivig behandling. VR listar allt du behöver veta om kroppsskrubbar.

Artikeln är skriven av Therése Andersson.

 

Vad är egentligen en kroppsskrubb?

Kroppsskrubbar, eller body scrubs som de också kallas, finns i en mängd olika varianter - från feta kropps smör till lättare lotions och duschcremer. Alla innehåller ingredienser som har en skrubbande effekt på huden, till exempel saltkorn, havre eller små mikropärlor.

Vilken nytta gör de?

Kroppsskrubbar exfolierar huden och tar bort såväl torr hud som döda hudceller. När alla döda och torra slaggprodukter är borta känns huden både mjukare och lenare.

Följer solbrännan med när jag använder kroppsskrubb?

Eftersom torr hud och döda hudceller sitter utanpå hudlagret suger de också åt sig mest av solbrännan. När du skrubbar din nybrända hud är därför riskten stor att färgen följer med. Skrubbar du huden frå från de döda hudcellerna innan du går ut i solen sätter sig alltså färgen bättre i huden. Men skrubba inte huden strax innan du tänkt sola. En nyskrubbad hud är nämligen extra känslig och du kan bränna dig rejält. Smartast är att skrubba kvällen innan du ska till beachen.

Kan jag som har känslig hud använda kroppsskrubb?

Avsolut! Investera i en uttalat mild skrubb som varsamt tvättar bort torra och döda hudceller. Ett tips är också att använda duschcremer med skrubbeffekt, eftersom de ofta är mer skonsamma än traditionella skrubbar. Att satsa på skrubbar som innehåller mjuka mikropärlor, eller microbeads, är ett annat hett tips...

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards