Direktlänk till inlägg 10 april 2009

LAXÅ DAG TRE: HEMFÄRD

Av Linda - 10 april 2009 20:20

Så nu har dagen kommit då man TYVÄRR ska åka hem igen. Dagarna här uppe har ju vart helt JÄVLA UNDERBARA som sagt!

Jag sov hemma hos morbror T, där även kusinerna T., och Helena sov eftersom det är deras pappa. Jag och Helena sov i samma rum och jag sov faktiskt jätte bra där på natten. På morgonen när jag hade gått upp sa min morbror: - Du ser fortfarande trött ut!

Och det var jag, klockan var efter halv tio på morgonen.


Jag satte mig i soffan och pratade med morbror T, Helena och kusin T. kom upp efter en liten stund. Vi började fixa lite frukost, då dök mamma och syskonen upp. Mamma var tvungen att dricka kaffe, då morbror K., inte har en kaffebryggare. Vi satt och kollade på teven och åt lite. Mamma och hennes bröder skulle till Morfars lägenhet och dela upp hans möbler/prylar/saker som han hade.


Det tog en stund medans de var där så då passade jag på att gå till morbror K:s lägenhet för att ta på mig kläder, packa ner mina saker och så. Min ena syrra följde med som sällskap. Sen när vi kom tillbaka hade kusin A., kommit hem till morbror T., också och joinat oss i soffan :) Strax därpå kom kusinerna R., och H. Vi satt och pratade i soffan, glodde på teven och skrattade. Vi hade det allmänt trevlig helt enkelt och passade på att umgås innan alla skulle åka hem igen!


Runt halv ett ringde mamma mig och sa att vi kunde komma ner till Morfars lägenhet. Vi gick dit allihopa, vi kollade om vi kunde hitta något som vi ville ha. Haha, alla tjejerna kollade igenom Mormor och Morfars fotoalbum på kort som de hade, vi tog en hel del kort ur albumen. Jag tog en massa kort från när jag var en liten tjock fotboll :p

Det var hur som helst jätte kul att sitta och kolla igenom albumen som Morfar hade. Jag tog lite kort, några kylskåpsmagneter och en 5-armad Ljusstake som jag är så jävla nöjd med :) Den är ett bra minne från Mormor, hon hade tre stycken.


Klockan då? Jo, den gick ju fan hela tiden och FORT gick den också. H. och R. åkte lite tidigare än oss andra. Det blev lite bråttom när vi såg att klockan var två och vi skulle till morbror K:s lägenhet för att diska, städa iordning och de som inte packat skulle packa.


Morbror I. hade lovat oss att vi skulle få åka på hans Harley Davidson :) Mina syskon och jag åkte, även kusin T., vi tyckte det var så jävla roligt!

JAG NJÖT HELA VÄGEN VI ÅKTE :D

Tyvärr åkte han inte lika fort som jag och morbror J., gjorde för 2½ år sen, hihi.. Det var JÄVLIGT snabbt som vi åkte kan jag lova Er ;)

Men det var i alla fall jätte roligt att åka! Det gick ju fort ändå, hehe!


Det blev lite bråttom med att säga adjö till morbror K., och hans lilla Baltazar, men vi hade ju ett tåg att passa! DET ville jag inte missa. Vi sa hej då till kusinerna T. och Helena utanför K:s hus, där blev det varma kramar!


Jag åkte med morbror T., ner till stationen i hans bil, vi fick åka i två bilar för att alla skulle få plats. På Stationen stod vi och pratade en stund innan tåget kom. Där blev det massa kramar. Vi sa hej då till morbröderna I., J. och T, men även kusinen A. och S. som är sambo med morbror J.

DET VAR FÖR JÄVLA TRÅKIGT ATT ÅKA HEM RENT UT SAGT!


Eftersom mamma och syskonen hade platsbiljett och jag obokad fick jag gå till vagn 15 för att leta upp en plats och de satt i vagn 16. När jag satte mig ner på tåget kollade jag på korten som jag hade valt ut som jag ville ha och syrrans kort som hon hade valt. När jag väl hade satt mig ner kände jag bara hur jävla TRÖTT jag var efter de här intensiva dagarna uppe i Laxå. Mamma och syskonen kom fram till mig i min vagn och pratade, gjorde mig sällskap till min stad.  


När jag väl gick av här var jag ännu mer trött och slut, och gå runt med en väska i ena handen, en kudde och en påse i den andra handen. Jag gick in på ICA en snabbis innan jag gick hem Det var en varm fredag, här var det jätte varmt. I Laxå var det inte alls lika varmt som det var här! Jag kom hem och packade upp. Sen ringde jag efter Pizza, jag beställde en Vesuvio. Fanns inte en chans i helvetet att jag skulle ställa mig och laga mat efter de intensiva dagarna jag hade haft och klockan var efter sex en fredags eftermiddag. Resten av kvällen spenderades på soffan och jag tittade på teven. Jag gick och la mig jätte tidigt också för att vara en fredag. Så trött var jag.


MEN KUL OCH BÄST HADE JAG UPPE I LAXÅ UNDER DESSA TRE INTENSVIA DAGARNA

Nedan kommer en bild på morbor I:s Harley Davidson.

Morbror I.,s Harley Davidson som vi åkte på idag! 

 

I denna fontänten (som det faktiskt var när vi var små) badade mina syskon i!

 

Lilla "Centrum".

 

Vattentornet sett från "Centrum" i Laxå.

 

Vattentornet igen. Jättefint väder denna sista dagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards