Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Linda - 11 maj 2009 22:05

   


Nu har jag suttit och kollat igenom CHIC nummer 7 (26 Mars) 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade lite faktiskt fast det mesta gick inte att hitta, men det blev lite granna.


Detta hittade jag i CHIC nummer 7 (26 Mars) 2oo9:

* Blåa Jeansshorts, TopShop, 499 kronor- SNYGGA! VILL HA! Dessa gillar jag!

* Nina Ricci Love by Nina EdT Limited Edition, 56o kronor- VILL HA! Nina Riccis skapelse Love by Nina är oemotståndligt frisk med noter av grönt äpple, cederträ och körsbärsblomma. Som en blommande fruktträdgård med andra ord.

* Guerlain Super Aqua-Eye serum, 855 kronor- Guerlains serum tar sitt jobb på allvar; att bekämpa torrhetslinjer och ge maximalt med fukt. Så härlig färg!

*  Clinique Turnaround Instant Facial, 41o kronor- Fem minuter räcker för Cliniques nya superbehandling för hemmabruk. Renheten och klarheten efter en mild peeling som den här går att jämföra med känslan efter en lyxsession på salong.

Av Linda - 11 maj 2009 19:42

Idag har jag vart med Linda på stan :) Det var trevligt och det var ett tag sedan nu med. Men det kommer bli lite mer sen när du flyttat! Vi var inne på Vero Moda och kollade, ÅÅÅÅÅÅ, vilka snygga klänningar :D VILL HA, VILL HA! Varför kunde man inte ta Studenten i år för?? Suger röven gör det. Inte fanns det några jävla snygga klänningar när jag slutade för sex år sedan. ORÄTTVIST är vad det är! Så vi får la göra så Linda, låtsats ta Studenten i år igen och gå med i tåget :D

När Linda åkte hem cyklade jag ner till ICA för att köpa mig Choklad jag har ju vart så jävla sugen på godis hela helgen. Älskar den där Fazer chokladen :D När jag kom hem fixade jag mat Risotto fick det bli idag, Gott! Men det smakade inte lika gott som mammas på något sätt.

Nä, nu ska jag fortsätta titta på Halv åtta hos mig. Tjing tjong folks!

Av Linda - 11 maj 2009 12:00

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 7 (26 Mars) 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om Isla Fisher. Jag skrev om henne för ett litet tag sen, men i den här artikeln var det lite annorlunda frågor och svar. Så jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln.


Skådespelerskan Isla Fisher började skämta för att få killar. Nu har humorn gett henne huvudrollen i "En Shopaholics Bekännelser" . CHIC träffade henne i London.

Artikeln är skriven av Monika Agorelius.


Isla Fisher hörs på långt håll. Det bioaktuella rödhåriga yrvädret småspringer på höga klackar genom korridoren och pratar glatt med sin assistent. Vi är på lyxiga Dorchester Hotel i London ovh när Isla dyker upp i dörren till lyxsviten där CHIC väntar skriker hon till.

- Åh, Nej! Jag har spillt kaffe på mina lånade kläder. Jag borde ha lärt mig att man inte ska hoppa och studsa när man har en kaffekopp i handen. Isla rusar in på toaletten och gnuggar frenetiskt med en blöt handduk på den fula kaffefläcken som då blir ännu större på den vackra, benvita designervästen.

- Jag borde inte få vistas i finare salonger, skrattar hon och slår sig ned på en stol.


Det är morgonen efter Londonpremiären av Islas nya film "En Shopaholics Bekännelser", men hon är pigg som en lärka.

- Jag gick hem tidigt från partyt. Eftersom jag har en bebis som fortfarande ammar kan jag inte festa och valde att lägga mig tidigt för att orka med dagens arbete.


Sacha, Borat, Ali G och Bruno. Hur funkar det att vara förlovad och ha barn med fyra olika personligheter?

- Det är bra. Sacha är världens roligaste människa! Vi har alltid roligt tillsammans. Hans humor ligger väldigt nära gränsen för vad som är acceptabelt och när han spelade in "Borat"-filmen var jag orolig. Han ringde varje kväll från USA och jag började samtalen med att fråga: "Hur går det? Har du livet i behåll? Har någon hotat med att stämma dig idag?"


Tände du på Borats mustach?

- Nja... Den var äkta och hemodlad. Jag vande mig vid den, han hade den under hela tiden som filminspelningen pågick. Men jag var glad när han rakade av den.


I "En Shopaholics Bekännelser" är din rollfigur väldigt modeintresserad. Vilket är ditt bästa modetips? 

- Jag? Frågar du mig, som spiller kaffe på finkläderna? Kläderna jag har på mig är lånade. Filmstudion ordnade med en stylist som valde kläder och skickade dem till mig. Om jag inte fick hjälp inför galapremiärer och pressdagar skulle jag komma i pyjamas.


Vilken är din chicaste outfit?

- Jeans och uggboots. Jag har flera kjolar i garderoben, men jag har dem sällan på mig.


Vad shoppar du helst?

- Böcker och mat. Jag kan tillbringa timmar vid en delikatessdisk. Annars lägger jag inte särskilt mycket pengar på shopping.


Jag träffade Sophie Kinsella nyss. Hon visade sin vackra Pradaväska som hon betalade 2ooo dollar för. Köper du liknande saker?

 - Aldrig i livet! Är det sant?! Jag tror dig inte.

Det är sant. 2ooo dollar.

 - Well, vad ska jag säga? Hon har skrivit flera storsäljande böcker!


Äger du några designerkläder?

- Ja, men jag har inte köpt dem själv. Jag har fått låna designerplagg till olika tillställningar och jag gillar Stella McCartney, Calvin Klein och Carlos Miele. Deras kläder är fina och får mig att känna mig glamourös, men det är inte på riktigt, jag är ingen glamourös kvinna privat.


Har du någonsin "glömt" att lämna tillbaks ett lånat plagg?

- När jag var gravid fick jag låna en rosa Dolce & Gabbana klänning och efter att jag hade haft den på mig var tyget så uttänjt av min tjocka mage att de sa att jag fick behålla den. Jag gav bort den till en kompis och hon blev jätteglad.


Har du gjort någon modemiss någon gång?

- Ja, massor! Den värsta var när Sacha var nominerad för en Golden Globe och jag följde med honom till Los Angeles. Åh, det är så pinsamt att bara tänka på det. Jag hade på min en prinsessvacker blå klänning och struttade fram på röda mattan i vad som kändes som en världsvan stil. När jag poserade framför kamerorna vände jag mig om i en tjusig över-axeln-pose och hörde ett raspande ljud. Utan att märka det hade jag ställt mig på klänningen i mina högklackade skor och när jag vände revs klänningen sönder. Hela kjoldelen på baksidan var trasig och jag visade halva rumpan. Jag blev jättegenerad, men försökte hålla god min. Mina kompisar retade mig och kallade mig "Isla Flasher" i evigheter!


Hatar du röda mattan-tillställningar sedan dess?

- Nej. Det är kul att bli stylad och fixad av proffs. Man blir klämd, skrubbad, insmord, kammad, sprayad och efter det målas man med en fejksolbränna och nagellack, får lösögonfransar och läppstift innan man trycks in i tjusiga klänningar och voila - så är man redo att inta den röda mattan. Det är kul, det känns som om jag var med i en glamourös skönhetstävling för en stund. Efteråt rusar jag hem och byter till pyjamas...

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards