Alla inlägg den 8 april 2009

Av Linda - 8 april 2009 20:20

Idag har jag haft fullt upp. Jag har packat, sminkat mig och gjort massa små saker innan jag åker upp med tåget till Laxå.


Tåget går strax 15.11 härifrån och jag är framme i Laxå 16.o8 Det är jävligt tråkigt att det regnar idag. Det spö regnar ju inte, men det har gjort.

På tåget kom mamma och syrran fram till mig och pratade, satt på en obokad plats och de hade reserverade platser, men de åker ju längre än vad jag gör.


När vi kom fram till Laxå fick vi vänta en fem minuter ungefär tills mobror I. och kusinerna Ri., och Ro. kom i deras bilar. Där blev det ett glatt återseende och vi kramades. Mamma, syrran, morbror I. och jag åkte i hans bil, vi åkte runt i Laxå för att mamma skulle få se hur mycket hus de har rivit där uppe. Speciellt i Saltängen, där var det värst märkte man ju. Kusinerna och brorsan åkte i den andra bilen och de undra ju vad fan vi höll på med hehe.


Sen kom vi hem till morbror K. och hans lilla Baltazar :) Där blev det också ett kärt återbesök, vi satt och pratade där ett bra tag, även Ro., Ri. och I. var där en stund, vi fick höra en hel del historier :D Var synd att lilltjejen H. inte var med, men henne fick vi ju se dan efter ändå! De åkte iväg kusinerna och min ena morbror.


Cirka tio minuter efter det kom morbror J., och kusinerna Ale., Ali., och An. Var så kul att träffa de långväga bröderna från Ö-vik igen :D De har jag ju inte träffat sen 1995. Lilltjejen Ali. har jag ju fått träffa och det kändes inte som alls så länge sedan, var ju 2½ år sedan sist, men det kändes lite som igår. Vi pratade en stund och bestämde att vi skulle hem till morbror J. efter att vi hade ätit klart.


Mamma och syrran gick ner till "centrum" och ICA för att köpa mat som vi kunde äta. Under tiden när de var där träffade jag en till morbror T. och mina kusiner Helena och To. Vi stod och pratde med de en stund, brorsan och jag. Var så JÄVLA roligt att träffa T. igen, för det var inte IGÅR som jag träffade honom. Det var ju ett X antal år sedan vi sågs, men jag har snackat med honom på telefonen däremot :)


Jag hade inte hunnit vara i Laxå i två timmar ens innan jag hade hunnit träffa ALLA mina kusiner :) Var en som inte kom och det var Helenas syster, men hon kunde ju inte komma och det förstår jag det. Samma med min ena brorsa, han ville ju inte komma, då får man acceptera det.


Hur som helst. När vi hade ätit gick vi till morbror J., där var morbror I., och hans Ri. och Ro. också. Vi satt där och pratade, kolla på J.s motorcykel, vi hade det allmänt trevlig helt enkelt. Vi fick se en film som I. visade upp stolt. Hans showband spelade med Joakim Cans från Hammerfall ni vet, och min morbror var så jävla stolt över att ha spelat med Cans, spelade trummor när han var i Laxå och sjöng.


Efter halv elva drog mamma, syrran, brorsan och jag till morbror K:s lägenhet. Vi pratade en hel del på vägen dit och även när vi var där. det var en jävligt trevlig kväll och så roligt att träffa alla morbröderna, kusineerna och min gudfar J. igen :D

Natten däremot blev inte många timmars sömn på däremot. Dels att bara ens sova borta och att man var spänd inför morgondagen...

 

 

Av Linda - 8 april 2009 18:55

Har det jätte bra i Laxå, har bara vart här i tre timmar strax och jag har redan hunnit träffa alla kusinerna :)

Är så jävla roligt att få se alla igen tycker jag! Är ju inte så ofta som vi ses, därför blir det EXTRA trevligt, även om omständigheterna kunde vara bättre! Är så jävla hungrig just nu bara, värmer en Tacopaj just nu som jag ska äta. Sen ska vi iväg och träffa kusinerna igen :D

Ni får ha en bra onsdag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 8 april 2009 13:30

SHIT imorgon blir jag 25 år, har då levt i ett kvarts sekel :O

Jag ska FÖRSÖKA ha en bra dag trots omständigheterna!

Nu ska jag stänga ner här och om en timme ska jag gå till tåget!

Ni får ha en trevlig onsdag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 8 april 2009 11:20

Om några timmar är jag på väg till Laxå, sitter på tåget och väntar på att jag ska komma fram. Detta blir ju ingen Rolig resa direkt, inte så som jag vill att resan ska vara i alla fall.

Imorgon FYLLER JAG ÅR också, MINDRE KUL! Speciellt med tanke på att Morfars begravning är imorgon! Ja, jag vet att jag tjatar om det här, men jag måste få det ur mig, bryter ju fan ihop TOTALT annars!

Det finns En person som jag vill ha en KRAM av, jag skulle kunna göra vad som helst för att få en KRAM av Han igen. Jeg trenger deg litt nå!


Nä, nu får jag sminka mig och packa så det är gjort tills sen. Som sagt detta blir ingen jävla nöjes resa, men jag ska försöka göra det bästa av dagen. ÄNTLIGEN kommer vi ses imorgon Helena :)

Tjing tjong på er så länge!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards