Alla inlägg den 18 september 2009

Av Linda - 18 september 2009 17:06

Idag var det fint väder och vad innebär detta? Jo, POWER WALKA!!

Idag gick jag hela Hälsoslingan, runt hela Vindängen, hela Bangatan fram och upp mot F-berget. Min tår är ju inte av denna värld, de är ju fucked-up och jag är la inte så snäll mot dem heller som misshandlar dem! Så nu har jag plåster på de stackars tårna, mina skor är röda och de är ju vita annars, blödde en del :(

Gick iväg halv tre och var hemma till kvart i fyra igen. Nu sitter jag bara på soffan och tar det lugnt, nu har jag verkligen gjort mitt för idag :D  

Funderar på vad jag sla äta för mat, jag vette fan vad jag är sugen på. Inte har jag tagit fram något kött heller, kom på det när jag la mig för att sova inatt och då orka jag ju inte gå till frysen och ta fram något, hehe. Dock är jag jävligt, jävligt sugen på Kina mat, så jag funderar fan på att ta cykeln till Wokstugan och köpa Kina mat, det är ju för jävla, jävla gott och den maten är någon rätt jag inte äter ofta!

Vad ska Ni göra idag då folks? Ni får hur som helst ha en bra fredagseftermiddag! Tjing tjong!

Av Linda - 18 september 2009 16:00

  


Idag är det fint väder ute och då åker klänningen på :)



* Klänning/Tunika, Ginatricot, NY! Gillar verkligen den här klänningen!

* Jeansleggings, Ginatricot- ÄLSKAR dessa!

* Tygskor, H&M- Underbart sköna skor!

Av Linda - 18 september 2009 13:26

  

  

  

  

  

Nu har jag suttit och kollat igenom Glaze Juli nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite produkter och det blev blandat denna gången.


Detta hittade jag i Glaze Juli nummer 2oo9:

* OPI Papaya Pineapple Skrubb, Massagekräm och Mask, mellan 255 kronor och 29o kronor- Märket OPI som du säkert förknippar med nagellack lanserar nu en ny fotvårdsserie som ska ge dig fräscha och lena fötter i sommar. Och självklart även i vinter. Serien "Papaya Pineapple" består av skrubb, massagekräm och mask. Samtliga produkter doftar somrigt och tropiskt!

* Estée Lauder Pure Color Gloss Stick, 255 kronor/styck- Fräsch sommarhy och solbrillor som ständigt åker på medför kanske att du konsumerar mindre makeup än vanligt. Något som snabbt ger dig en fixad känsla är dock ett fint läppstift. Estée Lauders senaste kollektion av stift ger en massa färg med skön mjukhet. Skalan går från neutralt beige till härligt korallrosa och öljust purpurlila nyanser!

* Clarins High Definition Body Lift, 46o kronor- Hightech.produkter för kroppen som formar och dränerar är ingenting nytt, men tekniken går framåt och resultaten lever upp till löftena i större utsträckning än förr!

* Capasca Klänning, 1399 kronor- VILL HA! Tycker att klänningen är fint somrig och jag gillar mönstret och att det är en sidenklänning!

* Converse All Star Skor, 599 kronor- VILL HA! Tycker att de låga är snyggare än de med högre skaft! Älskar dem!  

Av Linda - 18 september 2009 12:46

Nu när jag har läst ut Glaze Juli nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln så blir du en social framgångssaga. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln.


Suktar du efter att vara festens medelpunk, få dina kollegors respekt eller önskar du bara att folk någon gång skulle lyssna på dig? Då ska du skaffa dig karisma. Och du kan fejka tills du blivit bra på det.

Artikeln är skriven av Lisa Eriksson.

 

Vi har alla blivit golvade av någon med extrem utstrålning. Det kan vara den ouppnåeliga bad-boyen som fick alla snygga tjejer, och en gång log mot ditt håll så att du skakade knän i en vecka. Eller kollegan som alla älskar för att han får medarbetarna att känna sig bekväma och härliga. Eller varför inte hon som kommer in på festen och gör att du känner dig som en obetydlig lemlästad myra i jämförelse. Du både älskar henne och är avundsjuk. Hon kanske inte ens säger speciellt smarta eller roliga saker. Eller ens är jättesnygg. Hon bara står där med någon sorts aura som man inte riktigt kan sätta fingret på, Hon har det man kallar karisma.

 

Eva Kihlström har forskat om karisma och skrivit en bok "Karismakoden", om sina resultat.

- Karisma är en blandning av glöd, passion och närvaro. Jag har studerat många skådespelare, politiker och ledar som är väldigt karismatiska. Som Marilyn Monroe, Nelson Mandela och Hitler.

 

Eva tror att karisma till viss del är medfött, men att det är något vi alla i högsta grad kan träna upp. Karisma är att syssla med något vu verkligen brinner för. Det kan vara karriärmässigt, eller något som vi älskar att göra på fritiden. Söker vi våra drömmar, håller fast vid dem och gör det vi tycker är fantastiskt roligt så utstrålar vi glöd och kommer in i ett energifyllt flow.

 

Ett av Evas favoritexempel är Marilyn Monroe.

- Det finns många vackra kvinnor, men ingen som har fastnat så i vårt medvetande som hon har gjort. det tror jag beror på att hon hade en enorm drivkraft och en dröm att bli skådespelerska. Hon hade mycekt att slåss för. Kom från enkla förhållanden och hade ingen bra kontakt med sina föräldrar och så vidare. Hon använde mycket av sin tonårstid till att titta på filmer och imitera sina idoler.

 

Får man bra självförtroende av att göra det man tror på?

- Ja. Marilyn hade dåligt självförtroende så det är ju ingen nödvändighet, men jag tror att man får en bättre självkänsla av att göra det man är bra på. Det genomsyrar hela vår uppenbarelse, och man tänker inte heller lika mycket på hur andra uppfattar en. Många gånger hamnar vi på olika jobb och med vissa vänner, och släpper kanske taget om vår dröm.

 

Ibland träffar man folk som har en extrem karisma, men som varken är snygga, vältaliga eller har bra hållning, vad är det då?

- Karsima är ju en magisk komponent. Jag är väldigt nördig och har studerat personer i detaljnivå. Det handlar om att ha en närvaro. Vi människor har ingen aning om hur mycket vi kan påverka hur andra uppfattar oss. Det handlar väldigt mycket om ögonkontakt. Ofta hälsar vi på en person och flyttar sedan raskt blicken till nästa. Om vi däremot studerar Nelson Mandela så ser vi att han ler och sträcker ut armen redan innan han kliver över tröskeln till det rum där han ska hälsa på någon. Då känner man sig ju jättespeciell. Och man gillar dem som får en att känna sig speciell.

 

Det här med kallprat då, är det bra?

- Vi svenskar är ju generellt ganska dåliga på att dösnacka. I andra kulturer är de mycket bättre på det. Jag tror att ett äkta leende som aktiverar de små musklerna runt ögonen gör att det är trevligt att småprata och att det skapar kontakt och också lättare leder oss in i andra konversationer.

 

Hur gör man för att se äkta glad ut?

- Vi kan träna oss i att tänka på något som gör oss genuint glada och försätta oss i det tillståndet. Vi kan tänka på en person eller någon händelse, och utveckla den glädjen. Alla vill prata med någon som är glad.

 

Kan karisma användas på ett negativt sätt?

- Javisst. Karisma i sig är varken negativt eller positivt. Det är hur man använder kraften som är avgörande. Det är bara att säga Hitler eller Knutby så förstår alla vad man menar. Man kan lätt bli absorberad av en stark ledare, och då kan karisma ha en dålig inverkan.

 

Kan man fejka karisma?

- Ja, absolut! Det är bara att prova och se vad som händer. Om vi visste hur mycket till exempel skådespelare fejkade så skulle vi kanske tänka "Åh, gå hem och ta din medicin". Man kan fejka mycket med ögonkontakt, rak hållning och ett äkta leende...

 

  

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards