Alla inlägg den 14 april 2009

Av Linda - 14 april 2009 22:30

MORMOR OCH MORFAR I MITT <3

JAG SAKNAR ER SÅ MYCKET!

R.I.P MORFAR, ÄNTLIGEN FÅR DU VARA MED MORMOR IGEN <3

Av Linda - 14 april 2009 17:40


 


Nu har jag suttit och kollat igenom Plaza Kvinnas Mars nummer 2oo9, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite blandade produkter i det här numret.


Detta hittade jag i Plaza Kvinnas Mars nummer 2oo9:

* Guldfärgad Jimmy Choo-väska, finns hos www.netaporter.com, 8775 kronor- Vore inte dumt att ha en Jimmy Choo-väska!

* iPod Nano Apple, 1395 kronor/styck- VILL HA! Rosa ska den självklart vara också!

* Biotherm Nutrisource Lévres Läppcreme, 22o kronor- Mjukt och underbart doftande läppcreme som verkligen återfuktar och ger glans. Dessutom varar den länge. Plus för lyxig burk!

* Dior Icône Primer, 39o kronor- En perfekt bas för vårens och sommarens kreativa makeuptrender är inte bara eftersträvansvärd, utan nödvändig. Med Diors primer blir huden jämn och len.

* Lancôme Color Design Ögonskugga, 185 kronor- VIll ha och det är en snygg färg!

* Lancôme Genefique Hudvård, 85o kronor- Genefique är en helt ny typ av hudvård. Tio års forskande har resulterat i ett koncentrat, som inte likt andra produkter jobbar på att korrigera spåren av åldrandet, utan istället går direkt på åldringsprocessen, Produkten ska stimulera huden att producera mer av de proteiner som är karaktäristiska för ung hud. Lovande, men om den verkligen fungerar återstår att se.

* Lancôme Ôscillation Mascara, 36o kronor- En fantastisk mascara med ganska kraftiga vibrationer, som direkt griper tag i fransarna och ger en otrolig svärta, längd och volym. Skakningarna kittlar lite i ögonfransarna vid applicering, men man vänjer sig snabbt. Snygg hylsa och hög wow-faktor.

* Turkosa Glansiga Shorts, Monki, 15o kronor- Jag gillar färgen på shortsen, och dem hade vart perfekta att ha varma dagar!

Av Linda - 14 april 2009 12:00

Idag har det varit en bra dag, solen har värmt på, men det har dock varit lite moln på himlen under dagen. Det som var mindre bra idag, det var att jag blev väckt av gubbarna 6.5o imorse :O

Inte fan kunde jag somna om efter det sen, inte en chans att det gick. Låg dock och drog mig i sängen, kan ju fan inte gå upp så tidigt liksom. Det gör jag inte frivilligt :)

Efter ett tog jag en sväng på min cykel, jag cyklade hela Hollendergatan, runt Vindängen där, hela Bangatan fram till Industrierna och upp mot F-berget och hem. Den rundan tog 35 minuter att cykla, det var jävligt härligt kan jag lova! Eftersom jag hade blivit väckt så tidigt så orkade jag inte laga npgon direkt mat idag, utan det fick bli en Pirog och Sallad till! De är bra att ha hemma, Piroger om man inte orkar laga mat eller plötsligt får jobb en dag. Nä, en bra tisdag har det vart helt klart! Har dock saknat Laxå rätt mycket under dagen bara.

Tjing tjong folks! 

Av Linda - 14 april 2009 11:30

När jag läste ut Plaza Kvinnas Mars nummer 2oo9, igår kom jag till den här artikeln. Jag tyckte den var rätt kul att läsa och man fick bra tips! Så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa.


Gapflabb, fnitter, leende. Alla skratt är ren magi för din hälsa. Så våga yoga loss ett smil.
Artikeln är skriven av Malin Ericsson.


Att släppa ut ett skallande och skakande skratt då och då är viktigt. Men hur är det egentligen - förlänger det verkligen livet? Ja. Allt pekar på det. Skrattets goda effekter är många, förutom de lugnande mentala effekterna kan skrattyoga ses som ett lättare träningspass, då det stärker muskler och tränar både lungor och hjärta.


Ewa Roséen har praktiserat skrattyoga i sex år och har hållit flera olika kurser för att framkalla mer skratt.

- Jag provade skrattyoga första gången 2oo2 och blev alldeles lycklig. Jag skrattade inte alls innan. Året efter det utbildade jag mig till skrattyogalärare, säger Ewa Roséen.


Skrattyoga handlar om att våga släppa på hämningarna och bara skratta rakt ut, och då hjälper inga fejkade små leenden. Att få fram ett läte är viktigt eftersom det skapar vibrationer i hela kroppen. När du drar på smilbanden och skrattet bubblar upp, slappnar musklerna och hjärnan av.

- När du skrattar slappnar många muskler av eftersom du använder muskler du nästan aldrig tränar. Det är viktigt att arbeta med ansiktsmusklerna eftersom de är kopplade till mycket annat i kroppen. Skrattet gör så att kroppen slappnar av och inte upplever lika mycket smärta, berättar Ewa.


Många vuxna har idag ett väldigt stelt ansikte, vilket beror på att de inte rör på det tillräckligt ofta. Det är många som har svårt att dra på smilbanden och känner att det inte alltid är okej att brista ut i skratt. Vuxna är hela tiden medvetna om hur det ser ut och framstår, det gör att de håller tillbaka skrattet. Vissa tycker att deras tänder är fula och andra att skrattet låter konstigt.

- Många människor skrattar inte överhuvudtaget. Skälen varierar, men vill man öva gäller det att verkligen låta hela kroppen skratta, långt ned från magen. När man skrattar syresätts blodet och fräscht blod pumpas runt, vilket är jättebra om man är på jobbet och ska vara kreativ.


Effekterna med skrattyoga är många det ger avslappning, motverkar stress och stärker immunförsvaret, Ett litet leende gör att andningen sjunker, hjärtat slår långsammare och välbehaget ökar. Skratt sägs vara mer kraftfullt än gråt och är ett av de bästen att slappna av på. Istället för att bli förbannad för att man missar bussen så ska man skratta åt det. Om man får in mer skratt i vardagen minskar bitterhet och stress medan välmåendet växer.

- Skratt är det mest effektiva sättet att stänga av tankarna på. Och det är ju just det man faktiskt vill uppnå med meditation, säger Ewa.


Ewa Roséen tipsar om att man hemma kan lägga sig på golvet och blunda och börja med att fejka och sedan låta det riktiga skrattet bubbla upp.

- Många tycker att det känns fånigt att bara lägga sig ner och skratta, men kroppen mår verkligen bättre av det. Jag lovar..


SKRATTYOGANS EFFEKTER

* Bättre immunförsvar.

* Färre spänningar och mindre stress.

* Minskad risk för utbrändhet.

* Minskad nervositet.

* Ökad energi.

* Ökad lungkapacitet.

* Större produktivitet.

* Färre konflikter då skratten ökar sammanhållningen.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards