Alla inlägg den 28 april 2009

Av Linda - 28 april 2009 22:00

Idag fick jag skjuts av en snäll person till Jysk :)

Jag har tittat på de här balkong möblerna läääänge nu och ÄNTLIGEN fick jag köpt dem! TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN :)


Nedan mina balkongmöbler:

* Balkongmöbler, 5oo kronor, Jysk- Är så JÄVLA NÖJD!


Av Linda - 28 april 2009 21:08

Den här dagen har inte vart bra alls för fem jävla ören. Jag blev väckt idag av gubbarna runt sju. Självklart låg jag vaken i två timmar efter det och sen somna jag om, då vakna jag alldeles för sent, fan då var klockan mycket. JÄVLAR snabba ryck då. Ner att slänga in de två första maskinerna eftersom jag började tvätta tolv idag. Jag slängde in en topp jävel som skulle tvättas i 3o grader och den slängde jag in i 4o grader. SÅ JÄVLA IDIOTISKT DUMT! Faaan, så där gör jag aldrig annars, men att nyss ha vaknat och skyndat ner utan att vakna till blir fel i mitt huvud.

Så efter det har jag vart lite små grinig idag faktiskt. Inte alls vart på humör. Jag cyklade ibäg till PA:s för att köpa två blommor efter fyra. Då ser jag att det står: JUST NU: Echinea 19.9o:-, då tar jag två som jag hade tänkt. Går till kassan och betalar mina blommor, då går de in för 34.9o kronor styck. Går in och tittar igen vad de kostar och frågar en som jobbar där. Går till INFO för att säga att det stod så som det gjorde. Kärringen går in och kollar, kommer tillbaka och säger att det gällde de små Echinea. MEN VAD FAN, tänkte jag då bara. Hur i helvete ska jag veta det tänkte jag bara, 19.9o var ju priset jag såg och inte det andra. Men jag fick tillbaka mina 3o spänn i alla fall, även om kärringen var lite sur, men det kanske var för att någon hade satt lappen fel. MEN som KUND ser man den lappen och tänker inte mer på det, att någon satt den fel. KUNDEN HAR ALLTID RÄTT!

Inte fixat någon mat idag heller, åt upp resterna av min Kebabrulle förut. Nedan kommer bilderna på min fucked up topp..

Av Linda - 28 april 2009 12:30

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 7 (19 Mars) 2oo9, kom jag till den här artikeln med Caroline Winberg. Det var lite intressant att höra hur det är att vara modell, så jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln.


För åtta år sedan var Caroline Winberg, 24, en vanlig Sollentunatjej som mest av allt älskade att spela fotboll. Idag är sportskorna och matcherna utbytta mot höga klackar och catwalkvisningar. VeckoRevyn har träffat en av Sveriges mest framgångsrika modeller för att prata karriär, livet i New York och den nyfunna kärleken.

Artikeln är skriven av Thérese Andersson.


Att Caroline Winberg skulle vara jetlaggad syns inte ett spår. Inte heller märks det att hon varit uppe sedan klockan sex för en radiointervju. På mindre än en minut hinner hon hoppa ur taxin, skynda in i fotostudion och slänga ifrån sig sin pälsjacka och Chanelväska i en läderfåtölj.

- Sedan när sänds radiointervjuer på tv? utbrister hon med ett skratt. De sa åt mig att jag var tvungen att smikna mig innan, eftersom lyssnarna också kunde se mig. Jag har inte mejkat mejkat mig på morgonen sedan jag var 14!


Caroline är på blixtvisit i Sverige för att lansera sin egen hudvårdskollektion. Schemat är fullspäckat med intervjuer, fotograferingar och möten. De hektiska dagarna avslutas med en kändisfest i Stockholm, dit några av de största bloggerskorna också bjudits in.

- Jag kände inte igen namnen på gästlistan, säger Caroline. När min bokare berättade att de var tjejer som bloggade förstod jag inte. Har inte alla en blogg idag? Och Blondinbella, vem är det?


Det är inte så konstigt att Caroline har missat den svenska bloggboomen. Efter att ha blivit upptäckt av en modellscout på tunnelbanan som 16-åring har hon inte tillbringar mycket tid hemma i Sverige. Sedan sex år tillbaka bor hon i New York och besöker sällan föräldrahemmet i Sollentuna utanför Stockholm.

- Jag var i Sverige kanske tre gånger förra året. Fast det berodde nog mest på att jag tappade bort mitt pass och visum två gånger och var tvungen att ansöka om nya. Haha!


Hur var din första visning?

- Det var för Chanel i Paris. Min bokare hade sagt åt mig att vara där klcokan sex på morgonen. Som svensk ville jag vara i tid. Jag tror att jag var där tjugo i sex, bara för att upptäcka att jag var helt själv i lokalen. Sedan satt jag där och väntade tills modellerna och de andra började trilla in tre timmar senare...


Vilket är det värsta jobb du gjort?

- Utan tvekan Versaces visning i Milano, även den precis i början av min modellkarriär. Jag hade en massa löshår fastlimmat och hårstylisten drog av mig alltihop, utan att först använda en remover. Jag kände hur mitt eget hår lossnade och det gjorde så ont! Hårstylisten tittade på mig med avsmak och sa bara "Om du ska gråta får du göra det på toaletten". Att gå visningen för Victoria´s Secret i små vita trosor när det var den tiden i månaden var inte heller någon höjdare.


När två modeller dött av undernäring, var det många som förra året införde olika vikt- och storlekskrav under modeveckorna. Vad tycker du om vikthetsen i modebranschen?

- Att bestämma att en modell måste ha ett visst BMI (body mass index) tycker jag är fel, för där spelar ju sakeer som benstomme och muskler också in. Däremot tycker jag att det är hemskt att modellerna bara blir smalare och smalare. I början av min karriär sa alla åt mig att jag vägde för lite, idag anses jag för tjock gör att gå de stora visningarna. Dessutom blir tjejerna bara yngre och yngre hela tiden, många har knappt kommit in i puberteten.


Trivs du med dig själv?

- Ju äldre jag blir, dersto mer accepterar jag mig själv. Sedan är det klart att man ibland kan bli lite extra fåfäng som modell. Inte minst när makeupartister eller stylister påpekar fel och brister man själv aldrig skulle ha upptäckt, som till exempel att jag har stora hålfötter. Jag vet knappt vad det betyder!


Har du förändrats mycket sedan du flyttade till New York?

- Jag har blivit mer bekväm och vant mig vid att jag kan få vad som helst levererat allt möjligt till lägenheten. Jag går nästan aldrig och handlar mat. Antingen äter jag ute eller så beställer jag hem något. I New York kan du beställa precis vad som helst när som helst.


Till sist, har du någon dold talang?

- Jag har bra bollsinne och grym balans, vilket ju ör bra när man stapplar runt på höga klackar på catwalken. Jag äslkar att spela fotboll och åker snowboard så ofta jag hinner. Om jag inte var modell, skulle jag nog göra något sportaktigt...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards