Alla inlägg den 16 april 2009

Av Linda - 16 april 2009 21:21


Dessa var dagens kläder. När man ska ut och Power walka får man ha bra skor på sig. Dessutom älskar jag mina Nike skor! Det blåste ju lite idag också..


* Skjorta, H&M.

* Linne, Ginatricot.

* Jeans, Bikbok.

* Skor Nike, Intersport.

Av Linda - 16 april 2009 18:40

Halv två gick jag ut på min runda som jag gillar att gå. Jag gick hela Hollendergatan, runt hela Vindängen, hela Bangatan fram till alla Industrierna och upp mot F-berget och hem. Det tog 1 timme och 25 minuter idag! Var faktiskt himla härligt att gå idag, blåste lite, men inte så himla farligt tyckte jag inte, var bara behagligt.

Jag såg massa blommor och gräset börjar ju bli grönare nu med för den delen :) Alla jävla skit insekter börjar komma också! Men det var helt jävla underbart att vara ute och gå i solen och få massa D-vitaminer :)

Min chef ringde imorse med ja, jag ska jobba på lördag, vilket ska bli JÄVLIGT skönt faktiskt! Pengar behövs ju alltid, speciellt i dessa varma, härliga tider tycker jag :)

Såg tre hojjar åka förbi mig förut med ja på min runda, en av killarna stegra. Han ville stajla sig lite, var ju bara jag som gick där just då.

Mätt är jag nu med fick bli Kycklin Röd Curry idag, snabbt och lätt.


Nedan visar jag bilder som jag har tagit idag på blommorna :)

Någon som vet vad det är för blommor? Blåklockor är la de som är i skogsdungen där? Är helt jävla värdelös på blommor och sånt, men fina är de i alla fall! Nä nu ska jag ut en sväng! Tjing tjong folks!

Av Linda - 16 april 2009 17:00

Jag läste en intressant sak igår i VeckoRevyn nummer 6 (5 Mars) 2oo9, som handlar just om lögnhalsar. Så jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa.


"Din nya frisyr är verkligen supersöt!" "Jag känner faktiskt kungafamiljen". Alla ljuger vi mer eller mindre, men hur okej är det egentligen att tumma på sanningen? VR avslöjar lögnarens hur, när och varför. Och kollar hur mycket våra kändisar egentligen ljuger...

Artikeln är skriven av Carin Karlsson.


Nej, nej, kom inte och säg att du alltid talar sanning. Alla ljuger i snitt 1,7 gånger per dag! Det berättar psykologen Anna Karlstedt som vet allt om våra lögnaktiga vanor.

- Många ljuger i vardagen. Forskningen bygger dessutom främst på självaktningar, varför det finns anledning att snittet på 1,7 gånger per dag är i underkant.


Vad ljuger vi oftast om?

- Små saker som får oss att framstå i lite bättre dager, som "Blev lite sen i ett möte" eller "Men jag skickade ju ett sms till dig, kom det inte fram?".  

Varför väljer vi att ljuga?

 - Ofta för att undvika irritation eller ogillande från andra, eller för att vinna gillande. Överdrifter om våra fantastiskt egenskaper som i anställningsintervjuer, kan ju också landa under rubriken lögner ibland.


Vad är egentligen skillnaden mellan en svart och en vit lögn?

- Vita lögner är egentligen inte avsedda för att skada någon, medan de svarta, även kallade "asociala" lögnerna, inte tar hänsyn till om någon blir sårad, ledsen eller kränkt. Den svarta lögnen är helt egoistisk och till för att komma undan något felaktigt man gjort. Den vita lögnen använder vi för att behålla goda relationer med andra, kunna vara socialt smidiga, och kan därför vara av stort värde. Det är ju inte alltid så smart att säga vad du egentligen tycker om din väninnas nya frisyr.


Går det att försöka ljuga mindre?

- Absolut! Först behöver du bli medveten om att du ljuger och hur mycket, Fråga dig även varför du ljuger. Är du till exempel överdrivet rädd att väcka andras ogillande? Först när du har lite koll på det kan du börja träna dig i att inte ljuga. Det kan göras stegvis, till exempel genom att först ta tillbaka sin lögn som till exempel, "Eller egentligen, det var inget möte, jag surfade och glömde tiden, förlåt!"


Vad ska jag säga till en vän som jag märker att hon ljuger mycket?

- Varför inte prova "Du, jag tycker mig märka att du faktiskt haltar lite med sanningen titt som tätt" eller "Har du tänkt på det och vet du varför du gör det?". Då är det bra att ha något konkret att komma med, för antagligen blir du ifrågasatt av en försvarsinställd vän. "Ja, men till exempel då sa du det... och det... och det!"


VR:S LILLA LJUGSKALA!

LITEN VIT LÖGN:

* Tunnelbanan/bussen var försenade.

* Jag gör 2oo situps varje kväll.

* Det är klart att jag har läst Brott och Straff.

* Ja, den är jättestor, större än alla andra jag någonsin har sett. Speciellt större än mitt ex.

* Jag tror jag läste det på DN:s kultursidor. * Lauren Conrad? Eh, nej, jag följer inte The Hills.

AJ, DET BÖRJAR BRÄNNAS:

* Ja, jag har provat att starta om datorn.

* Har du ringt mig? Nej, det syntes inte på mobilen.

* Jag är glad, öppen, flexibel och hanterar stress alldeles utmärkt.

* Jag har bara gått ner i vikt i ansiktet - det är därför läpparna ser större ut. * Jag håller på och skriver en bok.

* När jag modellade i Milano... DEN HÄR LÖGNEN DROG JU EN VISS MÄNNISKA OCH SKET I SKOLAVSLUTNINGEN I NIAN. HAHA, SÅ DEN HAR MAN JU HÖRT! FUNKAR ICKE!

* Jag dog nästan en gång.

DU KOMMER ATT HAMNA I HELVETET:

* Förlåt älskling, men jag måste hem till ekonomi-Kalle på ett jobbmöte ikväll. Vänta inte uppe...

* Var det där din smörgås i kylen? Jag trodde att den var kvar från frukostmötet.

* Jag är så himla ledsen att jag inte kan komma på festen, men min hund dog igår.

* Jude Law raggade upp mig på en pub i London, men jag tackade nej.

* Förra sommaren volotärarbetade jag i Sydamerika och tog hand om föräldralösa barn.

* Ja, jag har nyligen testat mig. Och jag är singel.

* Taxiresan kl-o3.o4 i fredagsnatt var faktiskt jobbrelaterad och det var befogat att betala med företagskortet.

Av Linda - 16 april 2009 11:11

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 6 (5 Mars) 2oo9, kom jag till den här artikeln som handlade om Blake Lively från Gossip Girl. Jag tänkte skriva ner lite om vad jag kunde läsa i artikeln.


Blake Lively, 21, är en av de mest omtalade kändisarna just nu. Hon hyllas för sin känsla för stil och för sin insats i succé serien Gossip Girl. VeckoRevyns reporter har i ett exklusivt möte med stjärnan fått reda på hemligheten bakom hennes framgång...

Artikeln är skriven av Johanna Juntunen.


Det senaste året har Blake Lively blivit en modeikon av rang. Dels för att hon är en av papparazzifotografernas största favoriter - och dels för att hon medverkar i tv-serien Gossip girl som just nu är rena rama modekavalkaden. I varje avsnitt får vil följa Blake och hennes medskådespelare dressade i svindyra designerplagg från topp till tå.

- Det är roligt att få ha på sig kläder jag aldrig skulle köpa i verkligeheten, berättar Blake nör VeckoRevyns reporter träffar henne i Los Angeles.

- I Gossip girl lever vi i ett slags parallellt universum av överflöd, rikedom och överdimensionerade egeon.


I den nya säsongen som sänds på Kanal5 fortsätter skandalerna hos familjerna på lyxiga Upper East Side i New York. Men självklart med mer drama än tidigare...

- Alla dejtar alla och alla ligger med alla. Denna säsong är definitivt ännu värre än tidigare. Men det är ju det som gör att folk älskar serien!

Blake avslöjar att det ibland är svårt att spela Serena.

- Serena har många mörka hemligheter som avslöjas undan för undan. Vissa scener är svåra att spela in för att vi är så vansinnigt elaka mot varandra hela tiden. När kameran rullar är vi otäcka och dumma, men så fort tagningen är klar kramas vi och ber varandra om förlåtesle.


Blake är född och uppvuxen i Los Angeles, men eftersom Gossip girl utspelar sig i New York har hon fått flytta dit. Där bor hon tillsammans med pojkvännen Penn Badgley, som spelar Dan i tv-serien, och sin lilla hund Penny.


Blake får presenter som allt från kläder till Chanelväskor, men hennes favoritaccessoar har hon bara på lånad tid.

- Jag fick låna ett bråldyrt diamanthalsband som jag råkade behålla. Men de kommer nog att vilja ha tillbaka det...


Blake älskar livet i New York.

- Det är något magiskt med staden. Och Gossip girl skulle inte fungera om den inte utspelade sig i New York. Jag kan inte riktigt beskriva vad det är jag älskar med staden, men jag får en varm och gosig känsla när jag är där. Jag känner mig levande i New York.


Blake tycker om att promenera omkring på Manhattans gator och gör det helst i tajta jeans, stövlar och kort skinnjacka.

- I sådana kläder kan man gå överallt, hålla huvudet högt och känna sig cool.

Enligt Blake är New York världens bästa shoppingstad:

- Där finns allt från coola vintagebutiker och loppmarknader, till exklusiva designerbutiker. Det finns dessutom massor av konstutställningar och muséer. Ungdomarna i New York är generellt mer intresserade av utbildning och följer världsnyheterna på ett helt annat sätt än ungdomarna i Los Angeles. i LA handlar det bara om att bli rik och känd. Alla nyheter kretsar kring filmvärlden.


Under en period i skolan blev Blake mobbad, men det stoppade henne inte från att utveckla en egen vilja och livsstil och bli en självsäker ung kvinna.

- Jag har tyckt om att testa nya saker ända sedan jag var liten. I skolan höll jag på med en massa olika aktiviteter. Det kändes roligt att gå till plugget när jag hade nya utmaningar att se fram emot. Utmaningar är viktiga.


Skådespelarkarriären går i släkten. Pappa Ernie spelar Blakes pappa i Systrar i jeans-filmerna och hennes fyra syskon är också skådisar och genom dem har Blake lärt sig att yrket inte alltid är så glammig som det kanske kan verka. Det kan gå långa perioder utan jobb. När pengarna är slut och man inte får napp på en enda jobbansökan är det lätt att ge upp. - Man får inte vara för hård mot sig själv, säger hon, för då blir man deprimerad. Jag tror att du måste sätta upp dina egna mål och aldrig tappa kontakt med dem. Du måste hitta ett sätt att motivera dig själv...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards