Alla inlägg den 6 april 2009

Av Linda - 6 april 2009 22:20

Under dagen har jag läst ut CHIC nummer 5 (26 Februari) 2oo9, och jag läste artikeln som handlade om just Jennifer Aniston. Tycker att det var en bra artikel med henne, hon verkar vara lycklig nu. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i den.


Den nyblivna 4o-åringen Jennifer Aniston är lyckligare än någonsin. För CHIC berättar hon om kärleksbesvikelserna och sin längtan efter barn.

Artikeln är skriven av Tina Jöhnk Christensen.


Jennifer Aniston är inte helt nöjd med budskapet i sin senaste film "Dumpa honom!" Det är inte direkt något feministiskt framsteg att kvinnor längtar efter att hitta "den rätte" för att sedan vilja gifta sig med honom till varje pris.

- Jag är inte så förtjust i situationer där kvinnor klagar över att de inte har någon man, säger hon och påpekar att hon heller inte gillade "Sex and the City", eftersom tjejerna hela tiden letade efter "mannen" och utan honom är ingenting bra.

- Det är helt enkelt inte min kopp te. Vi behöver ju faktiskt inte en man för att vara lyckliga.


Men hennes rollfigur Beth har fått giftermål på hjärnan. Trots att pojkvännen Neil, spelad av Ben Affleck, sätter sig på tvären. Filmen "Dumpa honom!" bygger på boken med samma namn, skriven av Greg Behrendt som också skrev manus till "Sex and the City". Filmen följer en grupp tjejer som försöker tolka männen i deras bekantskapskrets, men den är lite för traditionell för Jennifer Anistons smak. 

- Man behöver inte följa traditionerna för att vara lycklig, säger hon. Jag har inte två barn, hund och villa. Men jag lever mitt liv som jag vill. Det är mitt liv. Jag tycker att jag befinner mig i ett helt perfekt stadium i livet och jag känner mig riktigt lycklig. Även på kärleksområdet.


Jennifer Aniston är sig själv. Privat är hon alltid avslappnat klädd - oftast i små, avklippta shorts, ett linne och flipflops. Hon är en riktig "Kalifornientjej" som älskar livet på stranden. Men idag är hon elegant klädd i en svart klänning av Roland Mouret.


Jennifer Aniston spelade in fyra filmer efter "Vänner", där hon valde att spela helt annorlunda roller för att komma bort från Rachel.

"Derailed" av Michael Håfström, "Ryktet går", "Rika vänner" och "The Break-up", där hon är en tuff tjej som gör livet svårt för sin expojkvän. 

- Jag är inte intresserad av att spela en tjej som kämpar för att få en pojkvän. Jag tycker att det är så tråkigt att se den sortens filmer. Det är tråkigt att spela in dem också. Jag vill hellre göra något som är lite annorlunda.


Jennifer Aniston var därför skeptisk när hon fick manuset till snart bioaktuella "Marley och jag" i handen. Men när hon gav historien en chans blev hon betagen.

- Det handlar om ett gift par som inte alltid har det så bra tillsammans. I början av ett äktenskap har man en massa drömmar och är förväntansfull inför framtiden. Med tiden upptäcker man att man kanske inte är på väg åt rätt håll.


Jennifer Aniston talar av erfarenhet. Hon har själv haft drömmar som brast när hon bröt med sin man. I januari 2oo5 ansökte hon om skilsmässa från Brad Pitt som hon gifte sig med två och ett halvt år efter att paret träffades 1997. 

- Jag kan inte påstå att det var en av årets höjdpunkter, sa Jennfer Aniston då om brytningen med Brad Pitt, men hon har inte velat prata om sina känslor.

- Vad kan jag säga? Shit happens. Man är tvungen att se på det ur ett humoristiskt perspektiv. Det som inte dödar dig gör dig starkare.

Hon har också förlåtit Brad Pitt.

- Jag är stolt över honom. Han uträttar de mest otroliga saker. Vi pratar med varandra regelbundet och jag beundrar honom fortfarande mycket.


Jennifer Aniston bor ensam och har nyss flyttat in i sitt nyrenoverade hem i Beverly Hills.

- Jag har aldrig haft det bättre. Det gäller både fysiskt och mentalt. Min karriär går rätt väg, jag arbetar med fantastiska människor och jag har aldrig varit lyckligare.


Hon fyllde 4o år den 11 februari, men för Jennifer är det en betydelselös siffra. kanske är den snarast förknippad med respekt, menar hon.

- Jag känner faktiskt att mitt liv börjar på riktigt först nu, säger hon och berättar att hon har så mycket att se fram emor. Bland annat vill hon snart bli mamma.

- Jag kommer absolut att ha barn, och jag tror att det kommer att ske mycket snart. Jag är helt redo och har börjat längta efter det...

Av Linda - 6 april 2009 17:05

Vid halv två efter att ha dammsugit lägenheten, tog jag cykeln till stan och Apoteket närmare bestämt för att köpa Compeed. Jag hoppas verkligen att dessa kommer att hjälpa mina hälar nu. Måste kunna gå normalt på torsdag och inte som om jag var lite halvt handikappad som jag gör i mina skor just nu, (vet att man inte ska skämta om sånt där, men jag har jävligt ont nu efter helgen och Tygskorna som jag köpte).

Cyklade även till ÖB för att köpa billig Carte d´or Glass för endast 17 spänn. Börjar bli hungrig också, men ska äta lite senare, har lite annat för mig just nu. Kommer bara värma min Wok och koka Nudlar, blir perfekt idag!

Nä, nu måste jag dra mig! Ha en fortsatt trevlig måndags eftermiddag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 6 april 2009 11:45

Jag gick och la mig strax efter halv elva igår, vilket är en bra tid att lägga sig och jag kände mig lite trött. Men när jag väl försökte sova hade jag jätte svårt att slappna av! Jag tror att det är undermedveten stress inför veckan här. Dels att ens bara fylla 25 och behöva gå på Morfars begravning samma dag som jag fyller år :(

Aja, jag ska dammsuga nu faktiskt så är det gjort här. Efter det måste jag till Apoteket för att köpa plåster, det där Compeed till mina jävla skit fötter! Hoppas verkligen att de kommer hjälpa mot hälarna åtminstone? Någon som ha testat Compeed kanske? Är de bra? Vore tacksam för lite hjälp om det är någon som läser detta och kan säga om de är bra?!

Ni får hur som helst ha en trevlig måndag folks! Tjing tjong!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards