Alla inlägg den 22 september 2009

Av Linda - 22 september 2009 19:06

  



  


  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 15 (16 Juli) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade lite produkter och det blev lite blandat denna gången också, vilket är bra!


Detta hittade jag i CHIC nummer 15 (16 Juli) 2oo9:

* Marc by Marc Jacobs Väska finns hos www.netaporter.com, 4282 kronor- Snygg väska och dessutom är färgen fin!

* Kanebo Sensai Lasting Treatment Rouge Läppstift, 345 kronor- En favorit! Doftlös, sitter bra och ger lagom färg. Lite glitter kan anas!

* Darphin Chamomile Aromatic Care Olja, 495 kronor- En lugnande olja för hud som lätt rodnar och blossar! Perfekt för mig då med andra ord!

* Shiseido Future Solution LX Dagkräm, 29oo kronor- Denna var ju precis för min plånbok, haha! En ovanligt lyckad lösning på allt som orsakar åldrande hittar du i dagkrämen Future Solutions magiska recept. Dunderhonung för huden, minst sagt!  

* Klänning Forever21 www.forever21.com, 183 kronor- Fin klänning i en härlig färg! Kan dock inte ha så här långa klänningar då jag försvinner i dem!

Av Linda - 22 september 2009 17:06

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 15 (16 Juli) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Peter Magnusson. Jag tycker att han är så jävla rolig och jag skrattade när jag läste artikeln, tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa.


Dubbelaktuell i sommar med film och teater; för CHIC berättar komikern Peter Magnusson om förhållandet till droger, hångel på krogen och sin tid som nattklubbslejon.

Artikeln är skriven av Caroline Nilsson.

 

Både film och teater för dig i sommar. Berätta!

- Det är väldigt roligt. Filmen spelade vi in redan förra sommaren och det tar ju tid med klippning och allt så det känns roligt att den äntligen får komma ut. Det är enormt stor skillnad på att göra teater och film men det är också roligt och väldigt utmanande.

 

Filmen handlar om en rätt sorlig figur, Göran. Hur mycket har du plockat från ditt eget liv?

- Lite grann kanske, vissa bitar är självupplevda. Jag kan känna igen vissa situationer och tankar med själva historien är ju påhittade.

 

Tröttnar du aldrig på att jobba med David Hellenius?

- Jo, ibland. Men då tar vi en liten paus från varandra, haha. Vi jobbar mycket ihop men gör också många saker på varsitt håll.

 

Beskriv dig själv med fem ord!

- Ojämn, glad, kreativ, infantil och känslig för stämningar.

 

Hur skulle din kontakannons se ut?

- Hehe... "Glad kille på 34 jordsnurr söker ärtig tjeje med båtvana och minst fyra års postgymnasial utbildning". Jag tycker det är sexigt med kvinnor med mycket kunskap, som är pålästa och intelligenta.

 

Gillar du att hångla ute på krogen?

- Det är inget jag håller på med nu. Eller, det kanske händer, haha. Det kanske är så att jag är ihop med någon men det vet ju inte folk om så då tror de att jag hånglar upp någon för kvällen.

 

Är det svårt att träffa någon när man är känd?

- Nej, det tror jag inte. Vad skulle de få av mig? Jag är inte Ingvar Kamprad liksom. Det finns inte så mycket man kan få av mig nu som man inte kunde få innan jag var känd. Jag tror inte jag träffar den typen av tjejer som skulle tycka att det var intressant på det sättet.     

 

Vill du ha barn?

- Ja, jag vill ha barn men jag har ingen brådska med det. Jag känner att jag måste bli klar med mig själv först. Jag har sidor hos mig själv som fortfarande är ett barns och jag behöver mogna lite mer först.

 

Vad har du haft för "riktiga" jobb tidigare?

- Jag har jobbat på ICA, där jag prismärkte varor. Och jag har jobbat på Stockholms Filmfestival som marknadskoordinator, fast jag visste inte riktigt vad det betydde. Jag skulle dra in sponsorer men lyckades inte så bra, haha. Sedan har jag ordnat klubbar. Jag och min kompis Martin Sopko ordnade fester på Cirkus och BZ, och under gymnasietiden ordnade vi en jädra massa klubbar. Vi tjänade kanske 1o ooo på en kväll och det var ju enormt mycket pengar då. Efter gymnasiet slutade vi med det där för det var ingen av oss som ville vakna upp och vara 35 år och kroglejon...

 

  

  

Av Linda - 22 september 2009 12:06

Jaaaaa, fy faaaaaan säger jag bara! Nu är den verkligen här på riktigt. Det blåser kuling längs hela Sveriges kust. Jag bor inte ens vid kusten, men här blåser det som fan ändå! Är snarare ovanligt att det inte blåser. Men hur som helst, det märks verkligen att det är höst, blåst och regn, regn, regn.. Fan vad värdelöst!!

Vad händer idag då? Hmm, bra fråga. Skulle ju till chefen idag hade jag ju tänkt, men jag tror fan att jag skippar det idag också. Tar det imorgon istället, ska ändå göra lite annat imorgon.

Tog fram Fläskfilé ur frysen igår så jag tänkte äta Fläskfilé, Pommes Frites och Potatisklyftor (hade lite i båda påsarna och jag vill bli av med dem) och Sallad till! Blir jätte gott sen, denna höstiga tisdag :) Blir bra att bli av med mina Pommes Frites och Potatisklyftorna!

Ni får ha en bra tisdag folks! Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards