Direktlänk till inlägg 16 september 2009

JOBBIGA TJEJGREJER

Av Linda - 16 september 2009 12:34

Nu när jag har läst SOLOs Augusti nummer 2oo9, kom jag till den här sidan med jobbiga tjejgrejer som vi gör. Haha, det var lite kul att läsa så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Vi tjejer kan, hur underbara vi än är, också upplevas som lite jobbiga ibland. SOLO ger dig exempel på några beteenden som prövar hans tålamod allra mest.

Artikeln är skriven av Sanna Moen.

 

* Du säger att du inte är hungrig och beställer in en liten sallad. När maten kommer in börjar du äta av hans pommes frites.

* Du tackar konsekvent nej till efterrätt men hugger alltid in på hans. På senaste tid har du dessutom börjat be servitrisen om två skedar istället för en.

* Du läser in saker i något han sagt och skäller ut honom två veckor senare.

* Du tar alltid upp gammalt groll när ni bråkar.

* Du pratar på traditionellt tjejsätt. Det vill säga istället för att säga att du är hungrig frågar du honom om inte han är sugen på något. Sedan blir du sur när det inte blir någon mat.

* Du använde bebisröst och interna gulligull-smeknamn, även ute bland folk.

* Du hånar honom kärleksfullt inför andra. exempel: "Niklas kan verkligen inte hålla rent hemma, det ser värre ut än i en knarkarkvart, haha".

* Du kritiserar gärna hans exflickvän, säger att hon har IQ fiskmås och såg ut som en gris i ansiktet (och kanske sjunker du så lågt att du till och med grymtar nöff nöff när hennes namn nämns).

* Du upplyser honom ständigt om hur många av era vänner som har förlovat sig.

* Du berättar hur många av era vänner som har gift sig, hela tiden.

* Du upplyser även om hur många av era vänner som har skaffat barn.

* Du tvättar bort fläckar i hans ansikte genom att spotta i en servett eller på pekfingertoppen och gnugga, precis som mamma brukade göra back in the days.

* Du svarar uteslutande "Jag vet inte, bestäm du, hihi" när han frågar vad ni ska göra.

* Du sms:ar dig igenom er romantiska middag.

* Du kommenterar alla filmer ni ser vare sig det är hemma eller i biosalongen.

* Du har även en förmåga att kommentera allt som händer på teveskärmen när ni kollar fotboll.

* Du övertalar honom att ni ska se en söt tjejfilm. Fem minuter in i filmen somnar du.

* Du ägnar mycket tid åt manikyr. Gärna vid  frukostbordet. Pedikyren kör du kvällstid när han äter.

* Innan ni går ut byter du om många gånger och kräver entusiastiska kommentarer vid varje ny outfit du visar upp.

* Du rättar systematiskt hans grammatiska språkfel.

* När du behöver kräkas efter ett glas för mycekt eller om du blivit magsjuk, kräver du att han ska agera spyassistent och hålla ditt hår medan han klappar dig på ryggen.
* Du använder hans rakhyvlar och lämnar dem undantagslöst fulla med könshår.

* Förekomst av könshår (dina) upptäcks plötsligt (av honom) i den fantastiska Carbonara pastan du lagat. De påträffads även på hans laptops tangentbord.

* Du blir sur när an ska ha en night out med killkompisarna och ringer varje kvart, hela natten. Att du var på tjejmiddag förra helgen och kom hem på morgonkvisten är något du bekvämt glömt bort för tillfället.

* Du berättar allt om ert sexliv och avslöjar hans intimaste sex- och kroppshemligheter för dina polare.  

 

  

 
 
vivi

vivi

16 september 2009 13:55

*trillar in* ...nej men här har jag ju varit förrut :)

Ha ha rolig lista, det var ungefär 50/50 på saker jag tyckte stämde och saker jag tyckte var helt galna :)

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards